Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR-nummer ikke tilladt i almen lejebolig :( Hvad så nu?

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 33
Fra  Bla(c)k Graphics Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Aj for fa'en! Nu gik det hele jo lige så godt!

Men så fandt jeg ud af at jeg ikke må registrere mit CVR-nummer fordi jeg bor til leje i en almen bolig (www.hoejstrup.dk) og helt ærligt hvad sker der lige for den regel?

Men hvad gør jeg så? Jeg skal jo have en adresse for at jeg kan køre mit projekt videre. Skal jeg låne mine forældres adresse, eller er der andre ting man kan gøre? Kan man 'leje et skrivebord' eller sådan noget?

Jeg er som sagt kun 23, og har ingen indkomst ud over det jeg får for at studere, så jeg kan ikke ligefrem købe hus eller leje et helt kontor.

Gode råd modtages med kyshånd!! Skype-Smile

Fra Odense
Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved må du godt have cvr nummer i almen bolig, så længe du ikke har andre ansatte end dig selv.

Fra Odense
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 33
Fra  Bla(c)k Graphics Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan jo lige citere den mail jeg sendte, og det svar jeg fik:

Lea:
Hej,

Jeg har et spørgsmål ang. om det er tilladt at have et CVR-nummer registreret på min adresse, når jeg bor i en bolig jeg lejer hos jer, Højstrup.

Jeg er i gang med et iværksætter-projekt, og så læste jeg tilfældigt at det i nogle boligforeninger ikke er tilladt at bruge sin egen adresse når man opretter sit CVR-nummer.

Der er selvfølgelig ikke tale om at jeg skal oprette en butik, eller modtage kunder på min adresse, det er rent formelt, da der jo skal opgives en adresse for at registreringen kan finde sted.

På forhånd mange tak,
Med venlig hilsen

Lea Blak Jørgensen

Og det svar jeg fik her til morgen:

Hej Lea.

Det er ikke tilladt at drive virksomhed fra en almen leje bolig.

Så du kan ikke oprette et cvr.nr på din adresse

 

Venlig  hilsen

Højstrup Boligforening

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan leje en virtuel adresse hos mange kontorhoteller. Det koster som regel et par 100,- kr om måneden og afhængig af servicen, så kan du enten hente din post der eller få den eftersendt hjem til dig.

Dermed kan du oplyse din virtuelle adresse som firma-adresse.

Årsagen til at du ikke kan registrere dig som virksomhed på en række private adresser skyldes dels at der kan være en ejerforening der ikke ønsker at folk driver virksomhed fra kvarteret (dvs skaber en masse trafik og lignende på kvarterets veje), eller at en forening / staten ikke ønsker at virksomheder lejer billige boliger som er beregnet til private der får boligtilskud ad den ene eller anden vej, og dermed misbruger en billig husleje, som skulle være kommet andre trængende til gode.

Fra Odense
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 33
Fra  Bla(c)k Graphics Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Odense5210:
Så vidt jeg ved må du godt have cvr nummer i almen bolig, så længe du ikke har andre ansatte end dig selv.

Det lyder MEGET interessant hvis der er hold i den påstand :)

Nogen der ved noget mere om det?

Min kæreste har lige foreslået noget med en postboks. Men det ved jeg så heller ikke om kan fungere (jeg er så ung og uerfaren så aner ikke helt hvad det er :P )

Fra Odense
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 33
Fra  Bla(c)k Graphics Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar Eg Gensmann:
Du kan leje en virtuel adresse hos mange kontorhoteller. Det koster som regel et par 100,- kr om måneden og afhængig af servicen, så kan du enten hente din post der eller få den eftersendt hjem til dig.

Har du nogen du kan anbefale eller bare kender?

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og tænker, at boligselskabet tager fejl! Prøv at kontakte Benny Hansen fra Københavns Lejerforening omkring kl. 17 hverdage: 32955492

Fra Odense
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 33
Fra  Bla(c)k Graphics Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

John de Summer-Brason:
Jeg sidder og tænker, at boligselskabet tager fejl! Prøv at kontakte Benny Hansen fra Københavns Lejerforening omkring kl. 17 hverdage: 32955492

Okay :) tak! Vil jeg prøve.

Og det er umiddelbart dagens bedste nyhed, hvis de tager fejl!

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Nogen ting skal man så bare ikke spørge om.

Teddy

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 484
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har da cvr nummer tilknyttet en almen lejebolig, og har jeg haft i snart 5 år, så de må da tage fejl big time, eller også så har jeg bare været heldig ikke at blive snuppet... hvis det er tilfældet, så shhhhhh ikke sig det til nogen. Wink

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)