Det kan som du selv skriver være meget dyr markedsføring. Dem jeg har været i kontakt med håndterer betalingen, og de afregner kun for reelle salg (køb hvor kunden ikke gør brug af tilbuddet alligevel får man ikke betaling for, den går til udbyderen af systemet).
Hvis du har andre salgskanaler, ville jeg prøve dem først. Sælgeren der var hos os (som gerne ville samarbejde med min hustru der har en negleklinik der laver gelenegle og akrylnegle) forsøgte på mange måder at få solgt sit produkt, men hver gang strandede den på, at det simpelthen var for dyrt. Det ville være bedre at lave behandlinger til halv pris og så selv annoncere dem på Facebook. Det ville give flere penge pr. behandling og penge i kassen med det samme.
Man kan forestille sig, at nogle laver specielle tilbud til denne form for markedsføring, hvor der laves en pakkeløsning, som ikke kan ses på prislisten og ikke kan sammenlignes med det øvrige sortiment, for at kunne pressse prisen op, så det er fornuftigt at sælge det til under halv pris bagefter.
Der kan være en del mersalg via denne slags deals, men vær opmærksom på, om det er personer som kommer igen og bliver faste kunder eller om det er en engangs-fornøjelse. Hvis vi tager frisøren som eksempel, så tror jeg mange af dem der benytter sig af sådan et tilbud, er typen der shopper rundt efter det billigste, og om en måned er der sikkert en anden frisør, der har lavet et tilsvarende tilbud. Hvis du som frisør nu sætter 100 klipninger til salg, så får du booket en masse kunder, som jo ved første tanke er tiltalende - udfordringen kan være, at du er nød til at sige nej til dine faste kunder, som betaler fuld pris, da din kalender er fyldt med "under-halv-pris-kunder".
Mit bud er, at det er et godt produkt til helt nystartede, som ikke har kunder i forvejen, og gerne vil have en genvej til nye kunder.Eller har en ny ydelse eller et nyt produkt der skal boostes lidt.
MVH
Thomas