Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man hvis man sælger alle sine aktiver

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et lille tømrerfirma (enkeltmandsvirksomhed

Har nu fået tilbudt at starte i et entreprenørfirma, og i den forbindelse har de luftet tanken om at købe min bil, værktøj, stilladser mv.

Hvis de gør det, indgår pengene fra salget så bare som en indtægt i årets regnskab

Og har det nogen betydning at virksomheden ikke har nogen som helst aktiver hvis jeg lukker det? Jeg tænker her på om det er lettere at lukke en virksomhed uden aktiver?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16

hej anders.

Du skal først have en ekstern vurderingsmand til at vurdere hvor meget dine aktiver er værd, dagsværdi.

Når du har fundet ud af dette må du have et tilbud fra firmaet på hvor meget de vil betale dig for aktiverne.  Dette skal gerne ligge rimelig tæt op ad den eksterne vurdering, ellers kan det være du laver en dårlig handel.

Endelig skal du have set efter, hvor meget dine aktiver er værd jf dit virksomhedsregnskab for 2011.

Når aftalen så er på plads og handlen er gennemført beregnes hhv. avance/tab. avancen/tabet opgøres ud fra dit regnskab sammenlignet med salgssummen.

Kontakt mig endelig hvis jeg skal uddybe noget.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 17:08

Anders Bruun Rasmussen:

indgår pengene fra salget så bare som en indtægt i årets regnskab? 

Ja

Anders Bruun Rasmussen:

Og har det nogen betydning at virksomheden ikke har nogen som helst aktiver hvis jeg lukker det? Jeg tænker her på om det er lettere at lukke en virksomhed uden aktiver?

Ja, det er meget nemmere at lukke virksomheden uden aktiver, da du ellers personligt skal købe/beskattes af aktiverne i firmaet.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 17:09

Rudolf Hanberg:

Du skal først have en ekstern vurderingsmand til at vurdere hvor meget dine aktiver er værd, dagsværdi.

Nej, det er ikke lovpligtigt.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 18:41

tak for svar til jer begge :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)