Hej gutter og gutinder ;o) (har prøvet et antal gange at rette det til, men der sker mærkelige ting hver gang, så jeg beklager at det ikke er så læsevenligt Vi er i gang med at lave forretningsplan for et 'projekt' og skal i den forbindelse finde en model, som er attraktiv for sælgere... Produktet er ”reklameplads for erhvervsdrivende” på en portal, som sigter direkte mod deres kundesegment. Reklamepladserne kommer til at koste ca. 2000 ex. moms for 1 år, hvilket er noget under markedspris.
Kunderne skal indbetale via betalingsmodul på portalen, således at beregning af salgsprovision kan gøres ”hands of”. Hvilken model kunne man lave for at:
|
Attraktiv model for provisionsaftale (ren provision)
Nu kan det snart være nok..... ;o)
|
Når Du skriver i Internet Explorer, og vil lave et alm. linieskift, skal Du trykke shift + enter, vil Du have en linies mellemrum, trykker Du blot enter en enkelt gang. I Firefox skriver Du som normalt. Velkommen til Amino ![]() |
![]() I den positive ende......Hvis du har nogle forslag til modeller, er du meget velkommen til at skrive her.... Dimitri: Nu findes der bare ikke en 'ret'-knap mere......mystisk forumsoftware ![]() Der er tale om salg på freelance-basis.......jeg kan bare ikke få lov til at rette i oprindeligt indlæg.... |
Hejsa. Lige et par inputs her fra mig. Du skal nok regne med at gå en meget svær tid i møde med dit projekt. Det er op ad bakke at finde sælgere, der er interesseret i at arbejde med annoncesalg for et nyt medie/website på fuld provision. Hos Mødebooker får vi løbende henvendelser fra virksomheder, der vil have os til at sælge deres annoncer fordi de ikke selv kan finde sælgere, der vil acceptere deres betingelser. Som sælger er man meget privilligeret i øjeblikket. Gode sælgere er en mangelvare og dem der endelig er motiveret til at skifte job, ved godt, hvad de vil have. Du skriver, at det nok skal være freelancesælgere, hvilket ikke gør situationen lettere. De er sværere at styre og forme og får de ikke succes med salg af dine annoncer, står der en anden virksomhed og lokker med et nyt tilbud. Mit råd til dig vil være at overveje kraftigt at satse på en fastansat sælger, der typisk skal have 30.000 i løn. Så kender du dine omkostninger pr. måned og du kan til en fastlønnet sælger tillade dig at stille nogle forholdsvis høje krav til resultater, for at vedkommende kan beholde sit job. Alternativt kunne en kombinationsløn bestående af en mindre fast hyre på 18.000 + provision komme på tale. Hvis du synes, at det er for meget at satse på dit projekt, er dit projekt ikke stærkt nok. Husk, at hvis ikke du selv tror på det, bliver det også meget svært at overbevise andre... Held og lykke med det! |
De bedste hilsner
Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk
Jeg er rørende enig med Jesper. I min hverdag rekrutterer jeg blandt andet sælgere og det er en stor udfordring at være i branchen i dag, som arbejdsmarkedet ser ud Der var engang det var rimeligt let at rekruttere - og hvor et bureau kunne sætte en annonce på nettet og så ellers sætte sig ned og vente på at ansøgningerne ankom, afholde samtalerne, tetste og så ellers præsentere de relevante kandidater. I dag arbejder jeg helt helt anderledes og meget mere målrettet. I dag knokler vi virkelig for at finde de rette folk - hvilket for mig er fint, for det gør opgaverne sjovere, mere spændende og langt mere udfordrende! Nu har jeg heldigvis heller ikke en chef der "ponker" mig for omsætning omsætning omsætning... Her skal der leveres KVALITET - det skal være sjovt og så skal det naturligvis løbe rundt! Så... held og lykke med at finde freelancesælgere. Det er en stor opgave du er ude på! Hvis du finder nogen... så kender jeg rigtigt mange der er interesserede :) |
|
|
|
Fup og humbug........det var da en kontant udmelding, som må stå for egen regning ;o) Nu kender du jo ikke produktet, så hvordan ved du at det er "noget så typisk" og at man drukner i udbydere? Nå, men det styrer du selv.......jeg havde da håbet på nogle indlæg, der var lidt mere nuanceret end dit ;o) |