Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed, men hvad med SU?

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Men kæden hopper toalt af for mig, når du tror at trådstarter vil undvære penge på baggrund af din moraliseren, snusfornuft og såkaldte større samfundsmæssige fornuft. Trådstarter har andre alternativer som er: a) sort arbejde, b) fritid i stedet for arbejde. Han spørger hvordan han kan gøre det lovligt og det er der intet odiøst i, hvilket du forsøger at gøre det til.

Tak for din samt andres forståelse! Det er jeg glad for! Yes

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 18:32

Jesper:
Men kæden hopper toalt af for mig, når du tror at trådstarter vil undvære penge på baggrund af din moraliseren, snusfornuft og såkaldte større samfundsmæssige fornuft. Trådstarter har andre alternativer som er: a) sort arbejde, b) fritid i stedet for arbejde. Han spørger hvordan han kan gøre det lovligt og det er der intet odiøst i, hvilket du forsøger at gøre det til.

Ihhhh hvorfor kan jeg ikke stemme!?

Star Star Star Star Star

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 18:59

Yes på med vanten og tjen penge ved siden af dit studie.

Og hiv SU på lige fod med alle dem der ikke gider lave noget.

Heldigvis er reglerne på området meget fornuftige, og fordrer arbejdsomhed !

Et studie kan være perfekt setting for iværksætteri, da leveomkostningerne for de fleste nøjsomme virksomhedsejere er sikret, og man kan fokusere på at udvikle sin virksomhed som man ønsker, i stedet for at have hovedpine over huslejen til d. 1.

Og hvis din virksomhed mangler kapital kan der lånes penge i form af SU-lån til en meget fornuftig rente.

God arbejdslyst.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:25

Jørgen Olsen:
Og hvis din virksomhed mangler kapital kan der lånes penge i form af SU-lån til en meget fornuftig rente.

Hvis man som studerende vælger at læse i det sønderjydske, så tag springet og flyt til Tyskland. Beskatningen af din SU overgår til tyskerne jf. dobbeltbeskatningsaftalen mellem Danmark og Tyskland. I Tyskland bliver du ikke beskattet af din SU. Dertil er leveomkostninger, husleje og bier væsentligt billigere.

Der er mange som små "skævheder", som kan indrette sig efter - og det helt lovligt.

/Henrik

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:31

Henrik Koudahl:

Jørgen Olsen:

Hvis man som studerende vælger at læse i det sønderjydske, så tag springet og flyt til Tyskland. Beskatningen af din SU overgår til tyskerne jf. dobbeltbeskatningsaftalen mellem Danmark og Tyskland. I Tyskland bliver du ikke beskattet af din SU. Dertil er leveomkostninger, husleje og bier væsentligt billigere.

Der er mange som små "skævheder", som kan indrette sig efter - og det helt lovligt.

/Henrik

Interessant !

Man har næsten ikke rådt til IKKE at studere :-)

Måske skulle man se at komme lidt videre med sin uddannelse hehe.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:42
Her er svaret på dit apørgsmål og du kan gøre to ting:

1. Du kan stifte et personlig ejet firma hvor du så vælger at blive beskattet under virksomheds skatteordningen, så går det ikke udover SU'en. Dg skal du bede din bank oprette en speciel konto til din virksomhed da der skal være seperat økonomi mellem firma og privat økonomi.

2. Du kan sende private faktura, dog skal disse være uden moms. Så skal du selv indberette beløbet som b-indkomst og så går det udover SU'en.
Fra Valby
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 118
Fra  Supportmand.dk Skrevet kl. 22:05

Michael Bisgaard:
1. Du kan stifte et personlig ejet firma hvor du så vælger at blive beskattet under virksomheds skatteordningen, så går det ikke udover SU'en. Dg skal du bede din bank oprette en speciel konto til din virksomhed da der skal være seperat økonomi mellem firma og privat økonomi.

Hvordan hænger dette sammen med hvad SU skriver på deres side?

http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/indkomst/egenvirksomhed/Sider/default.aspx

Jeg ville gerne hvis ens overskud kunne blive i firmaet og gøre godt derover, men som jeg læser et tæller alt med i ens personlige indkomst. Det er dog kun ved enkeltmands og I/S'er, som jeg forstår, da man er en og samme person.

Supportmand.dk - IT Konsulent - IT Rådgiver - Systemadministrator

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:47

Allan Ellegaard:

Det hænger godt sammen, hvis du læser hele siden. Indkomsten tæller først med i det øjeblik, som du hæver dit overskud ved brug af VSO. Det er først der den endelige beskatning sker.

Fra Valby
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 118
Fra  Supportmand.dk Skrevet kl. 23:13

Henrik Koudahl:

Allan Ellegaard:

Det hænger godt sammen, hvis du læser hele siden. Indkomsten tæller først med i det øjeblik, som du hæver dit overskud ved brug af VSO. Det er først der den endelige beskatning sker.

Se nu forstår selv jeg teksten og det danske system :) Kunne heller ikke forstå, at man ikke kunne lade pengene vokse i firmaet til gavn for firmaet.

Supportmand.dk - IT Konsulent - IT Rådgiver - Systemadministrator

Tilmeldt 31. May 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 06:49
@Jesper.

Jeg skriver 'legat' og ikke 'legalt'. Det står i anførselstegn, netop for at understrege det specielle i den ydelse.

Og mht. resten af dit indlæg, så startede jeg netop med input til hvordan man kunne komme ud over problemet.
Side 4 ud af 5 (41 indlæg)