Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min bogholder er "gået under jorden" med min regnskabsmappe m.m.

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Ramskov:
Det jeg tænkte på var at jeg selvfølgelig skal have styr på regnskabet, men at det først skal sendes ind hvis skat beder om det, og bilagene skal selvfølgelig være i orden, men at de ofte først vil se dem hvis regnskabet ikke ser fornuftigt ud.  I denne forbindelse tænkte jeg at det vigtigste for trådstarter var at indberette ET eller andet

jeg er helt enig - forudsat vor trådstarter har resultatet, men jeg frygter lidt, at han ikke har det, når bogholderen har alle bilag, men kan han lave resultatet, er det bestemt klogt at indberette og så slås med bilagene, men han skal nu ikke tøve med at få dem hentet hjemSmile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 17:12

Tak for alle de velmenende svar og råd jeg har fået i denne tråd:)

Overordnet kan jeg oplyse følgende svar jeg har fået ved skat:

Tak for din henvendelse.
SKAT kan ikke give dig henstand med indsendelse af selvangivelsen for 2011 på grund af at du ikke kan komme i kontakt med din revisor. Du må selv forsøge at få dit regnskabsmateriale udleveret, hvis ikke du kan få den hjælp til regnskabet som du har brug for fra din nuværende revisor. Du kan ikke få hjælp fra SKAT i forbindelse med udleverrng af regnskabsmaterialet, da det er en sag mellem dig og din revisor. Du er selv ansvarlig for at der indsendes en selvangivelse med korrekte oplysninger til skatteansættelsen senest den 1/7-2012.uanset problemer med revisor.

Hvis du får fat i en anden revisor og denne ikke er istand til at få dit regnskab færdig inden 1/7 2012 har du mulighed for at søge SKAT om henstand med indsendelsen. Dette skal ske før 1/7-2012 og være ledsaget af en henstands dato. Denne henstand vil kun blive efterkommet med en kortene frist. 

Så fristen har jeg taget fejl af, den er rent faktisk 1. juli..

Derudover har jeg den glædelige nyhed, at tråden her på Amino har fået bogholderen til at henvende sig, og tingene synes at falde på plads, såå Jubii :)
Hun er selvfølgelig meget ked af det, hvilket jeg aldrig har været i tvivl om! Vi har alle prøvet at være i en krise, det er kun menneskelig, og når tingene falder på plads, vil der selvfølgelig hellere ikke være nogen "bad feelings" overhovedet! Jeg må selvfølgelig erkende, at situationen var meget frustrerende og gav mig en lidt dårlig smag i munden, at jeg skulle presse min bogholder til at reagere.. Men det er "vand under broen" nu:)

Det er ikke bare trist det her, det kan koste dig penge, så frem med brystet (nu håber jeg så det var en mand der var trådstarter, ellers "no bad intentions" - sorry)

Ps Jeg er kvinde, men kan skam også skyde brystet frem, så "non taken" ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Heldige mig:
Derudover har jeg den glædelige nyhed, at tråden her på Amino har fået bogholderen til at henvende sig, og tingene synes at falde på plads, såå Jubii :)
Hun er selvfølgelig meget ked af det, hvilket jeg aldrig har været i tvivl om!

Først og fremmest er jeg glad naturligvis glad for at problemet løste sig for dig.

Det er et stort ansvar at andre betror en del af virksomhedsdrift til andre. Det kan være alt fra bogføring til rådgivning. For en virksomhedsejer er det spørgsmål om at man har tillid til at denne person løser den aftalte opgave.

Naturligvis kan der opstå problemer, kriser mv. hos en bogholder, revisor mv. Jeg ved også at det i krisetider kan være svært at have overskud til at kommunikere, men det er netop her som meget af forholdene kan reddes. De fleste af os har forståelse for den uheldige situation. Men det kræver information, kræver at revisoren mv. siger at jeg kan ikke nå det til den aftalte deadline, men planen er ...... .

Bare at lukke ned skaber tråde som denne og ikke mange tråde begynder at koste omsætning og dårligt ry. 

Som bruger af revisorer og bogholdere vil som jeg altid anbefale at man har faste aftaler omkring hvornår tingene skal være færdige. Hvornår skal revisor have materialet for at være færdig til den og den dato. Sørg for at følge op på det løbende at tiden og holder. Skrider tiden og er det stres hvert år - så find en ny revisor som holder sine aftaler.

/Henrik

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)