Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tøj fra Hong Kong

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Har været inde og kigge på tøj fra hong kong og kunne godt tænke at importere derfra.

Hvordan gør man med told og moms osv.

Hvordan finder man ud af hvad man skal betale?

Det samme med elektronik fra kina?

Mvh.

Kenneth

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 14:29
det er rimelige indviklede regler omkring told, moms og andre ting du skal huske når du handler med udlandet, især uden for EU...

jeg var ved at importere nogle puder fra Taiwan på et tidspunkt, men jeg kunne simpelthen ikke finde rundt i alle de love og regler der var...

Så mit råd til dig er at finde nogle som har prøvet det før, evt. en speditør, og hør dem ad hvad de kan tilbyde af hjælp...

Mvh Brian Brandt

Tilmeldt 1. Jun 07
Skrevet kl. 20:52
Ok, tak for svaret.

Jeg prøver at kontakte en speditør og høre hvad de kan tilbyde.......

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Apr 07
Indlæg ialt: 42
Fra  Futurelabs CRM Skrevet kl. 22:25
Hej

Jeg vil være opmærksom på næsten alle mærkevarer fra østen, er fake så vær opmærksom med mindre de er en del af den kultur der støtter terrorisme osv ved at købe fake varer og videre sælge dem :-)

Brug for flere leads eller bedre salgs management tools - Prøv Futurelabs CRM gratis idag og sælg mere til kvalificerede leads.

Futurelabs er Danmark bedste CRM system og er nemt, at komme igang med!

www.Futurelabs.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:58
Hej Kenneth

Ideen med at købe tøj direkte fra producent i Hongkong eller kina (el. lign), er sådan set god nok.

Dog er det meget svært at styre, og du ender med garanti med at sætte flere penge til end du regner med. Som udgangspunkt bør du handle igennem agent, som har troværdige leverandører.

Jeg har selv haft et par bitre erfaringer, hvor vi har sat nogle grumme beløb til :-(

Told er ikke specielt indviklet. Det laver dit fragtfirma som regel for dig. Tøj er der 12,5% på. (Så vidt jeg husker :-))

Jeg samarbejder med et firma, hvor vi laver inspection og salg/export i Østen. Såfremt du ønsker en nærmere gennemgang eller lign, så syntes jeg du skal kontakte mig på tlf.: 51233139

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 18:11
Hej.

Hvilket toej skal du bruge.

Maaske jeg kan hjaelpe dig :-)

Mvh. mikkel

http://www.mwcreation.net

Fra Randers
Tilmeldt 27. Jun 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 18:36
Hejsa

Såvidt jeg husker er der stadig importrestektioner på import af tøj / sko fra Kina / Hong Kong men spørg dit toldcenter i den kommune du bor i,, jeg har ikke hørt at det er stoppet derfra endnu.

Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:14
Hej

Det er ganske simpelt at importere fra østen!

Har selv en del års erfaring fra bl.a IT branchen og har købt varer i Singapore, Taiwan, Hongkong og Kina mange gange.

I langt de fleste tilfælde vil den forwarder (fragtselskab) du vælger at bruge, kunne lave langt størstedelen af den fortoldning, afgiftbehandling der evt. er.

Hvis du f.eks påtænker elektronik produkter vil UPS være en oplagt mulighed, de kan og vil håndtere alt for dig - og efterfølgende sende den nødvendige dokumentation til brug i dit bogholderi.

Derud over er UPS efter min mening en af de mest pålidelige kurere på markedet!

Tøj er en lidt anden sag, da det formentlig fylder en del mere end elektronik produkterne.Jeg ville nok kontakte en speditør som f.eks Mahé Freight el. DVS - de kan både arrangere båd og flytransport til DK til gode rater.

Lille fif, varer fra Kina... få dem leveret til HongKong og send det ud derfra - så sparer du penge :)

Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:25
Hej Kenneth,

det lyder lidt sjovt at du har set på tøj fra Hongkong og godt kunne tænke dig at importere. Når jeg tænker på hvor meget arbejde vi bruger på at lave diverse kollektioner for tøjvirksomheder i Danmark. Det er ikke noget man bare gør. Der skal laves designs, måleskemaer, fremsendes vareprøver, godkendes prøver og størrelser, laves kvalitetskontrol, foretages mærkning af tøjet mv. Der er rigtig mange beslutninger der skal træffes. De fleste firmaer har en produktionsmanual på mindst et ringbind pr. produktkategori. Du kan selvfølgelig altid købe noget kinesisk designet tøj, men det er der jo ikke nogen Europæer der kan "skrue" sig ned i. De fleste fabrikker har ikke noget "færdigt" tøj liggende, som du bare kan købe, de laver det ud fra dine specifikationer.

For at komme igang skal du derfor alliere dig med følgende personer:

1. En designer der skal lave din kollektion

2. En konstruktør der skal lave størrelser ud fra dine designs

3. En agent der kan få dine designs produceret på en pålidelig fabrik

4. En kvalitetskontrollør, der laver inspektion af dine varer.

5. En speditør der kan fragte dine varer til Europa.

Tøjproduktion i Kina er billigt, men det er dyrt at komme igang. Det kræver også at man ved hvor man vil sælge sine produkter. Mængderne starter typisk ved 1.000 stk. pr. style og de rigtig gode priser får man fra 5.000 stk. pr. style.

Hvis man vil arbejde professionelt med tøjproduktion, må man også selv arbejde professionelt og lave et ordentligt forarbejde. Ellers får du helt sikkert ikke det resultat du havde regnet med. Selv de professionelle, får indimellem noget de kan hælde på lossepladsen og det koster.

Mvh

Karin Wheler

Tilmeldt 1. Jun 07
Skrevet kl. 21:50
Tak for de mange gode svar.

Har desværre ikke haft så meget tid til at undersøge de forskellige ting.

Ville lige høre om der er nogle der kende nogen gode sider med import fra østen.

Har kigget på smallvolume.com. Kender I den?

Mvh.

K Nielsen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)