Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til straksafskrining af IT, samt befordringsfradrag som selvstændig.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg arbejder for tiden som selvstændig konsulent i en begrænset periode. Jeg har oprettet mit firma som personligt ejet firma.

Jeg overvejer at købe mig en arbejds PC, men da jeg nok ikke er konsulent/selvstændig med indtjening mere til næste år, har jeg et spørgsmål om straksafskrining.

Hvis jeg køber en computer til, lad os sige, 15.000 kroner ex. moms, er det så muligt på nogen måde at straksafskrive de 12.300 og betale normal skat af resten af beløbet?

Mit andet spørgsmål lyder på befordringsfradrag.
Får jeg befordringsfradrag som selvstændig? Jeg pendler til det firma jeg er ansat som konsulent i hver dag med tog. Arbejdspladsen ligger i Aarhus, og jeg bor i Aalborg.
Får jeg beforedringsfradrag for afstanden, ganske som hvis jeg var normal lønmodtager?
Jeg pendler med tog; er det muligt jeg (også) kan trække denne udgift fra i skat?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Morten

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten9000:
Hvis jeg køber en computer til, lad os sige, 15.000 kroner ex. moms, er det så muligt på nogen måde at straksafskrive de 12.300 og betale normal skat af resten af beløbet?

Nej, den skal afskrives. Det er jo derfor, grænsen på de 12.300 er sat.

Befordringsfrardag ved jeg desværre ikke så meget om. Her hos os har vi en firmabil på gul/hvide plader, så vi fører km-bog osv. :-)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)