Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale en kunde for at have skaffet dig en ny, men hvordan!? (provisionsanvisning)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har en række samarbejds partere som anbefaler mig til deres kunder

og derfor skaffer mig nye kunder. Jeg vil meget gerne give noget igen og

sende 10% af min indtjening, som tak for arbejdet (provisionsanvisning)

Men hvordan?

Jeg har læst mig frem til at man kan sende et kreditnota, men hvordan,

og hvad skal den indeholde?

 

Håber der er én derude der vil hjælpe, på forhånd tak Smile

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan de ikke bare lave faktura hver gang de laver en henvisning som ender ud i en opgave til dig?

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Solrød
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagten sende dem en kreditnota, hvor du skriver 10% af xx.xxx kr for henvisning af kunde xx!

Mvh
Altiregnskab

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nina Lindgren:

Du kan sagten sende dem en kreditnota, hvor du skriver 10% af xx.xxx kr for henvisning af kunde xx!

Mvh
Altiregnskab



Overvej iøvrigt om du ikke hjælper dig selv, hvis du skriver referencen til den første faktura.

Tilmeldt 24. Jul 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer

Jo det er klart en mulighed.. Men så skal jeg ringe eller sende en mail, for så at få en retur. Ville bare sende én kreditnota og så var det, dét! :)

Er god til mit fag, men knapt så skarp til bogføring, så det kan meget vel være faktura løsningen jeg vælger :)

Men tak for svaret.

 

Vh Jacob

Tilmeldt 24. Jul 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nina og Jacob tak for svarene.. har fået lidt bedre forståelse for det :)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nina Lindgren:

Du kan sagten sende dem en kreditnota, hvor du skriver 10% af xx.xxx kr for henvisning af kunde xx!

Mvh
Altiregnskab

Jeg vil ikke anbefale at lave en kredinota, da momsregnskabet dermed ikke bliver korrekt. Du vil jo i så fald skulle debitere salgsmoms, i stedet for at have købsmoms, som havde været den korrekte postering.

Derudover vil en kreditnota påvirke din omsætning negativt, hvilket også vil give et forkert påvirkning af dit regnskab.

Du bør i stedet lave et afregningsbilag. Læs mere her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=96211

Læs også gerne disse links:
http://www.dagligmail.dk/lex/showlex.asp?id=177

og http://www.kpmg.com/dk/da/nyheder-og-indsigt/nyheder/tax/sider/afregningsbilag-vigtigt-med-formalia.aspx

 

Tilmeldt 24. Jul 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Martin.

Jeg har læst dine links :)

Efter en samtale igår med vores samarbejdspartner blev vi enige om bare at sende en faktura. Årsagen er at vi ikke altid trækker samme procentdel af beløbet til hinanden. Det afhænger af sag til sag. Nogen sager er det 10-15% som den anden modtager, andre gange 20%. I nogle tilfælde er det ikke engang et procentdel, men bare et beløb som fremkommer af hvor konkurence dygtige vi skal være.

Når der ikke er et fast procentdel, er der ikke en fast aftale og derfor er afregningsbilaget ikke aktuelt som jeg læser det.  I hvert fald er fakturen meget nemmere at bogføre og sparer mig for noget tid.

Tak for svarene, I er guld værd :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)