Jeg skrev ikke at det var nofollow, men at jeg huskede det som om at de første tre artikler måtte man ikke lave backlinks i. Men jeg kan godt se det i hvert fald ikke passer mere. Men har det ikke været sådan? Er jeg ellers sikker på, er derfor jeg ikke har brugt mere tid der. Men nu "gider" jeg da ikke ligge en artikel op, for så at skulle arbejde om en månede på at undersøge om den stadig er der eller er slettet. |
Casper Jensen:Hvis Morten får lov til at realisere sine ideer til Goon, kan det være der kommer flere til. Jeg er helt enig med Morten i at man bør skabe godt indhold for de besøgende, og såfremt ikke kun satse på forfatterne - som langt de fleste artikeldatabaser gør.
Der vil helt sikkert komme flere besøgende til på sigt. Som skrevet, så er der på nuværende tidspunkt mellem 400 og 500 unikke daglige besøgende - og et noget højere antal sidevisninger. Som SERPNAME skriver, så går folk ikke direkte ind på Goon for at læse artikler, men målet er jo at brande Goon i sådan en grad med det nye koncept, at folk automatisk vender tilbage til Goon - udenom Google.
SERPNAME:Helt bestemt men det er ikke mange.
Måske ikke på ugmtv.dk, countdown100.dk og vier.dk som ALLE er aktive, og klart de bedste på marked. - Men på Goon.dk kommer der nu ret mange daglige besøg fra Google.
NY:Jeg skrev ikke at det var nofollow, men at jeg huskede det som om at de første tre artikler måtte man ikke lave backlinks i. Men jeg kan godt se det i hvert fald ikke passer mere. Men har det ikke været sådan? Er jeg ellers sikker på, er derfor jeg ikke har brugt mere tid der.
Men nu "gider" jeg da ikke ligge en artikel op, for så at skulle arbejde om en månede på at undersøge om den stadig er der eller er slettet.
På et tidspunkt var det sådan at man skulle have 3 godkendte artikler for linkene i artiklerne blev DOFOLLOW. Således:
- 1 Godkendt artikel = nofollow på links.
- 2 Godkendte artikler = nofollow på links.
- 3 Godkendte artikler = dofollow på ALLE links - også på de links i artikler som allerede ér tilføjet.
Sådan er det ganske rigtigt ikke mere :)
Er din artikel af ordentlig kvalitet, og giver læseren værdi - så skal du ikke være bekymret for at din artikel bliver slettet. De 2 artikler som jeg har linket til skulle gerne klargøre for hvilke artikler der bliver slettet, og hvorfor :)
Erik Hamre:@Morten Madsen
Fint nok, jeg er faktisk tilhænger af højere krav til artikler da gevinsten derved bliver større for dem der gidder. En sådan artikel om kontaktlinser som du fremhævede er jeg enig i er på et (for) lavt niveau og ødelægger lidt for de artikler der skrives efter reglerne.
Som sagt, det er ikke så meget de højere krav, men at det ikke har været konsistent. Håber næste opdatering så kommer med et koncept der kan holde i længere tid.
Undrer mig lidt over du kun har PR2? Det burde du kunne gøre bedre! Måske skal der lidt linkbuilding til i form af gæsteartikler og den slags ;-)
Grunden til at jeg overhovedet overvejede at lave konceptet om, er grundet at jeg ikke tror på at artikeldatabaser kan stå på "egne" ben, og være selvstændige, aktive artikeldatabaser i fremtiden. Som SERPNAME skriver, så er der jo mange der bruger Goon, og andre artikeldatabaser som linkbuilding-sider, men jeg har varieret det lidt, og selv skrevet indhold også som ikke indeholder links (udover interne) - så det ikke virker som et "spam-site".
Eksempler:
Jeg tror på at hvis ikke artikler som overstående fandt sted på Goon, at Goon så ville være blevet straffet hårdt i nogle af de tidligere opdateringer. Jeg kan eksempelvis huske at der for nogle år tilbage var en "oprydning" i artikeldatabaser, hvor store sider blev ramt - jeg tror en sådan "oprydning" vil komme igen - men til den tid vil jeg gerne være på forkant.
Jeg tror det er vigtigt at udvikle artikeldatabaserne i en retning hvor det er mere end "300 ord og 2 links", hvilket jeg vil forsøge mig med :P Enten må de briste, ellers må det bære.
Nå, nu kom jeg helt ud på et sidespor - det beklager jeg hehe :)
Næste koncept vil helt sikkert være mere holdbart - det kan jeg næsten allerede nu garantere, og jeg mener ikke man bør være "bange" for at ens artikler bliver slettet. Man ved jo næsten altid godt om det er en god, eller en dårlig artikel man får/har skrevet :)
Med hensyn til min PR - så må jeg erkende at jeg ej heller har arbejdet så meget på den front - og der er bestemt plads til forbedringer. Jeg tror måske jeg lige vil lave en plan omkring det i den nærmeste fremtid.
Tak for det :)
Med Venlig Hilsen
Morten