Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Attraktiv model for provisionsaftale (ren provision)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej gutter og gutinder ;o)  (har prøvet et antal gange at rette det til, men der sker mærkelige ting hver gang, så jeg beklager at det ikke er så læsevenligt)

Vi er i gang med at lave forretningsplan for et 'projekt' og skal i den forbindelse finde en model, som er attraktiv for sælgere...

Produktet er ”reklameplads for erhvervsdrivende” på en portal, som sigter direkte mod deres kundesegment.

Reklamepladserne kommer til at koste ca. 2000 ex. moms for 1 år, hvilket er noget under markedspris.

• Der er 1000 pladser der skal sælges og de skal sælges til en bestemt type forretningsdrivende (man
        kan altså løbe tør, hvis man ikke sælger nok pr. kontakt - Hvor høj % kan
        man forvente at opnå......%salg pr. antal kontakter?)

•        

• Der kan sælges pladser for 1, 3 eller 5 år til en kunde.

•        

• Den potentielle kunde er ’lagt ind’ på portalen, som er oppe at køre, så man kan vise  ham/hende produktet

•        

• Det forventes at prisstigning pr. år vil være 7% pr. år i de næste 5 år

•        

• Køber en kunde 1 år ad gangen i 3 år er prisen samlet 6.430 – hvis de 3 år købes samlet, er prisen 5.400 (man opnår altså som kunde en rabat på 10% + man undgår  prisstigning)

•        

• Køber en kunde 1 år ad gangen i 5 år er prisen samlet 11.050 – hvis de 5 år købes samlet, er prisen 8.500 (man opnår altså en rabat på 15% + man undgår prisstigning)

•        

• Der kan altså samlet set (urealistisk) sælges for 8.500.000 kr.

•        

• Der stilles intet til rådighed for sælger

•        

• Vi er villige til at honorere 50% af salget ex. moms til sælger

Kunderne skal indbetale via betalingsmodul på portalen, således at beregning af salgsprovision kan gøres ”hands of”.

Hvilken model kunne man lave for at:

•   Gøre det attraktivt for en sælger der trives med ren provision og udsigt til ussel mammom

•        

• Sikre at salget foregår så hurtigt som muligt

•        

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 10:25
Ved ikke om jeg helt forstår dit "projekt" men du skal i hvert fald først overbevise mig om, at der ikke blot er tale om endnu et annoncefirma, med alt andet end rent mel i posen.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:30
Dato: 07-06-2007 10:17:41
Forfatter:Business

Hej gutter og gutinder ;o)  (har prøvet et antal gange at rette det til, men der sker mærkelige ting hver gang, så jeg beklager at det ikke er så læsevenligt)

Når Du skriver i Internet Explorer, og vil lave et alm. linieskift, skal Du trykke shift + enter, vil Du have en linies mellemrum, trykker Du blot enter en enkelt gang.

I Firefox skriver Du som normalt.

Velkommen til Amino

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 10:50
Ja, det er  klart Rasmus. Der er intet suspekt i projektet og i sagens natur, kan jeg jo ikke bare smide alle detaljer her og nu

I den positive ende......Hvis du har nogle forslag til modeller, er du meget velkommen til at skrive her....

Dimitri: Nu findes der bare ikke en 'ret'-knap mere......mystisk forumsoftware

Der er tale om salg på freelance-basis.......jeg kan bare ikke få lov til at rette i oprindeligt indlæg....

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 22:48
Hejsa.

Lige et par inputs her fra mig. Du skal nok regne med at gå en meget svær tid i møde med dit projekt. Det er op ad bakke at finde sælgere, der er interesseret i at arbejde med annoncesalg for et nyt medie/website på fuld provision. Hos Mødebooker får vi løbende henvendelser fra virksomheder, der vil have os til at sælge deres annoncer fordi de ikke selv kan finde sælgere, der vil acceptere deres betingelser. Som sælger er man meget privilligeret i øjeblikket. Gode sælgere er en mangelvare og dem der endelig er motiveret til at skifte job, ved godt, hvad de vil have. Du skriver, at det nok skal være freelancesælgere, hvilket ikke gør situationen lettere. De er sværere at styre og forme og får de ikke succes med salg af dine annoncer, står der en anden virksomhed og lokker med et nyt tilbud.

Mit råd til dig vil være at overveje kraftigt at satse på en fastansat sælger, der typisk skal have 30.000 i løn. Så kender du dine omkostninger pr. måned og du kan til en fastlønnet sælger tillade dig at stille nogle forholdsvis høje krav til resultater, for at vedkommende kan beholde sit job. Alternativt kunne en kombinationsløn bestående af en mindre fast hyre på 18.000 + provision komme på tale.

Hvis du synes, at det er for meget at satse på dit projekt, er dit projekt ikke stærkt nok. Husk, at hvis ikke du selv tror på det, bliver det også meget svært at overbevise andre...

Held og lykke med det!

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 13:26
Jeg er rørende enig med Jesper. I min hverdag rekrutterer jeg blandt andet sælgere og det er en stor udfordring at være i branchen i dag, som arbejdsmarkedet ser ud

Der var engang det var rimeligt let at rekruttere - og hvor et bureau kunne sætte en annonce på nettet og så ellers sætte sig ned og vente på at ansøgningerne ankom, afholde samtalerne, tetste og så ellers præsentere de relevante kandidater.
I dag arbejder jeg helt helt anderledes og meget mere målrettet. I dag knokler vi virkelig for at finde de rette folk - hvilket for mig er fint, for det gør opgaverne sjovere, mere spændende og langt mere udfordrende! Nu har jeg heldigvis heller ikke en chef der "ponker" mig for omsætning omsætning omsætning... Her skal der leveres KVALITET - det skal være sjovt og så skal det naturligvis løbe rundt!

Så... held og lykke med at finde freelancesælgere. Det er en stor opgave du er ude på! Hvis du finder nogen... så kender jeg rigtigt mange der er interesserede :)

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:16
Internet registre vil som altid være fup og humbug, men så længe der er et marked i det så håber jeg da for dit vedkommende vind i sejlene. Den reelle værdi i disse annoncer er typisk lig nul men desperate virksomhedsejere og gode sælgere kan holden skuden over vandet. Men hvorfor starte noget så typisk, der efterhånden er ved at drukne i udbydere. 
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 17:57
Dato: 13-06-2007 22:47:52 Forfatter: Jesper Christiansen
Hejsa.

Lige et par inputs her fra mig. Du skal nok regne med at gå en meget svær tid i møde med dit projekt. Det er op ad bakke at finde sælgere, der er interesseret i at arbejde med annoncesalg for et nyt medie/website på fuld provision. 

Hvorfor er sælgere bange for ren provision, hvis de....vel at mærke.....kan sælge?

Du skriver, at det nok skal være freelancesælgere, hvilket ikke gør situationen lettere. De er sværere at styre og forme og får de ikke succes med salg af dine annoncer, står der en anden virksomhed og lokker med et nyt tilbud.

Ja, undskyld mig.....men jeg er jo heller ikke interesseret i sælger, der ikke har succés. Ergo er det jo fint, hvis der er andre tilbud til dem ;o)

Mit råd til dig vil være at overveje kraftigt at satse på en fastansat sælger, der typisk skal have 30.000 i løn. Så kender du dine omkostninger pr. måned og du kan til en fastlønnet sælger tillade dig at stille nogle forholdsvis høje krav til resultater, for at vedkommende kan beholde sit job. Alternativt kunne en kombinationsløn bestående af en mindre fast hyre på 18.000 + provision komme på tale.

Hvis du synes, at det er for meget at satse på dit projekt, er dit projekt ikke stærkt nok. Husk, at hvis ikke du selv tror på det, bliver det også meget svært at overbevise andre...

Hmm....jeg læser, hvad du skriver....... Mht. fast løn eller min. løn + provision. Jeg synes nu ikke at det har noget at gøre med, om hvorvidt jeg tror på idéen eller ej. Jeg vil bare være sikker på at jeg får noget for mine penge (Læs: Salg). Jeg har snakket med nogle stykker med erfaring i salg og de melder alle, at der er for mange der ikke sælger nok......Er det dem der vil have fast løn uden at sælge? (Det skal i øvrigt ikke kun foregå i DK)

Held og lykke med det!

Tak ;o)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 17:58
Dato: 14-06-2007 13:26:12 Forfatter: En Verden af Talenter
Så... held og lykke med at finde freelancesælgere. Det er en stor opgave du er ude på! Hvis du finder nogen... så kender jeg rigtigt mange der er interesserede :)

Den sidste bemærkning fatter jeg ikke ;o)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 18:00
Dato: 19-06-2007 20:15:54 Forfatter: Thomas Cardel Internet registre vil som altid være fup og humbug, men så længe der er et marked i det så håber jeg da for dit vedkommende vind i sejlene. Den reelle værdi i disse annoncer er typisk lig nul men desperate virksomhedsejere og gode sælgere kan holden skuden over vandet. Men hvorfor starte noget så typisk, der efterhånden er ved at drukne i udbydere.

Fup og humbug........det var da en kontant udmelding, som må stå for egen regning ;o)

Nu kender du jo ikke produktet, så hvordan ved du at det er "noget så typisk" og at man drukner i udbydere?

Nå, men det styrer du selv.......jeg havde da håbet på nogle indlæg, der var lidt mere nuanceret end dit ;o)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)