Hvis du først tjener de 10.000 til slut i år, kan du forskudsregistrere i dec eller vel vente til selvangivelsen Husk også, at det kan gå begge veje. Du kan både tjene mindre og få penge retur eller mere, og få ekstraskat
Tak for alt din hjælp Cookie, men så vidt jeg forstod på man skat manden så skulle jeg gå ind og gøre det med det samme, ellers kunne de ikke se at jeg havde en omsætning og at jeg var erhvervs drivende.
jeg sprugte ham om man ikke bare kunne gøre det når jeg havde fundet ud af hvor meget jeg havde tjent i løbet af året, svaret var; "Nej det er ulovligt"
Når du kun forventer et overskud i størrelsesordenen på 10.000 kr., eller lavere, og først i slutningen af året, så ville jeg anbefale dig at forskudsregistrere dit resultat til 0 eller tæt derved.
Emil Engholm:
...ellers kunne de ikke se at jeg havde en omsætning og at jeg var erhvervs drivende.
De kan jo se på momsangivelsen, hvorvidt du har omsætning.
Forskudsregistreringen har intet at gøre med hvad der sker eller er sket, men er udelukkende ET GÆT på, hvad der kommer til at ske.
Når du kun forventer et overskud i størrelsesordenen på 10.000 kr., eller lavere, og først i slutningen af året, så ville jeg anbefale dig at forskudsregistrere dit resultat til 0 eller tæt derved.
Emil Engholm:
...ellers kunne de ikke se at jeg havde en omsætning og at jeg var erhvervs drivende.
De kan jo se på momsangivelsen, hvorvidt du har omsætning.
Forskudsregistreringen har intet at gøre med hvad der sker eller er sket, men er udelukkende ET GÆT på, hvad der kommer til at ske.
Så jeg kan godt i december gå ind og sætte min forskudsopgørelse til det jeg faktisk ved den ender med at blive?
Ja hvis du ikke tjener de før, du kan jo for være igan lige sætte lidt på men gemme langt det meste, jeg ville godt turde vente, men du kan jo også registrere 1000 kr nu, og lægge mere på når du ser det komme og fuldt op først når du ved den er hjemme
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja hvis du ikke tjener de før, du kan jo for være igan lige sætte lidt på men gemme langt det meste, jeg ville godt turde vente, men du kan jo også registrere 1000 kr nu, og lægge mere på når du ser det komme og fuldt op først når du ved den er hjemme
Fantastisk ide. Så må de jo bare smide en kæmpe ekstra regning efter mig når jeg ved hvor godt mit første år bliver.