Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for kontormøbler og gave til en arbejdsrelateret virksomhed

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg vil høre hvilke felter på kontoplanen man kan trække kontormøbler? fra her tænkes på skrivebord og kontorstol samt en Printer. Desuden hvad hvis man køber en kurv med indhold til en virksomhed som en gave, kan det trækkes fra og under hvilket felt på kontoplanen? Det er selvfølgelig en virksomhed man har / arbejder for så der er en relation i forvejen.

På forhånd tak.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 21:12

Så vidt jeg ved, er kontoplaner ikke ens, men måske kan vi ramme noget, der ligner. Den sidste først:

Jeg har endnu ikke fundet nogle gaver/gavemodtagere, som min revisor vil lade mig få fuldt fradrag for Stick out tongue, så jeg bruger normalt den, der hedder Gaver med fradrag 25 %.

Printeren ville jeg normalt kontere som en småanskaffelse, da jeg ikke køber særligt dyre printere. Hvis den har kostet meget (over 12.300) skal den jo afskrives over en årrække. Det samme gælder møblerne. Læs evt. her:

http://www.tax.dk/pjecer/afskrivning.htm

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:13

hvis de koster under 12.300 per styk og kan bruges helt selvstændigt hver i sær  så under småanskaffelser/straksafskrivninger som omkostning - ellers skal de aktiveres som inventar og følge afskrivningsloven over en periode https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=18307 

Gaver til forretningsforbindelse, ex en kurv kan man kun tage 25% af momsen til fradrag for (en fjerdedel) og slet ikke trække fra skattemæssigt som udgift

Derved får du ET regnskab som drift inkl. kurven og det regulerer du så ved at tillægge kurvens pris til resultatet når du skal ha dit skattemæssige resultat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 12
Skrevet kl. 21:33

Tusind tak for svar. Det var rigtig dejligt at blive klogere på det område. Hvordan tildeler jeg point? Det er nemlig fuldt fortjent :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:41

Jamen bare for generelt, så ser du nogle stjerne under alle de aminoer der giver svar, og man kan trykke på alt fra 1 (dårligst) til 5 for bedst

Held og lykke med virksomheden

vh

Tilmeldt 20. Jan 12
Skrevet kl. 22:37

Synes ikke jeg kan se nogen stjerner men vil ville give dig 5 ud af 5 hvis jeg kunne..

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 13:06

IT-Konsulent:
Synes ikke jeg kan se nogen stjerner men vil ville give dig 5 ud af 5 hvis jeg kunne..

Jeg tror kun det er AminoPlus-medlemmer der kan se de stjerner.... Jeg kan heller ikke se dem, men ved at jeg har fået et par stykker selv Big Smile, da jeg har fået meddelelse om det via mails.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:07

Fru Hartmann:
Jeg tror kun det er AminoPlus-medlemmer der kan se de stjerner....

Nej, jeg tror faktisk bare, at man skal optjene en vis portion "karma-point" før man kan se og uddele stjerner. Der gik også meget lang tid, før jeg kunne. Det burde fremgå af Aminos regler et sted.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 14:37
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:06

Plus kan se HVAM der har givet stjerner. Alle kan give men først efter et vist antal indlæg

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)