Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop stavnsbinding

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

brugte på et tidspunkt en webshop løsning der krævede betaling 1 år forud, da jeg aldrig kom igang med at bruge deres service

glemte jeg helt at opsige det skriftligt efter et år, da jeg kom i tanke om det var der gået ca. 7-10 dage over og jeg blev nu opkrævet for et helt år igen.

Jeg har ikke brugt deres service og skrev også ret hurtigt til dem at jeg havde glemt at afmelde deres webshop system som jeg ikke brugte.

De nægter hårdnakket at yde en god service i form af at sige ok så nøjes med at betale for denne måned og så lukker vi det helt ned, næ de skal simpelthen have de penge for et helt år selvom kunden ikke bruger domænet og deres service ikke er installeret.

Istedet vil de hellere have at kunderne skal have en dårlig oplevelse med trusler om inkasso istedet for at snakke det til rette hvor jeg så kan give dem kompensation for de dage den var gået over, synes det er småligt og dårlig service at man absolut skal kradse de penge ind for et helt år selv om der ikke er noget på domænet og deres service slet ikke er installeret på domænet.

Kan man overhovedet stavnsbinde kunder på den måde, er det helt lovligt?

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:01

Jeg ville smide info om, hvorvidt der er tale om privat eller erhverv.

Sidstnævnte har overvejende aftalefrihed, hvorfor du kan finde svaret i de betingelser, som du har indgået med firmaet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:04

Du kan læse deres salgsbetingelser. Der står sikkert du skal opsige dit abb. med en eller anden varsel.

Du skal være opmærksom på der er forskel om du er privatkunde eller virksomhed.

Du kan nok ikke gøre ret meget andet end at betale og give dem en masse dårlig omtale, men hvad står der i deres salgsbetingelser.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 16:15

Jacob Becker | jacobbecker.dk:

Jeg ville smide info om, hvorvidt der er tale om privat eller erhverv.

Sidstnævnte har overvejende aftalefrihed, hvorfor du kan finde svaret i de betingelser, som du har indgået med firmaet.

jeg har oprettet webhotel med webshop som privatperson - 

deres betingelser står tydeligt:

1. Alle webhotel pakker og leje af servere er på 12 måneders forudbetalt løbetid med mindre andet er aftalt.
  2. Dermed bestilles og betales der for en samlet periode på 12 måneder.
  3. Evt. ubenyttede dele af leje perioden godtgøres ej ved opsigelse
  4. Servere lejes af redHOST / redWEB.
Opsigelse af leje af dedikeret server eller webhotel skal være redWEB / redHOST i hænde senest 30 dage før aftaleperiodens udløb - er det ej opfyldt forlænges perioden med en tilsvarende længde som den forrige.
synes bare det er for dårligt at man ikke kan være mere fleksibel når den i forvejen har stået ubenyttet og altså ikke generet trafik eller andet.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 16:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det står jo sort på hvidt - endda tydeligere end så mange andre steder.

Ja, det er selvfølgelig ærgerligt at blive knaldet for endnu et års ingenting, men du vidste jo, hvad du gik ind til.

Det er irrationelt at brokke sig over deres "dårlige service" nu. Hvis du ikke bryder dig om betingelserne, skal du selvfølgelig bare lade være med at indgå en aftale med dem i første omgang.

Kunne de have været mere fleksible? Tja, det kunne de da nok. Det kan du bare hverken forvente eller forlange.

Host op og tag det som en påmindelse om altid at notere alle fortløbende abonnementer i din kalender, så du kan nå at opsige dem rettidigt.

Det lyder måske lidt hårdt, men min sympati ligger ikke hos dig i denne her sag - den ligger hos udbyderen, der nu risikerer at skulle bekymre sig om din dårlige omtale uden at have gjort noget som helst galt.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 16:50

nej jeg synes ikke det lyder hårdt - jeg har lagt kortene på bordet og sådan er det bare :)

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 17:00

Hvis du ser det lidt fra deres side - så bruger de nok bindingsperioden til at forecaster hvor stor forbindelse/server park de har brug for. Dvs. der er mulighed for de har leaset en server for et år, så den står klar til dig - at du ikke bruger dem, gør jo ikke at de kan til deres leverandør, og så de ikke har brug for maskinen alligevel.

Det er brandærgeligt - men du kan da glæde dig over, at du med garanti ikke laver en tilsvarende fejl igen :) Dyre lærepenge :(

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 17:20

Anders Skovsende:

Hvis du ser det lidt fra deres side - så bruger de nok bindingsperioden til at forecaster hvor stor forbindelse/server park de har brug for. Dvs. der er mulighed for de har leaset en server for et år, så den står klar til dig - at du ikke bruger dem, gør jo ikke at de kan til deres leverandør, og så de ikke har brug for maskinen alligevel.

Det er brandærgeligt - men du kan da glæde dig over, at du med garanti ikke laver en tilsvarende fejl igen :) Dyre lærepenge :(

ja nogen gange får man først forståelsen når man ved hvordan det hænger sammen, hvis dette ovenstående ligger til grund for den måde de gør det på giver det selvfølgelig fin mening, men hvor ville det være rart nogle gange hvis man sagde dette til kunderne istedet for bare at sætte armene over kors og henvise til betingelser og paragraffer

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 17:33

Anders Skovsende:

Dette tror jeg ikke på. Grunden til de gør det er netop, at kunden ikke kan smutte efter den første måned, men laver en beslutning om at 'selvfølgelig skal jeg bruge det i over et år', hvilket så relativt ofte ikke er tilfældet. Samme måde som f.eks. fitness centre giver rabat hvis man binder sig for længere tid.

Jeg kan umuligt forstille mig, at hver kunde får en server, men snarere deler den med mindst en 10-20 andre kunder. Og heller ikke at in/out flow af kunder er så stort at de regelmæssigt opgraderer deres serverpark.

Det er en bare forretningsmodel, og det kan man så mene om hvad man vil. Min personlige mening er, at man ikke bør sige ja til en kontrakt (indenfor 'web hosting') der ikke kan opsiges med max. 3 måneders varsel. Det bliver hurtigt dyre lærepenge - prøvede det selv for en 8-9 år siden efterhånden. Det gør man kun en gang.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:35

Mads Jensen:

Anders Skovsende:

Dette tror jeg ikke på. Grunden til de gør det er netop, at kunden ikke kan smutte efter den første måned

Vi har selv samme betingelser, vi tog beslutning pga. det administrative overhead ved at sende en masse fakturaer. Jeg tror heller ikke de fleste af vores kunder gider at betale og bogfører en månedlig faktura.
Jeg har set tjenester hvor de bruger kort-betaling abonnements mæssigt, hvor man for f.eks. 10%-15% ekstra kan få lov at betale månedsvis. Nu overgår vi snart til kortbetaling, og så indfører vi nok det samme.

Jeg kan ikke se noget som helst galt i Redwebs fremfærd som beskrevet, når man er voksen og har et firma, så må man stå ved de aftaler som man indgår.

Men det er sjovt at se retorikken omkring stavnsbinding blive brugt overfor en open source leverandør :-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)