Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arrgh hjælp Moms og skat!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ved det først er i slutningen af året, hvorfor så ikke bare afregne når året er slut i din selvangivelse?

Men som Cookie siger, så kan det jo gå begge veje.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 14:44

Cookie:
Hvis du først tjener de 10.000 til slut i år, kan du forskudsregistrere i dec eller vel vente til selvangivelsen
Husk også, at det kan gå begge veje. Du kan både tjene mindre og få penge retur eller mere, og få ekstraskat

Tak for alt din hjælp Cookie, men så vidt jeg forstod på man skat manden så skulle jeg gå ind og gøre det med det samme, ellers kunne de ikke se at jeg havde en omsætning og at jeg var erhvervs drivende.

jeg sprugte ham om man ikke bare kunne gøre det når jeg havde fundet ud af hvor meget jeg havde tjent i løbet af året, svaret var; "Nej det er ulovligt"

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 15:20

Når du kun forventer et overskud i størrelsesordenen på 10.000 kr., eller lavere, og først i slutningen af året, så ville jeg anbefale dig at forskudsregistrere dit resultat til 0 eller tæt derved.

Emil Engholm:

...ellers kunne de ikke se at jeg havde en omsætning og at jeg var erhvervs drivende.

De kan jo se på momsangivelsen, hvorvidt du har omsætning.

Forskudsregistreringen har intet at gøre med hvad der sker eller er sket, men er udelukkende ET GÆT på, hvad der kommer til at ske.

Tilmeldt 6. May 12
Skrevet kl. 15:23

Martin E. Jensen:

Når du kun forventer et overskud i størrelsesordenen på 10.000 kr., eller lavere, og først i slutningen af året, så ville jeg anbefale dig at forskudsregistrere dit resultat til 0 eller tæt derved.

Emil Engholm:

...ellers kunne de ikke se at jeg havde en omsætning og at jeg var erhvervs drivende.

De kan jo se på momsangivelsen, hvorvidt du har omsætning.

Forskudsregistreringen har intet at gøre med hvad der sker eller er sket, men er udelukkende ET GÆT på, hvad der kommer til at ske.

Så jeg kan godt i december gå ind og sætte min forskudsopgørelse til det jeg faktisk ved den ender med at blive?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:27

Ja hvis du ikke tjener de før, du kan jo for være igan lige sætte lidt på men gemme langt det meste, jeg ville godt turde vente, men du kan jo også registrere 1000 kr nu, og lægge mere på når du ser det komme og fuldt op først når du ved den er hjemme

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. May 12
Skrevet kl. 15:35

Cookie:

Ja hvis du ikke tjener de før, du kan jo for være igan lige sætte lidt på men gemme langt det meste, jeg ville godt turde vente, men du kan jo også registrere 1000 kr nu, og lægge mere på når du ser det komme og fuldt op først når du ved den er hjemme

Fantastisk ide. Så må de jo bare smide en kæmpe ekstra regning efter mig når jeg ved hvor godt mit første år bliver.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 15:38

Emil Engholm:

Så jeg kan godt i december gå ind og sætte min forskudsopgørelse til det jeg faktisk ved den ender med at blive?

Ja, ingen problemer, når der ikke er tale om et større beløb.

Tilmeldt 6. May 12
Skrevet kl. 15:39

Tak allesammen med jeres hjælp! Gid jeg kunne give jer nogle 5 stjerner jeg kan desværre ikke give stjerner!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)