Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så er det ved at være min tur! - Men jeg har et par spørgsmål

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Aminoer! 

Jeg har længe fulgt dette fantastiske forum og har igennem flere år ønsket at etablere min egen virksomhed. Jeg bliver student om en lille måneds tid, og jeg tænker derfor, at det er ved at være tiden for, at få min drøm ført ud i livet. Jeg har læst en del på startvaekst.dk og selvfølgelig herinde, men alligevel er der et par områder jeg er temmelig usikker på. 

Først og fremmest er jeg blevet en smule i tvivl om, hvilken type virksomhed jeg skal starte. Jeg har ofte tænkt på at starte en webshop, men har aldrig fået tænkt et gennemgående koncept til ende mht. varesortiment osv. Samtidig ser jeg en stor risiko ved at have penge bundet i lager, og jeg har ikke indtrykket af, at dropshipping er særlig udbredt herhjemme endnu. Derfor har jeg også overvejet både affiliate marketing og tekst-forfatning.

Fordelene ved affiliate marketing er, for mig at se, at der kan være gode muligheder for indtjening, hvis man forstår at skabe et indhold, der tiltrækker læsernes opmærksomhed. Pt er jeg tilknyttet som skribent på et nyere gadget-site, hvor vi anmelder produkter og skriver nyheder rettet mod affiliate salg, så jeg ved en smule om, hvordan det hele foregår. Til gengæld ved jeg ikke meget om, hvordan man sætter en hjemmeside op, men der har jeg tænkt på at bruge wordpress (som vi bruger på det omtalte site), magento eller joomla. De to sidste kender jeg dog intet til. 

Hvis jeg vælger at starte en skribent-virksomhed er jeg klar over, at det kræver meget hårdt arbejde og utrolig meget fokus - især i starten. Der er mange udbydere, men jeg er sikker på, at jeg kan levere nogle rigtig gode tekster i den "billige" kategori. Jeg er pt tilknyttet som freelance skribent for et online kommunikationsfirma, og derudover skriver jeg selvsagt en del tekster til førnævnte gadget-site, så jeg har en smule erfaring hvad angår tekster til forskellig brug. 

Selvom jeg er bange for at løbe risikoen mht. lagerbeholdning ved drift af en webshop, så ser jeg stadig muligheden som åben. Jeg har altid fået et lille "kick" af at købe noget hjem fra eksempelvis England for så at sælge det videre med fortjeneste. Selvom der er rigtig mange hjemmesider, der sælger tilbehør til smartphones og den slags, så synes jeg altid deres priser er meget høje og jeg ser derfor en mulighed for at kunne konkurrere på prisen, hvis jeg starter sådan en webshop. 

Men her kommer så de spørgsmål jeg har omkring opstart af eget firma indenfor de beskrevne kategorier

1) Skal jeg være CVR-registreret i starten hvis jeg starter en af disse typer virksomheder, og er der nogen af dem, hvor det vil være smart at gøre alligevel selvom det ikke er påkrævet? 

2) Hvis jeg skaber et overskud, hvordan afregner jeg så skat? Hvis jeg fører regnskab over indtægter og udgifter, skal jeg så bare angive årets overskud som b-skat i selvangivelsen, og kan jeg i det hele taget benytte en del af overskuddet til at købe inventar/varer hjem, før det bliver beskattet? 

3) Hvis jeg opretter en webshop og køber en vare fra England til f.eks. 20 kr. med engelsk moms, skal jeg så gøre andet før jeg sælger produktet videre på min webshop til f.eks. 70 kr.? Hvordan fungerer det hvis jeg er momsregistreret

4) Hvordan får jeg et website op at køre? Jeg har et par domæner med hosting ved surftown i forvejen, men kan jeg få installeret eksempelvis wordpress eller prestashop på dem? 

5) Har du erfaring indenfor et eller flere af områderne og kan du beskrive positive/negative sider ved pågældende forretningsform(er)?  

Jeg har mange flere spørgsmål, men jeg må hellere tage tingene lidt af gangen, for at kunne overskue det hele. Jeg håber at du vil tage dig tid til at hjælpe mig lidt i den rigtige retning, så jeg snart kan få startet mit projekt. 

Mvh Emil 

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil. 

Sikke et langt indlæg du har skrevet. Meget fyldstgørende, og dejligt at læse lidt om alle de tanker du har gjort dig om at være selvstændig. 

Emil3:
Hvis jeg vælger at starte en skribent-virksomhed er jeg klar over, at det kræver meget hårdt arbejde og utrolig meget fokus - især i starten. Der er mange udbydere, men jeg er sikker på, at jeg kan levere nogle rigtig gode tekster i den "billige" kategori.

Ligemeget hvad du starter op, skal du regne med at det bliver utrolig hårdt. Der er ikke noget der komme nemt her i livet, så hårdt slid og masser af arbejde skal der til, om det er en webshop du starter eller om det er en skribent virksomhed. 

Min erfaring er at det tager længere tid at komme op på et niveau, hvor man kan leve af det, med en webshop, end hvad det er med en konsulent virksomhed. Som nyopstartet webshop ejer kan reklamedelen være en omkostelig affære, så derfor er det vigtigt at have lagt den rigtige strategi fra start af. Og hvad den rigtige strategi for netop din kommende virksomhed er, da er svært at svare på.

Jeg har selv lavet rigtig mange fejl i min opstart, men har også lært masser af dem. Learn by doing er i hvert fald indlæring man husker. ;)

Emil3:

Selvom jeg er bange for at løbe risikoen mht. lagerbeholdning ved drift af en webshop, så ser jeg stadig muligheden som åben. Jeg har altid fået et lille "kick" af at købe noget hjem fra eksempelvis England for så at sælge det videre med fortjeneste. Selvom der er rigtig mange hjemmesider, der sælger tilbehør til smartphones og den slags, så synes jeg altid deres priser er meget høje og jeg ser derfor en mulighed for at kunne konkurrere på prisen, hvis jeg starter sådan en webshop. 

Jeg tror faktisk der er et ret godt marked for netop tilbehør til smartphones, så det ville da helt sikkert være en god mulighed. Her ville du også have mulighed for at starte med at fokusere på enkelte produktgrupper, og så løbende udvide. Jeg tror det er vigtigt at have et stort og bredt udvalg i de forskellige produkt grupper. Og hvis det netop er køb og salgs delen du brænder for, så er det da om at komme i gang med den del. Det kan være at du kan købe størrere partier hjem også og sælge dem til andre webshops altså B2B salg som grossist. Sådan er der jo mange der gør, for at få mere volume på i starten. 

Emil3:

1) Skal jeg være CVR-registreret i starten hvis jeg starter en af disse typer virksomheder, og er der nogen af dem, hvor det vil være smart at gøre alligevel selvom det ikke er påkrævet? 

2) Hvis jeg skaber et overskud, hvordan afregner jeg så skat? Hvis jeg fører regnskab over indtægter og udgifter, skal jeg så bare angive årets overskud som b-skat i selvangivelsen, og kan jeg i det hele taget benytte en del af overskuddet til at købe inventar/varer hjem, før det bliver beskattet? 

3) Hvis jeg opretter en webshop og køber en vare fra England til f.eks. 20 kr. med engelsk moms, skal jeg så gøre andet før jeg sælger produktet videre på min webshop til f.eks. 70 kr.? Hvordan fungerer det hvis jeg er momsregistreret? 

4) Hvordan får jeg et website op at køre? Jeg har et par domæner med hosting ved surftown i forvejen, men kan jeg få installeret eksempelvis wordpress eller prestashop på dem? 

5) Har du erfaring indenfor et eller flere af områderne og kan du beskrive positive/negative sider ved pågældende forretningsform(er)?  

Alle de tekniske ting herover kan du snakke dit lokale iværksætterhus omkring. De plejer at være rigtig gode til at hjælpe. Ofte er der også tilskud at hente til opstart af virksomheder med vækstpotientiale. Og hvilke virksomheder har ikke det? 

Omkring selve webshop platformen så har jeg faktisk ikke meget erfaring med Surftown, men ville da tro du sagtens kan få en wordpress eller prestashop installeret på dem. Alternativ kan du tage et kig på nogle af de hostede løsninger rundt omkring. Der er mange af dem (bl.a. vores) som tilbyder at du kan starte billigt op, og så lade din tekniske paltform vokse sammen med din virksomhed. 

Held og lykke med det hele, og håber du fik svar på et par af dine tanker. 

Simon

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit svar Simon :) 

Jeg er udemærket klar over, at det bliver hårdt og kommer til at tage tid - lige meget hvilken vej jeg tager. Det er jeg helt indstillet på.

Spændende at læse dine tanker om opstartsfasen ved en webshop. Jeg har umiddelbart ingen erfaring med at reklamere, så det vil helt sikkert blive en udfordring at få shoppen til at blive velbesøgt. Og så kan jeg godt følge dig i at det nok tager noget tid at få skabt et større overskud - især hvis der bliver solgt billige produkter, hvor overskuddet pr. vare ikke er særlig stort. Så skal der alligevel nogle varer igennem før det kan betale sig rent tidsmæssigt med pakning, forsendelse osv. Interessant idé med at købe større partier hjem og sælge dele af dem - det havde jeg ikke overvejet kunne være en mulighed. Dog har jeg ikke en særlig stor kapital pt, så det ville skulle vente lidt.

Jeg vil helt sikkert prøve at tage kontakt til væksthuset i Herning for at få svar på nogle af mine tekniske spørgsmål. 

Mht. hosting osv., så er det noget jeg skal have kigget meget mere på. Jeg har ikke prøvet at bygge en hjemmeside op før, men jeg vil gerne lære det og undgå at skulle betale alt for mange penge for udviklingen. Som nævnt før, har jeg ikke det store budget, så jeg vil gerne lave det meste selv hvis det kan lade sig gøre. Men hvad er fordelen ved en sådan "hosted løsning" kontra webhotel, domæne + wordpress ? 

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen om bord :)

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det :) 

Mvh Emil 

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der andre, har har et par indspark? :) 

Mvh Emil 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville vælge et webhotel hos meebox.net og de har on klik installation til wordpress  og de svare altid på suport hurtigt og deres server fungere bare perfekt.

jeg ville når ikke har mange penge knokle dag og nat aktive over alt

husk være social aktive google plus og facebook

ja man bliver aldrig færdig med sin side , der kan altid komme mere unik god tekst der på og gerne lidt videoer

lidt ekstra ideer her

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Mikael :) 

Jeg skal lige have kigget lidt mere på hvilken host jeg skal bruge, men jeg er ret sikker på det blive enten Meebox eller Unoeuro. Er der nogen der ved, hvordan man flytter sit domæne fra Surftown til en af de to? 

Jeg kommer til at knokle ja, og der skal bruges meget tid på at skabe godt indhold, hvis jeg vælger at gå affiliate vejen her i starten. 

Jeg vil helt sikker benytte facebook flittigt, men jeg har egentlig ikke tænkt så meget på de andre endnu. Måske jeg også skulle overvejet twitter og google plus. 

Tak for linket, det kigger jeg lige på! 

Jeg håber der er nogen, der kan hjælpe mig med at besvare nogle af de spørgsmål jeg har stillet i min første post - det ville være en stor hjælp :) 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)