Hej Jeg har en større webshop under udvikling med omkring 25.000 varenumre. Jeg er nu kommet til indhentning af tilbud på en C5 løsning. C5 er valgt, fordi en anden del af firmaet bruger denne løsning i forvejen, og administrationspersonalet har derfor erfaring med dette program. Shopløsningen sender automatisk ordrer ud til 4 forskellige leverandører, så følgende opgaver skal varetages i C5:
Firmaets nuværende C5 v.3 løsning skal opgraderes til nyeste version og der skal laves noget programmering ift. at få programmet til at "snakke" sammen med de 4 leverandørers forskellige systemer. Jeg har modtaget følgende overslag over timeforbruget: Priseroverslag - udvikling C5: Udvikling af ordreimport og vare/debitoroprettelse - 20 timer Opsætningsskærmbillede til opsætning af faste værdier v. import - 2 timer Opsætning/udvikling af ordrebekræftelse - 2,5 timer Opsætning/udvikling af faktura - 2,5 timer Håndtering af kreditkunder med evt. godendelse - 5 timer Generel opsætning af C5 - 3 timer Opsætning og test af FTP-sted - 1,5 time Evt. undervisning i brug af importfunktion - 1 time Tilbuddet lyder på 11.000 kr. for opgradering af C5 til nyeste version og 40 timer a´1080 kr. for ovenstående. Umiddelbart skulle jeg da have været i den branche med de timelønninger. Er der én herinde der kan vurdere om det er fair? Eller måske endnu bedre - én der kan gøre det bedre og billigere :-) Håber at høre fra jer. Vh Morten |
Hej Morten
Det lyder som meget dyr løsning.
Hvis jeg var dig at købe jeg en ny licens C5 2012.
C5 Light , + Ordre + Lager + Debitor + eHandel 1
Der findes i dag et e handels modul i C5 til DanDomain.
http://help.dandomain.dk/Webshop6/Nethelp/default.htm
Microsoft Dynamics C5 e-Handel modul 1
http://www.online.conceptdata.dk/online/Concept1694_C5_eHandel.pdf
Denne skal man dog rettes lidt – ca. 10 timer.
Der skal bruges 1 time pr. udskrift.
Med hensyn til PDF købes et program til dette.
Dinne data fra den gamle kan man konvertere stamdata,
Så starte du på en frisk database
Mv.
Kris