Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp!!! Mine fragtmænd smadrer halvdelen af alle forsendelser!

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 13:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, jeg tænker lidt på om du ikke kunne få special produceret x antal kasser i eksempelvis metal, som du pakker dine varer i.

Når fragtmanden så kommer frem til kunden fjerner  han varen fra den special producerede kasse, og tager den med retur til dig.  Det burde næsten være muligt at kunne lave sådan en aftale med fragtmanden, for at du er sikret at dine varer kommer hele frem og det må være i både din og fragtmandens interesse.

MVH
Mark 

Tilmeldt 24. May 12
Indlæg ialt: 58
Fra  ColourCloud Skrevet kl. 13:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joe,

Det er en utrolig billig pris du har fået dig, desværre er transportbranchen idag så underbetalt at kvalitet og service stort set ikke længere er tilstede.

Du kan godt ha en flink fragtmand der afhenter dine pakker og behandler dem omhyggeligt, men så snart de ryger ind på lageret har du en masse underbetalte og ofte for få arbejdere i forhold til mængden, så dine pakker bliver skubbet, kastet og kvast, da det på lageret handler om kvantitet frem for kvalitet. Den generelle regel for fragt af pakker er netop at din emballage skal kunne klare et frit fald fra ca. 1 meter uden at indhold går istykker. Har du ikke pakket dine kasser forsvarligt, så kan du ikke gøre krav på erstatning.

Mht. emballage har jeg desværre ingen gode ideer. Hvor stor er din pakkemængde og hvor rundt i landet sender du?

Grafisk arbejde (Logo, Flyer, Visitkort) fra 195 DKK
CMS Hjemmeside (Wordpress, komplet opsætning) fra 1995 DKK - se mere colourcloud.me

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tom Frank Christensen:

Fragtmanden har ansvaret når pakken er i fragtmandens varetægt - period. Så må han erstatte skadede varer.

Sikke da en gang sluder for hverken fragtmand eller transportforsikring dækker skader på gods hvor emballagen anses for at være utilstrækkelig. Du finder nok vanskeligt en plastspand der kan tåle et fald fra 1 meters højde. 

 

Mvh

Ravn

 

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 14:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Sikke da en gang sluder for hverken fragtmand eller transportforsikring dækker skader på gods hvor emballagen anses for at være utilstrækkelig.

Når fragtmanden har kvitteret for afhentning af godset accepterer han emballagen på samme måde som kunden accepterer godsets tilstand ved kvittering for modtagelse.
Netop derfor bør transportøren efter gældende incoterms erstatte varen (eller et beløb som svarer til din kostpris/indkøbspris på varen)

Jeg har 2 forslag til at begrænse problemet:
Det ene er at finde/lave en flamingoklods i to dele som spandene passer ind i så de er tæt omsluttet og beskyttet på samme måde som når man sender f.eks. vinflasker.
Hvis de er tykke/kraftige nok burde du kunne nøjes med at give dem tape/bånd 2 gange på kryds og undlade yderligere indpakning.

Det andet forslag er at forsøge at få en fornuftig prisaftale på bilpakker med Danske Fragtmænd eller Dachser.
De er måske nok lidt dyrere end mange andre, men de håndterer også godset meget mere manuelt end de sædvanlige pakkedistributører. Eksempelvis har Danske Fragtmænds central i Taulov ikke nogen form for transportbånd. Alt flyttes med palleløftere/truck og håndkraft.
Det burde kunne begrænse antallet af beskadigede forsendelser.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 15:54 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Moe Joe:

Kim Vinberg:
hvordan pakker du forsendelserne nu?

Lige nu kører vi dem selv ud! :(

Dette har jeg forsøgt:

Jeg har pakket spandene (oval plastspand) i en papkasse, med halm i.

Jeg har pakket dem med en robust træplade foroven og forneden i en papkasse (med 'careful' mærke uden på - glasikon)

Jeg har sendt dem kun som spande hvor låget er tapet virkelig godt fast (så fragtmændene kunne se hvad det var for noget de smed rundt med)

(Spandene vejer 7 kg - i øvrigt) 

Halm er langt fra nok til beskytelse når den er så tung, det tager ikke stødet fra et fald, du SKAL som minimum have bobleplast (de store bobler) rundt om i 2 lag. Halm holder kun spanden på plads, men slet ikke når den er så tung.

Hvis du bruger almindelige papkasser så skift over til forstærkede kasser hvis du har råd til det. 

Hvis dette ikke er nok beskyttelse så pak dem med bobleplast i en kasse og lav en flamingo kasse udenom spanden. Men det burde det være, da mine egne forsendelser af 15-20 kilo bliver sendt med enkelt lag bobleplast og falder en meter ned fra et transportbånd.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 16:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Tom Frank Christensen:

Fragtmanden har ansvaret når pakken er i fragtmandens varetægt - period. Så må han erstatte skadede varer.

Sikke da en gang sluder for hverken fragtmand eller transportforsikring dækker skader på gods hvor emballagen anses for at være utilstrækkelig. Du finder nok vanskeligt en plastspand der kan tåle et fald fra 1 meters højde. 

 

Mvh

Ravn

 

Så nægter fragtmanden vel at modtage fragten...

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 16:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:

Ravn:

Tom Frank Christensen:

Fragtmanden har ansvaret når pakken er i fragtmandens varetægt - period. Så må han erstatte skadede varer.

Sikke da en gang sluder for hverken fragtmand eller transportforsikring dækker skader på gods hvor emballagen anses for at være utilstrækkelig. Du finder nok vanskeligt en plastspand der kan tåle et fald fra 1 meters højde. 

 

Mvh

Ravn

 

Så nægter fragtmanden vel at modtage fragten...

Kræver at de ved at spanden ikke kan holde til fragten før de nægter den. Sådan er det hos mange (også PostDK)

Tilmeldt 26. May 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Vinberg:
Hvis dette ikke er nok beskyttelse så pak dem med bobleplast i en kasse og lav en flamingo kasse udenom spanden. Men det burde det være, da mine egne forsendelser af 15-20 kilo bliver sendt med enkelt lag bobleplast og falder en meter ned fra et transportbånd.

@ Kim Vinbjerg: Tak Kim, det er en super god idé med bobleplast. Det er til at forstå og sikkert ikke dyrt.

@ Colourcloud: Tak for godt indblik!

@Kim Thranborg: Fedt med information omkring Dansk Fragtmænd o.l. - det kan være det redder os hvis ikke bedre emballage virker! Flamingoformene er også en  god idé. 

@Mark Jensen: Metalkassen er en god løsning som faktisk er at finde i Fragtfirmaets sortiment/tilbud, - men som jo netop er dyrere. - Men igen, måske må vi bare indregne flere penge til forsendelse. Hvis prisniveauet generelt er presset ned til urimeligt niveau, skal man måske betale det ekstra for en god løsning. 

Jeg tror vi har været tilbageholdende med plastik/flamingo og skum-fyld fordi det har et ikke-miljøvenligt brand som passer dårligt til vores øko-produkt. Men det holder ikke hvis varene ikke kommer frem pga. dette :)

Jeg siger i hvert fald mange tak til alle for nogle gode vinkler på sagen!

mvh Joe 

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 19:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Moe Joe:
@Mark Jensen: Metalkassen er en god løsning som faktisk er at finde i Fragtfirmaets sortiment/tilbud, - men som jo netop er dyrere. - Men igen, måske må vi bare indregne flere penge til forsendelse. Hvis prisniveauet generelt er presset ned til urimeligt niveau, skal man måske betale det ekstra for en god løsning. 

Altså det jeg tænkte med metal kassen, var at den blev brugt under transporten for derefter at blive leveret tilbage til jer.

På den måde er det jo kun en engang investering i disse metal kasser.    Det kommer måske til at koste lidt ekstra i fragt, når fragtmanden skal aflevere kasserne tilbage til dig, men det burde da bestemt at være  muligt at få en aftale med dem omkring det.

Tilmeldt 26. May 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Thranborg:
Det ene er at finde/lave en flamingoklods i to dele som spandene passer ind i så de er tæt omsluttet og beskyttet på samme måde som når man sender f.eks. vinflasker.
Hvis de er tykke/kraftige nok burde du kunne nøjes med at give dem tape/bånd 2 gange på kryds og undlade yderligere indpakning.

Hej Kim -

Nu har jeg søgt på flamingo klodser/flamingo emballage, men kan ikke finde nogen løsninger! Der er masser af producenter af løsfyld samt en enkelt genial øko-emballage (EcoCradle - lavet af svampe Surprise desværre prismæssigt udenfor vores rækkevidde.

Kender du et firma?

mvh Joe 

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)