Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny Amino Service på vej

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

Det lyder som en rigtig god ide, som jeg helt sikker vil benytte mig af.

Men hvor meget kommer den til at ligge op af QXL? Her tænker jeg på startbud, mindstepris osv.

Men helt klart en stor fordel at man får trafikken over på ens egen hjemmeside.

Flemming Gravesen Unique indretning
Skrevet kl. 23:36
Dato: 05-06-2007 21:30:55 Forfatter: Martin Thorborg
Dato: 05-06-2007 13:49:40 Forfatter: Ania :-)
Det var da en super god ide, og jeg tror det ville hjælpe mange med noget mere synlighed.

Jeg tror desværre ikke jeg selv vil benytte mig af det - jeg tror ikke der er mange der sidder og kikker og siger WOW jeg kan få afhentet dagens omsætning for 1 kr ... eller nogle af de andre vagtydelser vi leverer for den sags skyld...

Jeg vil dog alligevel lige bruge lidt tid på at gå og brygge lidt videre, måske kunne man alligevel finde på noget for det er da en god mulighed for at blive set.

Herlig hilsen

Ania

Ørestadens Vagt og Værdihåndtering

Det tror jeg du har ret i, den service er nok ikke lige møntet på dig, men der skal nok komme noget andet du kan bruge :-)

Dbh Martin

Det glæder jeg mig til så

Herlig hilsen

Ania

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:31
Dato: 05-06-2007 23:29:11 Forfatter: Flemming Gravesen
Hej Martin

Det lyder som en rigtig god ide, som jeg helt sikker vil benytte mig af.

Men hvor meget kommer den til at ligge op af QXL? Her tænker jeg på startbud, mindstepris osv.

Men helt klart en stor fordel at man får trafikken over på ens egen hjemmeside.

Hej Flemming

Jeg kan forestille mig at det bliver rimelig ens, med mindre jeg kan overbevises om noget andet.
Men jeg sætter en legebeta op meget snart, så kan vi justere det på plads før start.

Dbh Martin

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:28
Hej Martin,

Du er da helt oppe og ringe, og sprøjter Amino-koncepter ud på stribe

Normalt giver jeg aldrig rabat, og sælger stort set altid til vejledende udsalgspriser. Derfor virker det heller ikke specielt attraktivt at risikerer at sætte penge til på en handel, eller i bedste fald kun tjene en lille smule, ved at sætte varer til salg på en auktion. Men hvis nu auktionen giver mulighed for at reklamere uhæmmet for sin virksomhed, og at den i sin opbygning har fokus på at sælgerne også bruger auktionen som et udstillingsvindue, så virker det pludselig mere interessant.

QXL er jo mere interesseret i at fremhæve sig selv end deres sælgere, hvilket gør den uinteressant for professionelle B2B forhandlere. Hvis jeg har en gammel PC jeg vil sælge privat er QXL jo fin nok, men til B2B er den ikke særlig attraktiv i mine øjne.

Så hvis du kan lave en auktion som har fokus på B2B salg, og også tillader B2C salg, så tror jeg at du har fat i et spændende koncept.

mvh Carsten
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:10
Dato: 06-06-2007 09:27:51 Forfatter: Carsten Jacobsen Hej Martin,

Du er da helt oppe og ringe, og sprøjter Amino-koncepter ud på stribe

Normalt giver jeg aldrig rabat, og sælger stort set altid til vejledende udsalgspriser. Derfor virker det heller ikke specielt attraktivt at risikerer at sætte penge til på en handel, eller i bedste fald kun tjene en lille smule, ved at sætte varer til salg på en auktion. Men hvis nu auktionen giver mulighed for at reklamere uhæmmet for sin virksomhed, og at den i sin opbygning har fokus på at sælgerne også bruger auktionen som et udstillingsvindue, så virker det pludselig mere interessant.

QXL er jo mere interesseret i at fremhæve sig selv end deres sælgere, hvilket gør den uinteressant for professionelle B2B forhandlere. Hvis jeg har en gammel PC jeg vil sælge privat er QXL jo fin nok, men til B2B er den ikke særlig attraktiv i mine øjne.

Så hvis du kan lave en auktion som har fokus på B2B salg, og også tillader B2C salg, så tror jeg at du har fat i et spændende koncept.

mvh Carsten

Hej Carsten

Det er lige netop det der er ideen, auktionen skal primært være et marketingredskab for de butikker der deltager.

Dbh Martin

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 11:00
QXL er meget  uinteressant for professionelle  forhandlere også B2B (i hvor tøj branche)

FORDI: QXL indeholder brugt! og masser af kopi vare!, og private folk sælger der også.   Hvis det skal virke for os, så SKAL det være KUN firmaer og ægte vare, og dem som betaler moms...  Man gider ikke at sæt noget til salg på en side med masser af kopi vare, og brugt vare

(QXL er = et simpel market som dem man finder til en byfest = der gider man ikke sætte sine vare til salg)

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 16:15
Kunne man ikke forestille sig den omvendte model, hvor man istedet puttede opgaver ud til licitation(hvis det er det rigtige ord!), og lod firmaer byde ind på den opgave man havde brug for, om det så var en ny hjemmeside, nyt inventar til kontoret, eller noget helt tredje? Bare en kort tanke efter at have skimmet den her tråd...

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:23
Dato: 06-06-2007 16:15:02 Forfatter: Tobias G Kunne man ikke forestille sig den omvendte model, hvor man istedet puttede opgaver ud til licitation(hvis det er det rigtige ord!), og lod firmaer byde ind på den opgave man havde brug for, om det så var en ny hjemmeside, nyt inventar til kontoret, eller noget helt tredje?

Jeg tænkte selv tanken. Men hvad er resultatet? Det er vel at virksomhederne bare underbyder hinanden i én uendelighed, og at køberne får alt foræret. Nogle tråde her på Amino - specielt når det drejer sig om logodesign og webdesign - har det med at blive en kamp om hvem der kan leverer det billigst. Det er der sgu ingen der tjener penge på.

Men det er jo selvfølgelig frivilligt om man vil deltage i den slags auktioner, men jeg gider ihvertfald ikke konkurrere med kinesiske børnearbejdere på timeprisen...

mvh Carsten

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 09:28
En service du skulle overveje når du nu spytter dem ud på stribe:

Mulighed for at købe en shop-andel. Jeg savner ofte mulgheden for at sælge 10-15 produkter på min side hvor jeg ''bare ''kan tage noget kode og sætte ind et sted så er der billede, beskrivelse og en indkøbskurv som jeg selv kan designe i dit interface.

Du står så for alt med betalingsgateway, shopsystemet etc. og jeg betalers så et eller andet pr. solgt produkt.

Så jeg går ind på Amino ShopOutsource og opretter mig, hvor vil jeg have pengene sendt hen, opretter varer, billeder beskrivelse, retter CSS så boksen/indkøbskurven ligner min egen side, links frem og tilbage medllem shop og min egen side og så tager jeg kode (som når jeg sætter en Youtube video ind på min side) og sætter ind.

Jeg skal ikke tænke på andet end at sælge mine få vare og jeg får så en service pr. salg og skal ikke betale en fuld shop/betalings gw.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 21:04

Jeg har tænkt meget over hvilke problemer iværksættere har og der er mange. Men det største, korriger mig endelig hvis jeg tager fejl, er synlighed/marketing.

Som jeg læser/hører det i diverse undersøgelser fra bl.a DI, er det som oftest afsætning/salg der er det største problem for de fleste iværksættere - men øget synlighed/marketing er da en stor del af dette

Noget helt andet jeg mangler, og som måske kunne være en del af virksomhedsbørsen er en form for kapitalformidling [kapital søges/kapital tilføres] i måske flere forskellige kategorier (IT-spil, IT-software, tøj, produkter (÷tøj), netbutik, butik (÷netshops), ....). Det vil selvfølgeligt være svært da meget er idéer, som man gerne vil holde rimeligt hemmeligt, men måske kunne man alligevel gennem et koncept som Amino's virksomhedsbørs får parret investorer og iværksættere??

Martin
Side 3 ud af 4 (40 indlæg)