Hej, brugte på et tidspunkt en webshop løsning der krævede betaling 1 år forud, da jeg aldrig kom igang med at bruge deres service glemte jeg helt at opsige det skriftligt efter et år, da jeg kom i tanke om det var der gået ca. 7-10 dage over og jeg blev nu opkrævet for et helt år igen. Jeg har ikke brugt deres service og skrev også ret hurtigt til dem at jeg havde glemt at afmelde deres webshop system som jeg ikke brugte. De nægter hårdnakket at yde en god service i form af at sige ok så nøjes med at betale for denne måned og så lukker vi det helt ned, næ de skal simpelthen have de penge for et helt år selvom kunden ikke bruger domænet og deres service ikke er installeret. Istedet vil de hellere have at kunderne skal have en dårlig oplevelse med trusler om inkasso istedet for at snakke det til rette hvor jeg så kan give dem kompensation for de dage den var gået over, synes det er småligt og dårlig service at man absolut skal kradse de penge ind for et helt år selv om der ikke er noget på domænet og deres service slet ikke er installeret på domænet. Kan man overhovedet stavnsbinde kunder på den måde, er det helt lovligt? |
Jeg ville smide info om, hvorvidt der er tale om privat eller erhverv.
Sidstnævnte har overvejende aftalefrihed, hvorfor du kan finde svaret i de betingelser, som du har indgået med firmaet.