Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De næste idéer

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Odder
Tilmeldt 29. Apr 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at fortælle konen at både sex og slik kan gøre hende tyk :-))

Seriøst, er der basis for en webshop med bestilling af slik til rimelige priser og f.eks. én ugentlig leveringsdag med posten ?
Konceptet vil være nogenlunde som  f.eks. Årstiderne, men bare med slik og herunder også "sundt slik" tørret frugt mv. Herudover kunne de rogså være noget dvd udlejning indblandet osv. Mulighederne er mange.
Jeg ser problemet i at få en forretning ud af det efter omkostninger til distribution er trukket fra, men det er vel det de fleste webshops kæmper med.
Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 21:01

Jeg mener telefonsvaren er død. Stendød. Jo, det er meget sjovt de første 2 dage, men derefter går den død.

Man forventer at kamera telefoner vil 4 doble sit salg over de næste par år, hvad med "screen-answers" Altså når man ringer, dukker man op på skærmen og siger "Jeg er overhovedet ikke hjemme, kan du ikke se det!!" - det får mig igen til at tænke på Katja Kean......

Mvh
IK

Blogger & Tekstforfatter

Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Skrevet kl. 21:11
Seriøst, er der basis for en webshop med bestilling af slik til rimelige priser og f.eks. én ugentlig leveringsdag med posten ?

Uha, det ville være svært at få til at løbe rundt. Sundt slik tror jeg ikke batter nogen steder - nææ du, chokoladen, Colaen! det er ligeså farligt som stoffer..
Jeg arbejder til dagligt med drikkevarer og vi har ikke set det sidste af Light Bølgen. Regular Coke er nedadgående, imens light topper. Derfor tror jeg også du skal passe lidt på...... fedme er over os!
Og det dér med en ugentlig leveringsdag..det går sgu ikke Peter, jeg vil ha mit slik nu! og kan ikke vente til torsdag.
Der er flere Pizzariaer der har minimumsbestillinger, hvilke faktisk er pisse irreterende. Men du er næsten alene på markedet og jeg kan da godt købe 20 Prince light oveni hvis det skulle være. På den anden side er avance på cigaretter kun 5%, så måske du heller skulle sælge Coca-Cola som mersalg, hvor avancen er 50 % for 0,5 liter.
Konklusionen må være: Dont quit your job for this, men start i det små - mener godt konceptet kan klare at blive startet op i det små. Kun levering efter 18.00.

Mvh
IK

Blogger & Tekstforfatter

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:17

Dato: 12/28/2005 8:39:24 PM Forfatter: Peter Thomsen

Men det overvejes stadig seriøst om der er basis for det oven i mit lille hoved :-) Så kom bare med flere input til det.

Jeg synes at kunne huske at man engang kunne abonnerer på "Bedstemorpakker" bestående af et par videofilm og et par kg slik, som kom en gang i måneden. Det var vist i kuponkatalogerne jeg så reklamen - men det er længe siden...

mvh Carsten
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 21:32
ja, jeg husker også godt bedstemor... men hun er vist også afgået ved døden!
Fra Katrinebjerg, Århus
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 18:57
Der findes en kiosk i Aalborg der sælger slik, chips, isterninger;) etc.

Tænkte selv på ideen fra nogle år tilbage. Det startede mere med at bringe morgenmad ud, men det udviklede sig så også til slik og chips. Projektet blev dog kun til snakkeri.

Linket til kiosken i Aalborg er www.net-kiosken.dk.

Håber i kan finde lidt inspiration
Fra Odder
Tilmeldt 29. Apr 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:02

Jeg har lige tjekket den kiosk du skriver om. deres prisniveau er ekstremt højt, så jeg tror ikke der er mget handel i det, men det kunne da være sjovt hvis man kunne få nogle fakta om det.

Jeg tor stadig på at et bredt sliksortiment med en god webshop og til rimelige priser kan drives med beskedent overskud.

Desværre har jeg ikke tiden til at sætte mig ind at udvikle webshop osv. så det bliver nok ligesom din morgenmadsidé - ved tanken....

Problemet med begge idéer er nok at leveringsomkostningerne bliver for høje ifht. avancen på ordren.
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 20:13
Dato: 12/28/2005 9:11:11 PM Forfatter: Idé Kongen

På den anden side er avance på cigaretter kun 5%, så måske du heller skulle sælge Coca-Cola som mersalg, hvor avancen er 50 % for 0,5 liter.

Jeg ved ikke hvilken priser du referer til, om det er kioskpriser, butikspriser eller nogle helt 3. priser. Men jeg kan huske, at jeg engang fik at vide af en brugsuddeler til et foredrag, at avancen på Coca Cola var noget nær nul, når de står til vejl. pris.. Det er simpelhen et af de produkter, man skal have, og derfor står de også altid bagerst i butikken, så folk lige ligger lidt andet ned i kurven på vejen... 
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 20:15
Problemet med slikbutikken på nettet er at avancen er lav og løsningen på lav avance er gerne høj omsætning. Det kan vi så ekstrapolere til endnu en idé:

Tag et gennemtestet webshop produkt, lav gode (gerne søgemaskineoptimerede) skabeloner, få en PBS aftale på plads og lav så et hav af niche/speciale butikker på nettet ud fra din grundwebshop. Brug separate domæner til hver butik men hold det under samme brand - "Hos X finder du alt". Med det rette forarbejde vil hver ny webbutik tage enddog meget kort tid at starte. Slik og tilbehør, vin og tilbehør, øl og tilbehør, champagne og tilbehør (nu er det jo nytår), T-shirts, cigarer og tilbehør, ting til påsken (det kommer også snart), konfirmandshoppen, lagkager, sandaler (sommer kommer efter påske), anorakshoppen (efterår kommer efter sommer), osv. osv.

Pointen er at udviklingen af en webshop bør være det mindste problem. Når forarbejdet er på plads kan du spy et hav af sæsonorienterede shopper på markedet. Prinsesse Mary gravid igen? Intet problem, dagen efter er der Maryshoppen med royale effekter og børneboger. Halloween om 3 måneder? Fint nok, køb dit udstyr hos os! Er sneen lige faldet? Besøg snestormshoppen og køb vanter og huer.

Skid hul i at skulle købe alt selv og start butikkerne på affiliate grundlag hvor du videreformidler ordrer og får en procentdel. Bliver en af butikkerne en succés kan man altid selv begynde at købe og levere varen og skære et led af omkostningskæden.

Nå, det var blot en hurtig lille idé mens jeg drak en kop kaffe

Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Skrevet kl. 22:03

Jeg ved ikke hvilken priser du referer til, om det er kioskpriser, butikspriser eller nogle helt 3. priser. Men jeg kan huske, at jeg engang fik at vide af en brugsuddeler til et foredrag, at avancen på Coca Cola var noget nær nul, når de står til vejl. pris.. Det er simpelhen et af de produkter, man skal have, og derfor står de også altid bagerst i butikken, så folk lige ligger lidt andet ned i kurven på vejen...

Det er jo Convenience vi snakker, ikke detail butikker.
Listeprisen for 0,5 liter Coca-Cola er 7,63 kr - og de fleste Servicestationer og kiosker hedder den 14,95 kr i udsalg. Så kan du jo selv hente lommeregneren. Og hvis Coca-Cola står bagerst i butikken skal man vist se at få skiftet konsulenten fra Carlsberg ud. Hvis vi snakker Detail butikker, er det specielt udviklet gulv-planogrammer og der skal Coca-Cola står først i kundestrømmen. Coca-Cola er det stærkeste brand i verden, og har en umådelig evne til at skabe impuls-køb. derfor må den ALDRIG stå bagerst i butikken.
Men igen, husk vi snakkede Convenience priser og 0,5 liter.

Blogger & Tekstforfatter

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)