Det er også helt okay. At konceptet ændres er kun til fordel for forfatterne i den sidste ende, hvilket jeg også mener at jeg har givet udtryk for. Konceptet ændres i sådan en grad at Goon i fremtiden (4-6 uger), ikke vil være en artikeldatabase der står alene, men en portal med forskellige services, hvor artiklerne vil integreres således at de vil få flere besøgende mm. Artikler af lav eller ringe kvalitet vil blive slettet. Jeg har fundet 2 eksempler:
Jeg havde også mine tanker da jeg besluttede at nogle artikler skal slettes. Problemet er blot at jeg har større tanker for Goon, end blot en artikeldatabase, og for at disse tanker skal realiseres, så skal standarden hæves en smule. Der er artikler som er direkte ubrugelige, og disse skaber blot unødig plads, og skaber en ringe ry for Goon. Mange af de ubrugelige artikler, er fra dengang hvor artiklerne ikke blev manuelt godkendt. Jeg har sendt en mail ud til forfatterne om det, så de kan nå at forbedre deres artikler såfremt de finder det nødvendigt. Når man læser en artikel (om man har skrevet den selv eller ej), så vil man hurtigt opdage om artiklen er brugbar eller ej. Goon bliver nødt til at udvikle sig som alle andre hjemmesider, og for at Goon skal ramme en større og bredere målgruppe, så skal mine idéer realiseres, og der er desværre nogle artikler og noget indhold der vil gå tabt i den proces. Men, men, men... Personligt mener jeg at der er forskel fra det du skriver, og til det SERPNAME skriver. Han skriver direkte at de 3 artikeldatabaser er klart de bedste på markedet - hvilket jeg ønsker en afklaring på, såfremt han ønsker at aflægge en. Ikke at jeg mener at Goon er bedre, men da jeg også søger forbedringer, så vil jeg da gerne vide hvordan Goon kan hæve niveauet - for hvis blot det er PR der skiller dem ad, så kan jeg ikke tage det seriøst - idet Goon dagligt sender et stort antal eksterne besøgende ud gennem diverse links i artiklerne. Goon er eksempelvis besøgt af adskillige hundrede unikke besøgende om dagen, som søger diverse informationer, og mellem 15 og 20% af disse klikker på linkene i artiklen (ifølge statcounter.com). Det er muligt at Goon ikke skaber ligeså meget linkjuice som de 3 konkurrerende artikeldatabaser, men til gengæld hæves niveauet betragteligt når vi snakker om all around fordele. Jeg beklager hvis jeg har givet udtryk for at konceptet ændres i en sådan grad, at det skulle gå ud over flertallet af de som har tilføjet artikler. Jeg tager gerne imod kritik i enhver form, hvis det kan forbedre hele brugeroplevelsen, og oplevelsen for dig, og de andre som forfattere. Med Venlig Hilsen |
SERPNAME:Hej Morten
Nu er det ikke mine artikeldatabaser så det ville være syndt at sige. Men de har god PR, hurtig godkendelse etc.
Jeg fik også din mail om slettelse, ikke lige min smag! Samme da goon stoppede på et tidspunkt og åbnede igen. Jeg bliver forvirret.
vh Emil
Det er helt fair.
Goon lukkede i ca. 1 måned - det er korrekt, men den tilhørende forklaring: http://goon.dk/nedtur, klargjorde for hvorfor det var tilfældet. Om det er din smag eller ej - det betyder ikke så meget da det var en hændelse jeg ikke kunne kontrollere. Jeg er klar over at det naturligvis kostede lidt på Goon's omdømme, men nu godkender jeg ikke artikler alene, hvilket gør at en sådan episode ikke vil ske igen.
At en god PR, og hurtig godkendelse skal gøre de 3 til klart de bedste - det må så være smag og behag :) personligt er det mig lige meget, jeg ville bare gerne høre hvorfor det var tilfældet - så jeg takker for din forklaring.
Med Venlig Hilsen
Morten