Rigtig god idé! - men jeg har et ret langt dokument med diverse forslag liggende... og det er måske i overkanten at poste det direkte i forummet :) Kan jeg sende det som pdf til en mail, eller skal jeg bare copy-paste det ind her alligevel?
Dato: 09-06-2007 14:17:57 Forfatter: ITechnic Hej Martin
Rigtig god idé! - men jeg har et ret langt dokument med diverse forslag liggende... og det er måske i overkanten at poste det direkte i forummet :) Kan jeg sende det som pdf til en mail, eller skal jeg bare copy-paste det ind her alligevel?
Det lyder spændende, du er velkommen til at sende det til mig på martin@thorborg.dk
Da jeg i går oprettede en auktion, satte jeg den til at starte i dag … undervejs i min redigering af auktionen ønskede jeg at ændre starttidspunkt til NU … dette kunne ikke lade sig gøre. Ligeledes ønskede jeg at ændre i valget omkring fremhævning osv. … det kunne heller ikke lade sig gøre. Først da jeg så oprettede en kopi – kunne jeg ændre det. Ville så slette den oprindelige, men der skulle jeg ind og redigere i auktionen, frem for bare at kunne slette den.
Pointe: Det ville være ønskeligt om man kunne ændre, fremhævninger, start- og sluttidspunkt i redigeringen.
I dag har jeg fået en positiv mail fra larsbrink og i mailen står der at hvis jeg gerne vil svare på den, skal jeg besøge Amino Outlet … da der ikke var noget link i mailen, måtte jeg så finde en anden måde at komme dertil … det gjorde jeg så … kun for at konstaterer at jeg bare ikke længere kunne finde larsbrink, da han ikke har nogle auktioner på og nu heller ikke står på ”store” listen. Loggede ind, fandt My account og skrev min besked … sendte den af sted … men blev så i tvivl om hvorvidt den var sendt … da der ikke kom hverken be- eller afkræf på dette. Prøvede igen og huskede denne gang at sætte flueben i valg feltet og fik derefter en besked om at jeg ikke behøvede at afgive karakterer.
Pointe: Det ville være dejligt om der i mailen står at man skal logge på for at kunne svare + der mangler et link til Amino Outlet i mailen. Dernæst vil det være smart om der kommer en fejlmelding hvis man har glemt at vælge hvem man giver karakter/feedback + at den tekst man har skrevet ikke bare forsvinder, men bliver stående - hvis man laver fejl.
Hvis jeg har brug for hjælp undervejs, kommer jeg væk fra det vindue jeg er i. Det vil være optimalt hvis hjælp åbner i et nyt vindue … så kan jeg bruge det uden at komme væk fra det sted hvor mit spørgsmål opstår og mister ikke hvad jeg har lavet indtil da – hvis jeg f.eks. er i gang med at oprette en auktion.
Jeg synes at det er forholdsvis let at oprette auktioner og redigerer i disse på Amino Outlet – specielt sammenlignet med QXL. Jeg kan godt lide at jeg kender stort set alle redigerings ikonerne fra andre programmer … det giver en vis form for tryghed.
Det at jeg kan indsætte foto og faktisk selv bestemme størrelsen tiltaler mig meget … det kan man ikke på f.eks. QXL med mindre man er supersælger.
Ideen om en ”butiksforside” er super, men det tog mig mange besøg og forsøg at finde frem til den, altså at finde ”About the store” og jeg tænker at hvis man ikke ved at det er der, ja så leder man jo heller ikke efter det og det springer ikke ligefrem i øjnene på en. Nye brugere/besøgende ved det jo ikke … kan det blive tydeliggjort på en eller anden måde?
Alt i alt synes jeg at Amino Outlet fungerer godt og jeg vil fortsætte med at lege derinde og glæde mig til at legen bliver til alvor!
Jeg syntes det er et genialt tiltag, et ønske fra min side er at man som sælger skal vælge at man kun er intresseret i b2b handel, altså at man kun ønsker at handle med folk som selv har CVR nummer.
Ideen med at kræve CVR/SE nummer for at sælge syntes jeg også er god, i "lægmans"-termer er SE nummer en blåstempling fra det offentlige om der her er tale om en "rigtig" virksomhed. Det er selvfølgelig noget vås men har talt med mange venner/bekendt der mener at en virksomhed uden SE nummer er en flok svindlere, østarbejdere eller hællere.
Så jeg tror helt sikkert det vil høste respekt at kræve (og reklamere med at man kræver) SE / CVR nummer af sælgerene. Evt. lave en måde at verificere det på, f.eks. er en del af det man betaler for ved oprettelse at du (Eller en ansat) slår sælgerens CVR nummer op og sender et brev til adressen der med en pin kode i så man kan verificere sin adresse, lidt på samme måde som man ofte verificerer sin email.
Jeg synes der mangler information om, hvordan man som køber byder og hvordan handlen bliver afsluttet med hensyn til betaling og afsendelse af varerne.
Hilsen
www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn
Det tænkte jeg nok, men ville lige skrive det alligevel. Jeg manglede det bare, da jeg så, at jeg er ved at få solgt den vare jeg har oprettet, og tænkte hvordan sådan en handel bliver afsluttet.
Hilsen
www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn