Hej alle. Matt Cutts har udtalt sig ret konkret om links på SMX i de her dage. Ultra kort version:
Hvad tænker du om meldingerne?
Mvh Anders Saugstrup
|
Thumbs up til 1'eren. Fint med 2'eren og 3'eren.
Hej alle. Matt Cutts har udtalt sig ret konkret om links på SMX i de her dage. Ultra kort version:
Hvad tænker du om meldingerne?
Mvh Anders Saugstrup
|
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Thumbs up til 1'eren. Fint med 2'eren og 3'eren. |
Jeg symes det er en skam at Hr. og Fru. website-ejer skal til at bekymre sig om dårlige links (negativ SEO) og afskrivning af disse. Det er en OK løsning, men det ærger mig at det er nået der til. Nu skal alle, bare semi professionelle, websites til ugentligt at kigge efter dårlige links og sikre afskrivning af disse. Hvis negativ SEO virkelig er på vej frem, så er det ikke en løsning som dæmper det, måske snarere tværtimod. Hvis jeg var en ond fyr som ville skade min konkurrent, så ville min reaktion på muligheden for afskrivning af links være: Jeg har ingen bedre løsning på problemet, men jeg frygter at de onde fyre kommer til at boltre sig for alvor nu. |
Helt enig, Lasse! Mvh Anders Saugstrup |
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Jeg er ked af at Google anerkender negativ SEO som et reelt problem ved at give mulighed for at afskrive negative links. Betyder det indirekte, at Google nu ikke blot ser bort fra, men decideret straffer de websites, der bliver udsat for dårlige links? Det lyder som en meget farlig vej at gå hen ad, hvis det er tilfældet! Derudover er jeg glad for at se, at Google vil fortsætte med at værdisætte gode links meget højt, og at de ikke falder i svime over sociale signaler. Der er plads til begge ting. Derudover er dette også vigtigt at tage med: "Danny: what’s with your war on SEO? Matt: if anything it’s a war on spam. It’s so people can compete on a level playing field. People out there are essentially asking how can I fake being awesome?" Sagt på en anden måde - kvalitet på ens side er den sikre vej frem til favorable placeringer i søgemaskinerne fremover. Og det betyder ikke, at SEO er dødt - det handler blot om at give brugeren præcis det, brugeren eftersøger i stedet for at fake awesomness. :-) |
Negativ SEO bliver jo faktisk brugt i stor stil allerede nu :-) specielt når man skal fjerne dårlig omtale... |
Lidt underholdende. Da jeg for 11 dage siden herinde i en tråd påpegede, at Pinguin handler om devaluering af sites på grund af dårlige links, så blev jeg buet ud af scenen. Lad os se, om eksperterne er enige med mig denne gang :) |
At negativ seo virker og foregår er en realitet. Rigtigt mange ved det allerede, og når Google åbner for afskrivningen af dårlige links, kommer alle til at vide det. Og ja, det kommer til at betyde meget mere negativ seo. Men jeg takker alligevel ja til at få et våben imod det som website-ejer. Mvh Anders Saugstrup |
Link? Men jeg er nu også tilhænger af en langt mere nuanceret beskrivelse af pingvinen end den du giver her. Mvh Anders Saugstrup |
Lad os også lige få slået syvtommersøm igennem det gamle udsagn: Google ser bort fra links, de ikke mener har værdi. Links kan derfor ikke skade dit website. Vrøvl, nej og atter vrøvl. Hvis du har tiltrækkeligt mange "dårlige" links, så bliver du devalueret (det vi andre kender som at få en straf). |