Jeg er studerende og får derved SU. Ved siden af sin SU, må man tjene omkring 100.000 før skat. Da jeg allerede har et arbejde, tjener jeg det maks tilladte.
Jeg er dog gennem studiet blevet tilbudt freelance arbejde, som ikke kan defineres som et studiejob eller "fastansættelse". Det handler om at udarbejde et produkt for et firma, når de har brug for det. Problemet er, at jeg ikke kan tage honorar for det, da det vil resultere i, at jeg skal betale min SU tilbage.
Er der mulighed for at oprette et firma, hvor pengene kan blive stående og at det ikke vil gå ud over SUen, så jeg slipper for at betale tilbage? Eller eventuelt bruge de penge man får ud af det, til at købe produktet til virksomheden?
Tusind tak for hjælpen på forhånd! Svarer gerne på spørgsmål :)
Det har været oppe og vende på forum et par gange tidligere.
Hvis du lader et evt. overskud stå på virksomhedens konto som opsparet overskud, så tæller det ikke i forhold til dit maks beløb omkring SU, FØR det år du udbetaler det til dig selv.
TrendWood.dk - Accessories og indretning i træ. Marketing mand og Passioneret drengerøv.
Jeg tror bestemt ikke det er et spørgsmål om at være samfundsøkonomisk. Men et spørgsmål om, at trådstarter ikke MÅ modtage sit honorar. Da han i forvejen har et job, hvor han tjener sin grænse.
Det er latterligt at der er nogen, der skal bestemme at der skal være et loft over, hvad man må tjene. DET er ikke samfundsøkonomisk!
Alternativt til trådstarter, så kan du da sætte pengene ind på din mors konto mm. Og så få dem udbetalt, når du har gennemført din uddannelse :)
Jeg tror bestemt ikke det er et spørgsmål om at være samfundsøkonomisk. Men et spørgsmål om, at trådstarter ikke MÅ modtage sit honorar. Da han i forvejen har et job, hvor han tjener sin grænse.
Det er latterligt at der er nogen, der skal bestemme at der skal være et loft over, hvad man må tjene. DET er ikke samfundsøkonomisk!