Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Pudse" mus, anbefaling tak?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg rentegner alle mine produktbilleder selv og nu er min mus stået af, (Logitech cordless trackman mus).

Den er under et år gammel (har ikke tjekket fakturaen endnu). Det er syntes jeg måske er lidt hurtigt, men tænker om det kan være at jeg klikker for meget!

Er der en mus der er speciel velegnet til rentegning?

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:26
Hej Anne

Jeg er tidligere blevet anbefalet en Wacom Digitizer, som er en pen med tegneplade, til netop det formål.
Jeg ved at mange er glade for den, men for mig fungerer den ikke.
Min er en billig model i 500 kr. klassen http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=140282

Du kan få den for 250, hvis du har lyst til at forsøge dig med sådan et værktøj.

mvh Hans

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:04
   Som Hans skriver så er en digtizer absolut det bedste værktøj ved rentegning.

Så i stedet for at bruge penge på en mus, så læg noget ekstra oven i og køb dig en god digitizer.

De billigste Wacom's er gode nok, men til lidt mere seriøs brug vil jeg klart anbefale dig et gå efter de lidt bedre modeller.
Jeg bruger selv en Wacom Graphire 4 på min bærbare (fylde ikke meget så den kan let være i tasken. Og den får strøm via USB-porten, så du kan f.eks. bruge den i toget eller ude hos en kunde). På min arbejdsstation i MediaMouse bruger jeg en Wacom Intunius 2 A3. Forskellen imellem de to er selvfølgelig først og fremmest størrelsen på pladen. Dernæst kommer selve udformningen af pennen. Den pen som følger med til WG4 er lidt "billig" i udformningen, men den har de samme funktioner som de dyrere penne (pressure, viskelædder i enden, 3 knapper) den mangler dog tilt-funktionen hvor den kan mærke hvordan pennen hælder. Men den funktion savner jeg kun når jeg arbejder med airbrush. WI2 har en dyrere standardpen som ligger lidt bedre i hånden (ihvertfald i min ) og den har tiltfunktion. Endvidere understøtter pladen toolselection og du kan derved have flere forskellige penne som er programmeret med forskellige funktioner. Du kan ligeledes få specielt udformede penne til f.eks. pensel, airbrush, pen m.m.

Så vidt jeg husker kan du få WG4 til omkring 1.000 kr. hvis du kigger de rigtige steder ( = www.edbpriser.dk ).
Hvis den er for lille i størrelsen, så kan du vælge f.eks. en A5 størrelse Intuonios som ligger imellem 2 og 3.000 kroner.

Og tro mig - du vil blive rigtig glad for en god digitizer hvis du rentegner meget .

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:30
Jeg bruger også en Wacom Intous 3 til alt mit 3d cad (sammen med en space mouse) og photoshop arbejde, og vil have svært ved andet efterhånden...
Jeg startede egentlig med den da jeg begyndte at udvikle mus'' arm og det har virkelig hjulpet... næsten ingen smerter længere, kun når jeg sidder derhjemme på bærbaren hele natten og leger nørd ;-) ...

Men kan klart anbefale en digitizer pen...

Mvh Brian

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Skrevet kl. 11:32
Tusind tak for svarene, så blev jeg en anelse klogere :-)

Hans - Måske jeg vender tilbage. Jeg har lige talt med min mor hun har en liggende, hvis det er den samme model som din og jeg kan bruge den, så vender jeg tilbage iaften.

Super duper solskin

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:36
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Skrevet kl. 11:39
jeg foretrækker en ekcentersliber - den tager også retteblæk
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Skrevet kl. 13:05
Pyha den skal man vist lige lære at kende
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Skrevet kl. 13:20
Jesper - Det blev en Wacom graphire 4. Jeg har lidt svært ved at vende mig til den.

Har sat den til enkelt klik og må så sidde og klikke ret så mange gange. Er det penne der er for let og kunne man købe en særskilt pen til den?

Er det volapyk det jeg skriver ?!?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:38
  Det tager lidt tid at "fravænne" sig musen.

På pennen sidder der to knapper.
Hvis du bruger dobbeltklik meget, så konfigurer den ene af knapperne til at være dobbeltklik. Den anden knap bør du beholde til højreklik.
Du kan også indstille hvor kort der skal være imellem at du prikker på pladen før det opfattes som et dobbeltklik.

En Wacom-plade er, set med mine øjne et meget personligt værktøj. Pladen, pennen og de programmer du benytter vil du med igennem en periode have konfigureret til at passe præcis dig. Jeg er f.eks. venstrehåndet og har nogle forskellige indstillinger omkring opdeling af pladens areal, følsomhed m.m. Hvis jeg lige skal vise f.eks. Tine noget og bruger hendes Wacom, så føles det vildt underligt og alting virker af pommern til set med mine øjne.

Men som sagt, det tager lidt tid at vænne sig til den, men du skal også sørge for at få indstillet den så den passer dig bedst.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)