Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eget affiliate program?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 13-06-2007 13:47:34 Forfatter: Jens Lykke Nielsen
Er der ikke henblik på salg ved de fleste tip en ven funktioner rundt omkring

på de danske sites?

For at en Tip en ven funktion skal være lovlig, må du ikke have skrevet teksten til modtageren, det skal vennen selv gøre, det eneste du må skrive i mailen er sådan set et link til din side, resten skal ham der tipper skrive, ellers  er det ikke lovligt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:56
Min forståelse af reglerne i forhold til tip-en-ven funktioner, at der ikke må være reklamemeddelelser skrevet af dig i dise meddelelser. En mail som den du skriver i dit første indlæg mener jeg går langt over stregen, og vil være at betragte som spam. Så er spørgsmålet bare hvor lang tid der går, inden du begynder at få bøder for det.
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:42
Dato: 13-06-2007 11:45:38
Forfatter: Jesper Jørgensen
Her er et andet eksempel

Et eksempel:
Rasmus tipper alle hans online venner - godt 80 stk. Heraf opretter 20 sig, som hver køber for 100 kr. hver måned. Det betyder at Rasmus kan købe kiosk-vare for 60 kr. GRATIS hver måned.

En af hans ''venner'' ser korrekt at det er en eletronisk henvendelse med henblik på salg og melder ham til forbrugerombudsmanden for spam. Rasmus får nu en bøde på 10.000 kr, hvilket vil tage ham 14 år at tjene tilbage med 60 kr per måned.

Nu spammer jeg ikke, så har aldrig sat mig ind i reglerne for det. Hvor kommer tallet 10.000,- fra, særligt hvis der er tale om en enkelt anmeldelse?
Som jeg har forstået det, har forbrugerombudsmanden ingen autoritet overhovedet, men de kan trække en i retten hvorigennem man kan blive pålagt en både eller et erstatningskrav, men 10.000,- ???
Midt-Data blev idømt en bøde på 25.000,- for at have sendt 5.000 spam-mails hvoraf - så vidt jeg husker - at 18 personer meldte dem til forbrugerombudsmanden.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:57
Er der ikke henblik på salg ved de fleste tip en ven funktioner rundt omkring på de danske sites?

De færreste tip en ven funktioner jeg kender til giver en fortjeneste til den der tipper sin ven. Der er således ingen økonomisk interesse i at tippe sin ven. Hvis man får 3% for at tippe vennen er det for ens egen skyld, ikke vennens, at man mailer ham.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 23:05
Nu spammer jeg ikke, så har aldrig sat mig ind i reglerne for det. Hvor kommer tallet 10.000,- fra, særligt hvis der er tale om en enkelt anmeldelse?
Som jeg har forstået det, har forbrugerombudsmanden ingen autoritet overhovedet, men de kan trække en i retten hvorigennem man kan blive pålagt en både eller et erstatningskrav, men 10.000,- ???
Midt-Data blev idømt en bøde på 25.000,- for at have sendt 5.000 spam-mails hvoraf - så vidt jeg husker - at 18 personer meldte dem til forbrugerombudsmanden.

Jeg har ca 300 eksisterende kunder som jeg aldrig fik spurgt hvorvidt de ville modtage mit nyhedsbrev. For at undgå problemer har jeg været nødt til at sætte mig grundigt ind i reglerne (konklusionen er at jeg ikke må sende dem emails). Jeg mener det var et langt pdf dokument på forbrug.dk, der sagde at for at give folk et ordentligt rap over fingrene koster det ca. 10.000 for den første spam mail og 100 kr for de efterfølgende. Jeg vil tro at Midt-Data har fået mængderabat. Summa summarum skal jeg ikke nyde noget af at sende uopfordrede mails, og jeg vil anbefale andre at sætte sig grundigt ind i konsekvenserne inden de starter.
Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 19:45
Dato: 12-06-2007 18:31:26 Forfatter: magle
Hej.. Syntes lige du skal kaste et blik på dette link, bare så du ikke laver noget uheldigt

Se mere om hvad Just-Kiosk.dk er her: http://www.Just-Kiosk.dk/?ref=10

Og så laver jeg linket inaktiv med Ref=nr. så brugeren ser samme tekst ONLINE bare med afsenderens fulde navn

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 21:56
Hej Jens,

Nu det ikke fordi jeg kan finde nogen kiosker i den landsdel jeg snart flytter til, men hvis der nu var det, hvad koster levering? Der mangler en hel masse info på sitet, før jeg ville prøve det af. Betaler man online? hvad skal man min købe for?

Nu har jeg så heller aldrig købt pizza over nettet, så kender ikke lige "normen" i den branche.

Hvis i kun levere i åbeningstiden, og evt. tager gebyr for leveringen, hvorfor skal dem der bor i storbyerne så købe hos dig, og ikke gå 5 min ned til nærmeste kiosk? Bor man landet, ville det naturligvis være en super service.

Måske man kunne blive guldkunde, og så ikke betale for leveringen, men skulle så altid skabe en hvis omsætningen for at bevare statusen? Fast kunder der kommer igen og igen kan man jo altid bruge :P

Mvh

Tranberg

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 18:52
Hejsa Tranberg, og tak for henvendelsen

Det noteret, Udbringnings priser kommer til at stå "snartest" på forsiden af "kiosken"

Nu er det sådan at vi lige er gået igang med at henvende os til kioskerne med stor begejstring fra deres side..

Der kunne du jo prøve at ligge varer i kurven for under 100 kr. (40 kr. udbringning)

og derefter ligge varer i for over 100 kr. (25 kr. udbringning)

men nu er det skønne ved just-kiosk.dk at kioskejeren selv kan ændre priserne på ALLE produkter og ydelser. Det kunne jo godt være der var nogle kioskejere der bragte ud gratis. og nogle for 60 kr Uanset ordrebeløbets størrelse?

Hvis du har flere spørgsmål så skriv blot..

JENS

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 21:21
Hej Jens,

Jeg havde ikke lige overvejet at oprette mig, for at se hvad leveringskosterne var i jeres demo kiosk. (den ville heller ikke gå i e-pusher ;)

Tror dog at leveringskosterne skal enten være max 50kr ved bestillinger under 100kr køb, og over så kan de enkelte kiosker så internt i en by konkurre på leveringsprisen. Ellers ved man som bruger, alrig rigtig hvad man kan regne med det kommer til at koste.

Mvh

Tranberg

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 00:19
Dato: 17-06-2007 21:20:40
Forfatter: Tranberg
Hej Jens,

Jeg havde ikke lige overvejet at oprette mig, for at se hvad leveringskosterne var i jeres demo kiosk. (den ville heller ikke gå i e-pusher ;)

e-pusher er heller ikke en instruktionsbog men en vejledning

Laver du da kun forretninger som beskrevet i e-pusher? LOOOOOL

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)