Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udtalelser fra Googles Matt Cutts om Links, Link Building og Penguin

Side 5 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Så nu skal alle arbejde gratis for at Google kan tjene flere penge, og for at Google kan levere et bedre stykke arbejde. Ja Google elsker sikkert selv ideen, men hvad mener alle dem, som ender som Googles slaver?

Hvorfor skal webside ejere gøre Googles dirty job? Er det fordi Google ik selv kan? Så fralægger de sig ansvaret for deres eget produkt, og skubber det videre til dem, som benytter deres tjeneste?

Jeg håber Bing eller somebody random snart starter en søgemaskine op, som kan gøre op med Googles dominans. Eller Altavista eller en af de andra glemte mastodonter vågner af søvnen... Det er vist på tide, at der kommer lidt konkurrence indenfor seriøse og velfungerende søgemaskiner!
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:16

Fashion-Seller:
Så nu skal alle arbejde gratis for at Google kan tjene flere penge, og for at Google kan levere et bedre stykke arbejde. Ja Google elsker sikkert selv ideen, men hvad mener alle dem, som ender som Googles slaver?

Hvorfor skal webside ejere gøre Googles dirty job? Er det fordi Google ik selv kan? Så fralægger de sig ansvaret for deres eget produkt, og skubber det videre til dem, som benytter deres tjeneste?

Jeg håber Bing eller somebody random snart starter en søgemaskine op, som kan gøre op med Googles dominans. Eller Altavista eller en af de andra glemte mastodonter vågner af søvnen... Det er vist på tide, at der kommer lidt konkurrence indenfor seriøse og velfungerende søgemaskiner!

Du har så evigt ret! 

Det er en af de aller vigtigste ting der kunne ske for internettet: At Google taber sit defactomonopol på søgninger. Jeg håber det sker inden alt for mange år.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Saugstrup:
Det er en af de aller vigtigste ting der kunne ske for internettet: At Google taber sit defactomonopol på søgninger. Jeg håber det sker inden alt for mange år.

Men det er jo ikke så let, med mindre der bliver lovgivet om det, eller at de andre tager sig sammen.

Hvis Bing eller en anden skal i gang i Danmark, kræver det at vi som brugere begynder at bruge dem istedet for Google. Og jeg må erkende at det er en ændring der ikke ville ligge lige til højrebenet. I hvert fald ikke hos mig. Og så længe der sidder mange andre med samme holdning, ændrer det sig jo nok ikke :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:51

Min eneste konklusion på nuværende tidspunkt er at det tvinger folk til at lave mere kvalitet. 

Du har ALTID kunne lave negativ seo (google bowling) som det er nu skal der bare ikke lige så meget til som tidligere, og det har altid været forholdet mellen dårlige links og gode links der gjorde om din side blev straffet eller ej.

Med disse opdateringer presser google os til at lave endnu mere kvalitet, og af to grunde. Den første er at hvis det vi laver ikke er ordenligt, så straffer de dig. Du kan altså ikke længere komme til tops med lav kvalitet og småspam. 

Den anden er, at du er tvunget til at have en stærk positiv link profil for at kunne modstå negativ seo.

Jeg har testet på flere egne test sider, og her har jeg meget nemt kunne få en ny side til helt at forsvinde fra google på exact domain search, blot ved at leje spammer. Har du til gengæld en ny side, som allerede fra starten har en stærk link profil, så vil de samme spam links ingen effekt have fordi de proportionelt ikke fylder lige så meget af den totale link profil.

Min konklusion er at det blot tvinger alle til at tage deres seo, og deres sider lidt mere seriøst.

Til folk der er bange for negativ seo, så vil jeg gerne understrege at du enten virkelig skal have en svag side, eller udsættes for et meget omfattende angreb.

HVIS din side er så svag at den kan rammes af negativ seo, så vil den nok aldrig blive et mål, da den så sikkert er så svag, at den ikke har nogen gode placeringer, og dermed ikke kunne ønskes fjernet af en konkurrent.

Jeg tror det mest negative ved denne update er at der er kommet meget mere fokus på negativ seo, og at der så er mange flere der vil forsøge sig med det. Uheldigvis er der også nogen af dem der vil lykkedes.

Man har altid som website ejer skulle lave preventive reputation management i tilfælde af der en dag kom en rigtig grim artikel om ens firma, nu skal vi også til at lave preventive linkbuilding mod negativ seo. 

Jeg vil dog også godt understrege at dette med links og negativ seo langt fra er det eneste punkt som er blevet ændret i forbindelse med penguin, og at mange at de gode gamle tricks der gav guld for bare 6 måneder siden, den dag i dag har en negativ effekt.

Side 5 ud af 5 (44 indlæg)