Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af varer

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et spørgsmål angående min vens virksomheds resultat sidste år.

Min ven ringede til mig og hørte om jeg kunne hjælpe ham med at finde ud af hvad hans resultat for sidste år var da han snart skal selvangive.

Han forklarede at de havde haft:

Indtægter: 0

Udgifter: 

- domæne: 300,-

- visitkort: 400,-

- import af vin: 3.000,-

Jeg troede med det samme at hans resultat for var: -3.700,-

Han fortalte mig at han havde læst at der var særlige regler for indkøb af varer som ikke var blevet solgt, men at de først måtte trækkes fra når de blev solgt. Men han var rimelig usikker på det.

Hvornår må man trække vareindkøb fra i sit regnskab? Når varen er solgt? Eller hvordan? 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:51

Glemte lige at nævne at han også får brug for en revisor til at hjælpe med bogføring af bilag samt selvangivelse. Hvis nogen skulle være interesseret i dette..

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 11:54

Hej.

Når jeg køber vare hjem til min webshop, så bliver fakturaen bogført med det samme. Ikke når produkterne er solgt, men når fakturaen kommer, bliver den smidt til revisor med det samme.

Mvh
Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Det er først i salgsøjeblikket, at du kan fratrække varekøbet.

Ikke solgte vare skal aktiveres som lagerbeholdning.

MvH

Peter

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 12:26

Hej Lucky

Send eventuelt din kammerat ind forbi Dynaccount.com. Vi leverer et økonomisystem hvor han selv kan klare bogføringen af bilag, have styr på debitor/kreditor, udsende faktura osv. I det hele får han et funktionelt system og et godt overblik. Så bliver det lettere for ham, at holde styr på det hele.

Dbh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:53

Thomas Holst.

Hvad har din salgstale med selve spørgsmålet at gøre?

MvH

Peter

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 14:10

Står med et lignende problem, jeg har en faktura med +200 varer på som sælges enkeltvis. Nu skal jeg så bogføre og skrive regning på hver enkelt...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:15

Du kan da bare bogføre de 200 stk ind på lager og ud af bank eller hvordan du har betalt dem

Når du så sælger, så har du jo en faktura på det du sælger, og der bliver der så det antal du har solgt taget ud af lager og ind som omkostning

De fleste systemer har lagerstyring - ellers har du heller ikke overblik over din fortjeneste løbende

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 14:20
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Peter - Revisor:

Thomas Holst.

Hvad har din salgstale med selve spørgsmålet at gøre

MvH

Peter

Hej Peter :)

Trådstarter bringer to ting på banen. 1) Hvornår de omtalte varer skal bogføres. 2) Der efterlyses en revisor løsning til at hjælpe kammeraten fremadrettet.

I og med, at du selv, som altid, kort og præcist svarede på spørgsmål 1, tog jeg fat i den anden ende, med et forslag til en fremadrettet løsning. Jeg burde vel have knyttet mit svar direkte til spørgsmålet så der ikke er nogen tvivl, men sådan er det når det går hurtigt.

At du udelukkende ser det som en salgstale, er helt ok med mig. Jeg har et produkt, som jeg mener kan hjælpe og som er relevant for trådstarters spørgsmål, så kan det nok ikke undgåes at komme til at lyde lidt som en salgstale :)

Dbh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 14:37

Hvis bare, jeg er pt i Billys Billing og der kan jeg kun sætte hele fakturaen som igangværende.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)