Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navne sammenfald

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 37
Fra  Silicon.dk ApS Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg havde tænkt mig at omdøbe min virksomhed (start 1. feb 2006) til "<mit efternavn> IT") og har i den forbindelse allerede købt navnet som .dk. Nu har jeg imidlertid fundet ud af, at der allerede på CVR eksisterer en virksomhed som hedder dette og det inden for næsten den helt sammen branche. Dog så er det også det eneste jeg har fundet ud af omkring den virksomhed (der er absolut ingen andre information at finde på nettet om virksomheden). Den eksisterende virksomhed er fra 2004.

Mit spørgsmål er nu, om jeg kan benytte navnet?
Eller hvad nu hvis jeg hed det UDEN mellemrum imellem efternavnet og IT?

Så vidt jeg har forstået så har man  en vis ret til ens eget navn....

Vægttab.nu - gratis kalorietæller, nu også som iPhone app

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:52
  Bjarne,

Hvis du nu f.eks. hedder Hansen til efternavn og derfor har tænkt dig at benytte navnet HansenIT, men finder ud af at der er en anden som allerede kalder sig det sammen, så skal du tænke dig rigtig godt om.

En ting er, at den anden virksomhed laver det samme som dig, men det kunne du så teoretisk komme uden om ved at kalde dig "Hansen's IT" - "HansensIT.dk". Problemet spørger dog stadig, for hvis du nu bruger en masse energi og penge på at markedsføre "Hansen's IT". så kan du meget nemt risikere at "HansenIT" får god gavn af din markedsføring, fordi folk tager fejl af "Hansens's IT" og derved en stor del af gangene går ind på "hansenit.dk" i stedet for "hansensit.dk".

Det var lidt det samme problem jeg oplevede med MediaMouse indtil vi langt om længe fik slået kløerne i "mediahouse.dk". Der var mange som i telefonen, eller når de fik navnet mundtligt at andre, opfattede "mouse" som "house". Så vi har oplevet en del gange at folk har ringet og været småsure over at vi ikke har svaret på de emails de har sendt - til domænet mediahouse.dk.

Så overvej nu om det vil være så smart at kalde dig noget som nogle andre ligger meget tæt på. Det kan godt være at du har lov/ret til det - men derfor er det nødvendigvis ikke synderligt smart at gøre.

Tilmeldt 12. Jun 07
Fra  Silicon.dk ApS Skrevet kl. 10:21
Du har ret. Det er ikke en optimal løsning /hulk

Godt nok svært at finde på et navn som ikke allerede er taget :-(

Tilmeldt 12. Jun 07
Fra  Silicon.dk ApS Skrevet kl. 16:50
Synes lige, at jeg ville følge op på min originale post.

Jeg har snakket med ejeren af den eksisterende virksomhed og han er ved at lukke den ned (skulle ske officielt inden for få uger). Han siger endvidere at jeg bare kan overtage navnet om jeg vil. Jeg tror ikke han har gjort ret meget ud af virksomheden markedsføringsmæssigt - kan i hvert fald ikke finde en pind om den på internettet (ud over på CVR.dk). I denne her situation er det vel intet problem at tage navnet?

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:38

Fint, hvis du lige kan få det på skrift, at han lukker ned indenfor kort tid, og at han er indforstået med at du bruger det samme navn, så undgår du både det markedsføringsmæssige forvekslingsproblem og juridiske problemer.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)