Af ren og skær nysgerrighed - Hvad er din baggrund for at fortolke reglerne således? Hvor mange konkrete claims/disputes har du siddet med? Mine erfaringer stemmer overens med Ravns. I praksis vil det være en survey, som evt. må vurdere skadesgrundlaget - og i nogle tilfælde laves der aftaler, som ikke følger retspraksis... Men jf. paragraf 24 i CMR-loven, så er manglende eller mangelfuld emballage netop en frihedsgrund af de årsager, som Ravn allerede har nævnt. |
Bo:Moe Joe:De smadrer halvdelen af alt vi sender med dem!Sagen er at fragtmanden smadrer halvdelen af alt det som firmaet sender og det er fragtmanden ansvarlig for, Case closed !
Det er efterhånden pinligt som du føre dig frem uden nogen form for dokumentation for dine påstande and end " case closed" ! Men skulle virkeligt ikke tro at du har nogen kraktisk erfaring på området ! Du har tidligere i denne tråd vist din uvidenhed mht. incoterms og nu dine påstand som modstyrider CMR loven.
Man han da efterhånden kun grine af at du ifølge din prodil underviser i fragt og fragbetingelser ...
Fra Bo´s profil
Har igennem mange år undervist ifm. seminare og underholdt med forretningsverdnens finurligheder.
Speciale : salgs og leveringsbetingelser.
Garantibetingelser og tolkning af disse.
Fragt og fragtbetingelser.
Har udover det brugt megen tid i "livets skole"
Mvh
Ravn