De fleste firmaer ønsker vel at levere det bedste produkt (inden for prisklassen, hvor den er 0, ved søgninger på søgemaskiner).
Men de fleste firmaer har vel også en lille taktik, som når fx Bilka placerer slik ved kassen, hvor man står i kø. De sparer løn-kroner ved at man står i kø, og så kan man samtidig stå og kigge på alle de andre ting, som man kan smide ned i indkøbsvognen. Det arrangerer Bilkas space manager i Arhus ud fra flere parameter, herunder hvilken leverandør som vil betale for at være repræsenteret i kasselinien.
Det vil forbavse mig, hvis Google slet ikke tænker i disse baner, men jeg tror ikke, at Google tør gå for langt over grænsen. Bilka har heller ikke interesse i, at man skal stå i timelange køer, fordi en leverandør har betalt for at have noget vingummi i kasselinien.
Hvis Google bliver for mærkelig, så er det jo nemt at flytte til Bing, der også er godt på vej med reklamer og webmaster-værktøjer.
Hilsen, Robert