Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er uopfordret email altid spam ?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må være utroligt mange danske virksomheder, som bryder loven, for jeg modtager da med jævne mellemrum tilbud på det ene og det andet gennem mine websites. Også fra kendte webbureauer.. 

Skriver bl.a. på rejseblog om rejser, sabbatår og om at studere og arbejde i udlandet m.m.

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel også skjul spam når man modtager en mail fra en man kender som har spamfigther indstalleret på sin pc, står der i bunden af mailen et eller andet med at denne mail fra beskyttet af spamfigther. Det har jeg da ikke bedt om ?

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja du skal spørge. Men tænkt nyhedsbrev sign up ind i din forretning fra Day one. Det vil sige: hav et sign up på din hjemmeside til folk der surfer forbi. Hav ligeledes sign up mulighed i din Web shop etc. På den måde undgår du de problemer du står i nu.
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Gustav82:
Der må være utroligt mange danske virksomheder, som bryder loven, for jeg modtager da med jævne mellemrum tilbud på det ene og det andet gennem mine websites. Også fra kendte webbureauer.. 

Yeps. Og forbavsende mange, som ikke gør særlig meget for at sætte sig ind i reglerne.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Pedersen:
Det er det klassiske spørgsmål, om det er muligt at anvende uopfordret email til udsendelse af materiale, uden at det er spam.

Hvis du sender en email ud med salg som formål er det i strid med markedsføringsloven om modtageren ikke forud har bedt om dette. Bliver det klaget til forbrugerombudsmanden mener jeg at fra 0-100 modtagere får du 10.000,- i bøde og over det antal 100,- i bøde pr. modtager.

Se ellers markedsføringsloven kapitel 2 og paragraf § 6 under "Uanmodet henvendelse til bestemte aftagere".

Din løsning til dette vil nok være at dine kunder og intreserede får mulighed til tilmelde sig disse tilbud på eks. din hjemmeside.

Venlig hilsen,
Jógvan Andersen

Faroe Media - Udvikling af Android og iOS applikationer

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Det gælder ALLE nyhedsbreve og ikke kun dem med salg for øje :-)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Marttin Christensen:

Dvs at man skal ringe/skrive til alle mulige kunder først, og spørg om de vil modtage en mail fra os ?

Fair nok det er en Lov , men er det ikke dobbelt arbejde eller gør man det på en smartere måde ?

Du kan opfatte det som dobbelt arbejde, eller du kan i stedet vælge at bruge det aktivt i din markedsføring.

Når du ringer uopfordret (og det må du jo kun til virksomheder), ringer du næsten altid ubelejligt. Desuden får du sjældent fat i beslutningstageren i første hug. Brug derfor det første telefonopkald til at adskille dig fra andre sælgere og sige:
"Jeg hedder Bent og jeg vil gerne sælge dig en sæbe med helt nye egenskaber. Kender du til SUPERSOAP? Nå, ikke - ved du hvad, så vil jeg faktisk hellere starte med at sende dig en mail med lidt info om det, så vi er sikre på, at vi snakker om det samme - må jeg få din e-mailadresse?"

Du er hurtigere ude af telefonen end ham den irriterende fra Telia, og du har vist respekt for din kunde. Nu kan du målrette mailen med navn og titel på den, du henvender dig til og indlede med "Tak for snakken i telefonen". Hvis han har nået at sige noget væsentligt om sin virksomhed i løbet af den korte samtale, så kan du også lige bruge en sætning på at henvise til det.

Du har nu startet en relation - og det er relationer, der sælger.

Derfor er denne metode langt mere effektiv end ren spam.

Kig på dig selv. Hvornår har du sidst responderet positivt på en uopfordret salgsmail?

Der er ikke nogen let vej til salg - det er et job, og det skal gøres grundigt og respektfuldt.

God vind med det.

Venlig hilsen

Hans

Fra københavn K
Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Du kan opfatte det som dobbelt arbejde, eller du kan i stedet vælge at bruge det aktivt i din markedsføring.

Når du ringer uopfordret (og det må du jo kun til virksomheder), ringer du næsten altid ubelejligt. Desuden får du sjældent fat i beslutningstageren i første hug. Brug derfor det første telefonopkald til at adskille dig fra andre sælgere og sige:
"Jeg hedder Bent og jeg vil gerne sælge dig en sæbe med helt nye egenskaber. Kender du til SUPERSOAP? Nå, ikke - ved du hvad, så vil jeg faktisk hellere starte med at sende dig en mail med lidt info om det, så vi er sikre på, at vi snakker om det samme - må jeg få din e-mailadresse?"

Du er hurtigere ude af telefonen end ham den irriterende fra Telia, og du har vist respekt for din kunde. Nu kan du målrette mailen med navn og titel på den, du henvender dig til og indlede med "Tak for snakken i telefonen". Hvis han har nået at sige noget væsentligt om sin virksomhed i løbet af den korte samtale, så kan du også lige bruge en sætning på at henvise til det.

Du har nu startet en relation - og det er relationer, der sælger.

Derfor er denne metode langt mere effektiv end ren spam.

Kig på dig selv. Hvornår har du sidst responderet positivt på en uopfordret salgsmail?

Der er ikke nogen let vej til salg - det er et job, og det skal gøres grundigt og respektfuldt.

God vind med det.

Venlig hilsen

Hans

 

Hej Hans ..

 

Det må jeg sige, de baner havde jeg slet ikke tænkt og kan da kun sige, at du satte en masse tanker igang hos mig ( positivt ) ..

Super svar og virkelig brugbart!

Mange tak

Marttin

Tilmeldt 20. Apr 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Juiced Up - Lej anlæg København Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været i snak med forbrugerombudsmanden omkring dette.

Du må gerne opfordre til samarbejde med videre, men det må ikke indeholde salg/markedsføringsmateriale.

Så kort og godt er det nok nemmere at gribe telefonen :)

Lej højtalere, lydudstyr og lys. Lej Anlæg København

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender slet ikke supersoap. Hvad ER det egentlig???

Smile

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)