Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Apps og reklameindtægter

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Der må sidde nogle derude med lidt viden omkring forretningsgrundlag for app´s.

- Hvad kan man forvente af reklameindtægter med udvikling af app med en million danske visninger pr. måned?

- Kan det bedre betale sig at forlange fx. 15 kr for en god brugerapp fremfor gratis version med reklamer?

Forsøger at regne ud hvor meget sparegrisen skal slagtes, for at prøve ideen af og skal jo betale et firma for at udvikle skidtet ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er alt for vag i dine informationer om din app. En app der henvender sig til forskellige målgrupper har forskellige indtjeningspotentialer og prismodellen er især også afhængig af type af app.

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Halhaard

Undskyld jeg blander mig i dit tråd men står faktisk med samme problem

Arbejder selv på et quiz app og overvejer om den skal være gratis eller med reklamer? Eller kun på dansk eller englensk

Har fået at vide at man kan få googles admob ind på app'en hvor man tjener hver gang der bliver trykket på reklamen og at det er meget svingende

Skal til møde med et par app firmaer i løbet af ugen og håber at blive klogere på reklamer i apps

Forsat god dag

Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende pøj pøj med det. Hvis du får et hint omkring reklameindtægt niveau, så må du meget gerne lade det gå videre.

Fra Fredericia
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 117
Fra  mitAPP.dk Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan på ingen måde vide på forhånd, hvilket niveau din indtægt på reklamer vil være. Med mindre du selv sælger din reklameplads.

Som Philip skriver, skal der flere oplysninger om din app, før nogen kan råde dig til at gøre det ene eller andet..

iOS-udvikler
Søg i App Store: Dinsen.biz

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt set skal man genere mange visninger før man kan tjene nogenlunde på in app reklamer. Jeg har skrevet lidt om, hvilke overvejelser man skal gøre sig mht. app-forretningsmodellen http://www.amino.dk/blogs/babarbaig/archive/2012/03/28/gratis-eller-betalt-app-hvilken-app-forretningsmodel-skal-v-230-lges.aspx 

Hvis du har lavet en kvalitets app som virkelig skaber værdi for brugeren vil jeg nok satse på en betalt app, hvorefter man kan teste forskellige pris kategorier. Alternativt kan man også lave en gratis og betalt version, hvor betalt version ikke indeholder reklamer. 

/Babar

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Nu bliver jeg lidt nysgerrig, hvordan kan man sælge selv sin reklameplads i app'en?

Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke sidde og beskrive min forretningsidé på offentligt forum, med risiko for at der er nogen som stjæler min ide. Jeg har, i tankerne, udviklet en brugerapp som jeg forventer at vil have 100.000 visninger pr. Mdr af danskere.
Hvor meget kan jeg forvente/håbe/budgetter med i reklameindtægtet? Hvis det skal koste 150.000 kr at udvikle app'en, kan reklamerne så forrente investeringen? Eller vil det være bedre at lave en betalingsapp til fx 10 kr.!
Hvor henvender jeg mig for at finde ud af mere omkring reklamer og priser vedr. apps? Programmør til app'en finder jeg senere, da jeg først er nødt til at vide mere om foretningsgrundlaget.

Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det er en rigtig svært problematik. Jeg har søgt internettet tyndt for lign. svar, men forgæves. Ved nogen om man kan ringe til Google og tage en snak med dem? Eller om de har noget statistik man kan abonnere på som udvikler?

Jeg mangler fx svar på, hvad det koster at have en app i Google play, hvor meget man får pr. klik på banner-reklamer, hvilke aldersgruppe, der køber apps, frem for at hente den gratis version og om man kan have en app med 14 dages gratis prøvetid?

Elvis du skriver, at du skal til møde med nogen udviklere i denne uge. Mit næste problem er, at jeg ikke kan finde en udvikler?? Har fundet 2 på nuværende tidspunkt. En var billig og useriøs. Den næste har jeg en fornemmelse af er i gang med at tørre mig for alle mine sparepenge :-(

 

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina

Den ene jeg har fundet er her fra Randers hvor jeg bor. Har et møde med dem på torsdag hvor de skal fremlægge deres tilbud samt muligheder mht. reklamer i apps og indtjening. Håber jeg bliver klogere Smile

Den anden jeg fandt frem til var her via Amino fra et tråd angående apps....De er fra Hobro... Har kontaktet dem for at også få et tilbud fra dem sådan at jeg har noget at sammenligne med og ikke bare tage den første 

Ved ikke lige hvor du er fra i landet men ellers prøv at google...De fleste er jo på sjælland altså app udvikler.

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)