Hej alle sammen.. Jeg håber der er nogen som har tid og lyst til lige at hjælpe med et par tvivls spørgsmål. Min situation er som følger.: jeg er blevet momsregistreret og arbejder som pakkechauffør for en vognmand. Han har stillet en firmabil tilrådighed, hvor han betaler diesel, vedligeholdelse, forsikringer osv. Jeg starter og slutter min daglige tur hos ham. Jeg skal bare køre for ham. Han udbetaler mig en fastpris pr. stop jeg kører. jeg har ingen andre kunder/indtægter. Mit spørgsmål er så hvad jeg i den situation kan få fradrag på eller trække fra? f.eks.: "Kan jeg få noget for de daglige km (benzinpenge) jeg køre i min privatbil til og fra arbejdspladsen? Og hvad med min Bilforsikring/Vægtafgift på min privatbil.? Telefon / evt internet, computerkøb? Desuden vil jeg gerne vide hvordan det hænger sammen med mit personfradrag og frikort- ved ikke om de 2 ting er det samme, men har man stadig det, når man er selvstændig? Jeg ved desværre ingenting om det og håber virkelig der skulle være nogen som har lyst til at hjælpe lidt. På forhånd så mange tak. |
Hej dalli
Jeg vil anbefale dig af kontakte en bogholder som kan hjælpe dig med alle disse ting.
Jeg betaler selv min bogholder pr. time hun arbejder for mig og jeg er sikker det kan spare dig for mange bekymringer.
For mit vedkommende er det bedre jeg arbejder en time mere og så for lavet regnskab for de penge.
Håber det kan hjælpe dig.