Hej Aminoer Jeg har I noget tid arbejdet lidt med at importere vådservietter med tryk på som et billigt markedsføringsprodukt. Der hvor jeg tror de vil have den største succes, er ved at lægge dem rundt omkring på landets caféer. Caféerne kan få vådservietterne gratis, mod at en anden virksomhed får lov at reklamere. På denne måde vil den reklamerende virksomhed nærmest få sit visitkort lagt på bordet til hver kunde. Jeg har fundet en billig producent i Kina og har lavet aftaler med Astma-Allergi Forbundet. Hvad syntes I om idéen? Gode forslag til reklamerende virksomheder? Mvh. Morten Nørsten |
Idé til billig promotion...
|
// Jesper Skov
|
Faktisk ganske god ide. Hvad tror du stykprisen bliver på, og hvor mange skal man min. bestille? Mvh Tranberg |
Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk
Stykprisen afhænger naturligvis af hvor mange man bestiller. Min. kvantum ligger umiddelbart på 10.000stk. for at det kan betale sig. De bliver produceret i Kina, da det er alt for dyrt herhjemme. Ved 10.000 stk. kommer de til at koste mellem 0,80-1,00 kr. pr. stk. Jeg er dog stadig ved at forhandle priser med leverandøren, så de kan nok presses lidt. Der kan opnås meget gode rabatter hvis man bestiller mange. Jeg overvejer meget hvilke virksomheder der kunne reklamere på caféerne. Når man sidder på caféen så mødes man jo ofte med nogen som man gerne vil lave noget sammen med. Eksempelvis biografer, fitness klubber, kanalrundfart, vinhandel rundt om hjørnet, manicure forretning, m.m. Når jeg sammenligner med omkostninger til en avisartikel, så syntes jeg stadig det er ret billigt. Hvis man nu forestiller sig at der på en café i centrum kommer 1.000 kunder om ugen. For under 10.000 kr. kan man få sit visitkort til at ligge på bordet til at alle gæsterne der kommer på caféen. Du ved derfor med sikkerhed at du max. betaler en kr. for hver kunde der har set dit visitkort. Er det ikke billig markedsføring? |
Jo, hvis de husker ens website eller telefonnummer fra emballagen. Ellers er det dyrt. |
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
Det er som sagt ikke kun til websites, men til alle der søger et billigt markedsførings alternativ. Hvis man betaler 80 øre for at hver person sidder og kigger på dit logo/visitkort i en time, så kan det da næppe gøres bedre. Bestiller man mange, kan man få dem ned til 60 øre stykket. Har lige snakket med en fra DFDS canal tours som var meget interesseret. I øjeblikket søger jeg bare inspiration til hvilke virksomheder det ellers kunne være oplagt for. Nogen der har gode forslag? Mvh. Morten |
Det er en rigtig billig måde at markedsføre sig på, men du bør kunne presse din leverandør endnu mere. Spørgsmålet er hvilket signal en vådserviet sender til potentielle kunder. Dvs. de potentielle kunder sidder og tørre fedtede fingrer m.v af i virksomhedens logo. Jeg synes umiddelbart idéen er god, men problemet ligger i budskabet. Endvidere er en vådserviet noget du bruger med det samme dvs. du gemmer ikke en vådserviet og tager den med, således skal du enten huske navnet på virksomheden eller skrive det ned, hvilket der ikke er mange der har tid til. Af virksomheder du kunne spørge - kunne jo evt. være firmaer der vil reklamere for deres renlighed. Vaskepulver, opvaskemiddel osv. |
Trykket skal ikke være på selve vådservietten, men indpakningen. De er altså i enkeltstykspakninger, som dem man får på flyet. På emballagen kan man så få 4-farvers tryk på (incl. i prisen). Derudover bliver de deklereret i samarbejde med Astma-Allergi Forbundet, hvilke også har omkostninger med sig. Bestiller man rigtig mange, kan prisen nok også presses lidt, men det må jeg jo forsøge mig frem med. Så er der jo altid spørgsmålet om hvor stor avancen skal være. |
Som kunde til din ellers gode ide, er det vigtigt at vide hvor ligger min reklame? Her er et par spørgsmål, som er meget relevante for at kunne find de rigtige kunder til din ide. Taler vi de mest trendy caféer, byens bedste restaurant eller den lokale pizza/kebab? Hvem er de besøgende som ser min reklame? som alt andet reklame vil jeg vide, rammer jeg min målgruppe der hvor jeg ligger? ellers kan det jo være lige meget. Bliver servietterne udleveret eller kan man bare tage en håndfuld med ud til bilen? Hvor lang tid skal jeg regne med at 10.000 servietter er om at blive delt ud? Er jeg synlig i en uge eller er det en måned? Kan jeg vælge et lokalt sted, eller er det spredt over et større område? god vind med ide. Rasmus |