Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Efter at have søgt lidt på Adsense, inden jeg selv starter på det, så faldt jeg over denne kommentar fra Mikkel DeMib i en gammel tråd:

"Man tjener ikke særlig meget på AdSense, eller noget andet annonceprogram for den sags skyld. Om man får mere eller mindre ud af AdSense er svært at sige generelt, men ingen af delene giver noget særligt med mindre man har millioner af besøg".

I seneste nr af Penge og Privatøkonomi nævner Thorborg bl.a sin kone og en ven, der da tjener et ok beløb til lidt ekstra sjov.

Derfor vil jeg da lige høre, om det er realistisk at tjene nogle tusinde kroner indefor overskuelig fremtid.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:29
Det må være en MEGET gammel kommentar :)
Og ting forandrer sig hurtigt i den verden!

I dag vil jeg sige, at AdSense ofte er det annonceprogram man som enkeltståene kanal kan tjene mest på. Men ikke altid. Og ofte opnås den bedste samlede indtjening ved at kombinere flere forskellige indtjeningsmetoder.

Der skal ikke millioner af besøgende til at tjene nogle tusinde kroner. Men der skal en del til. I starten kan du skal du nok ikke regne med at tjene meget over $2-5 eCPM - det vil sige pr. 1000 sidevisninger. Alt efter hvad det er for et website, og hvor meget tid du gider at bruge på optimeringen af dine AdSense annoncer - og evt. andre kanaler, vil de fleste godt kunne komme op på $10-15 - og for nogle sites og brancher kan det blive endnu højere. Jeg har selv haft ting der har spillet over 10 gange så meget ind. Men det er undtagelserne.

Så hvis vi til at starte med regner med £3 eCPM - det er ikke urealistisk højt sat. På det niveau skal der ca. 60.000 sidevisninger til for at tjene 1000 kroner - og 600.000 for at tjene 10k. Kommer du op på $10 eCPM - hvilket ikke er spor urealistisk over lidt tid skal der "kun" ca. 18.000 sidevisninger til at tjene de første 1000 kroner - og 180.000 sidevisninger for at nå 10k. Kommer du op på $15 eCPM kan du nøjes med ca. 12.000 sidevisninger - eller 120.000 for 10k.

Så, man kan godt tjene penge på AdSense - men man kommer ikke sovende til det :)
Jeg vil dog påstå, at de fleste kvikke mennesker godt kan lære, at tjene 5-10.000 om måneden på AdfSense reklamer. Hvis man gider det ...
Tilmeldt 5. Jun 07
Skrevet kl. 23:32
Ok, så forstår jeg bedre. Hvis jeg ikke husker helt galt, så var din kommentar fra foråret 2005
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:36
Foråret 2005 ... LOL - Det er jo middelalderen :)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:43
Mikkels tal ser meget rigtige ud. Hvis man sørger for at have flere forskellige små sites end ét stort og man derudover søgeoptimerer dem OG placerer reklamerne de rigtige steder, så vil man kunne leve af det.

Selv har jeg kørt Adsense som en test i noget tid og 16.000 visninger har givet mig $156.... de melder om en eCPM på $9.6. Ikke en formue, men jeg har heller ikke gjort ret meget for det.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 23:56
Gid jeg dog havde truffet bedre beslutninger med start af mine websites.. Branchen er valgt helt forkert til reklamerne - jeg har cirka 20-25.000 visninger om dagen, men kun en eCPM på en god halv dollar.. Tænk hvis den var 10$ - så havde jeg da en ret god månedsløn som den gymnasieelev jeg nu engang er??

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:04
Ja, så ville du have haft omkring 40.000 kroner om måneden :)

Men som sagt er det ike bare branchen men også typen af website der spiller ind. F.eks. er det oftest sværest at hive høje CPMs ud af community websites, som blogs, debatter o.lign. Sites med en lukket trofast skare der besøger sitet en hel masse giver ikke så godt. Rent reklamemæssigt er det bedre med et website, hvor mange "kommer forbi" (måske endda, for at komme videre ...)
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 08:06
Og jeg har nok lige præcist placeret mig forkert i de kategorier :)

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 5. Jun 07
Skrevet kl. 21:56
"Der skal ikke millioner af besøgende til at tjene nogle tusinde kroner. Men der skal en del til".

Så er det vel bare at skrive på engelsk, og wupti, så når man pludselig ud til flere hundrede millioner af brugere med dertil langt større mulighed for indtjening??

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:03
Dato: 11-06-2007 21:56:26 Forfatter: Polymono
Så er det vel bare at skrive på engelsk, og wupti, så når man pludselig ud til flere hundrede millioner af brugere med dertil langt større mulighed for indtjening??

Nej, hvis det bare var så enkelt - for du mangler en meget væsentlig ubekendt i den ligning: Konkurencen! Konkurrencen øges stort set proportionelt med markedets størrelse og reflekteres direkte i den sandsynlige gennemslagskraft.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)