Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du ordblind?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gennem tiden har jeg hjulpet et par ordblinde med deres tekster – f.eks. studie-tekster, jobansøgninger og breve til det offentlige.

Mit tilbud i dette oplæg henvender sig til ordblinde, som har et firma med CVR-nummer:

Jeg vil hjælpe dig med dine tekster, som du anvender i din dagligdag. Prisen er 40 kr. ex. moms pr. kvarter. Tilbuddet omhandler alle former for tekster, som du anvender i din dagligdag: E-mails til kunder, indlægamino og facebook - alle tekster i det daglige.

Tilbuddet gælder 2 måneder fra idag. Send mig en personlig besked, hvis du er interesseret.

Jeg forventer, at jeg i dette år konstruerer en online-service for ordblinde, som kan give akut hjælp til skrivning af tekster. Dette tilbud en forløber for denne online-service.

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael Christensen er vidst ordblind.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Engholm:
vidst

Og det staves så "vist" Stick out tongue

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår udmærket hvad Mikael skriver når han laver et indlæg på Amino! :) Jeg tror ikke han behøver det, da han egentlig selv klare det rimelig godt! :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det største problem en har ordblinde, det er tit ikke stavning og skrivning , for der er masse af læse programmer og skrive programmer der hjælper en i daglig dagen.

men der er problemer at strukturerer tingene planlægge godt nok  , jeg har i hvert fald nogle gange dette problem  , lige hvordan skal løse det ved jeg ikke , men når ved det er en af de ting der normalt er med ordblinde, er man udmærket klar over det .

her er et links omkring ordblinde http://www.vidensnetvaerket.dk/handicap-sygdom/kommunikationshandicap/ordblindhed-dysleksi/

ordblinde programmer levere blandt andet af  http://www.scandis.dk/ i Danmark

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikael,

Min ide er at give hjælp til at strukturere teksterne og hjælpe på overordnet form. Men det er en menneskelig hjælp - person til person. De andre tekniske hjælpemidler (stavekontroller mm) anvendes sekundært. I begyndelsen vil jeg stå for denne hjælp personlig - men min ide er at udvide med et administrationssystem og flere hjælpere, så man få akut hjælp løbende.

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Presta:

Emil Engholm:
vidst

Og det staves så "vist" Stick out tongue

Jeg er åbenbart også ordblind :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

ecentralen:

Hej Mikael,

Min ide er at give hjælp til at strukturere teksterne og hjælpe på overordnet form. Men det er en menneskelig hjælp - person til person. De andre tekniske hjælpemidler (stavekontroller mm) anvendes sekundært. I begyndelsen vil jeg stå for denne hjælp personlig - men min ide er at udvide med et administrationssystem og flere hjælpere, så man få akut hjælp løbende.

som du hurtigt kan læse dig frem til er ordblindheden ikke størst problem og det er også det mindste problem mig med , men det som de fleste har er også http://hoslykkegaard.dk/hvad-er-dysleksi/  80% har et problem langt større da hjælpemidler i dag er så gode er der færre problemer skrivning

jo kunne sagtens bruge hjælpe en gang imellem tekster , laver da småfejl i teksterne en gang imellem men det gør alle og når det man skriver bliver læst op imens jeg skriver kan de fleste forstå en hvad man skriver .

problemerne der er større så nu , altså grundet hjælpemidlerne der er i dag

  1.  struktur over ting, laver 100 vis ting på engang
  2.  laver alle mulig ting og gøre alle ikke færdig
  3.  vis endelige laver en ting og bliver færdig er den så perfekte at de har glemt alle andre ting , man skal ikke glemme alle ting

4 mange får meget tårnhøje karakter i skolen , mange har  den anden følge ting som er autisme som der tit følger med , man laver det man til det perfekte om det er idræt , skole med mere er det ikke ligefrem lave karakter som en ting jeg er med min ordblind fået både matematik 10 og dansk på HF så man kan vis man vil og 3 uger , jeg kan nærmeste lade være at komme i skole , men vis sider  7 dage før gennemlæser bogen så glemmer jeg ikke meget men så har jeg også kun det laver , så vis jeg forsvinder lidt amino.dk læser et par dage laver jeg kun en ting .

jeg kunne derved sagtens bruge din hjælp , men jeg ved godt du ikke kan finde de vilde fejl i teksten for når jeg levere noget gør jeg det perfekt , men min fejl er jo nogle gange laver jeg for meget denne ene ting.

Derved en kompleks opgave hjælpe ordblinde men ordblinde uden programmer og ikke sider lytter og har ikke dette program der både streger ud ved fejl og plus giver ordforslag imens man skriver, de har sikkert mange problemer med de tekster man skriver .

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil kort beskrive systemet i grove træk, som jeg har i tankerne. Jeg er selv programmør, og jeg vil programmere systemet med hjælp af en grafiker.

Systemet er en web-portal. Der er to grupper af personer, som benytter web-portalen: En gruppe af ordblinde og gruppe af gode freelancer, som hjælper de ordblinde.

De ordblinde kan offentliggøre opgaver. En opgave er blot en tilkendegivelse af, at den ordblinde skal have hjælp til at formulere en skriftlig tekst.

Opgaverne kan ses af freelancerne, og en freelancer kan tilmelde sig en bestemt opgave.

Den ordblinde kan nu vælge mellem de interesserede freelancer, og derefter kan samspillet mellem den ordblinde og freelanceren begynde (de kan bruge telefon, e-mail, google docs eller skype). Freelanceren fortæller løbende hvor meget tid der er brugt på opgaven, så den ordblinde ved dette.

Pointen er, at den ordblinde kan få hjælp til at formulere en tekst på kort tid, hvis der er en større gruppe freelancer i systemet. Og freelancerne kan få lidt ekstra indtjening via denne online-support.

For at få en god gruppe af freelancere, som har forståelse for de ordblindes situation og problematikker, så skal der være en form for udvælgelse og karakterafgivning og klagemulighed – og ligeledes skal betalingen foregå på en måde, så den ene eller anden form for misbrug minimeres. Jeg håber dermed at der kan skabes nogle gode match med gensidig respekt og tolerance, med stor tilfredshed for de involverede parter.

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

ecentralen:

Jeg vil kort beskrive systemet i grove træk, som jeg har i tankerne. Jeg er selv programmør, og jeg vil programmere systemet med hjælp af en grafiker.

Systemet er en web-portal. Der er to grupper af personer, som benytter web-portalen: En gruppe af ordblinde og gruppe af gode freelancer, som hjælper de ordblinde.

De ordblinde kan offentliggøre opgaver. En opgave er blot en tilkendegivelse af, at den ordblinde skal have hjælp til at formulere en skriftlig tekst.

Opgaverne kan ses af freelancerne, og en freelancer kan tilmelde sig en bestemt opgave.

Den ordblinde kan nu vælge mellem de interesserede freelancer, og derefter kan samspillet mellem den ordblinde og freelanceren begynde (de kan bruge telefon, e-mail, google docs eller skype). Freelanceren fortæller løbende hvor meget tid der er brugt på opgaven, så den ordblinde ved dette.

Pointen er, at den ordblinde kan få hjælp til at formulere en tekst på kort tid, hvis der er en større gruppe freelancer i systemet. Og freelancerne kan få lidt ekstra indtjening via denne online-support.

For at få en god gruppe af freelancere, som har forståelse for de ordblindes situation og problematikker, så skal der være en form for udvælgelse og karakterafgivning og klagemulighed – og ligeledes skal betalingen foregå på en måde, så den ene eller anden form for misbrug minimeres. Jeg håber dermed at der kan skabes nogle gode match med gensidig respekt og tolerance, med stor tilfredshed for de involverede parter.

nok noget af  det der spiller ind, i hvert fald for mig

  • pris betyder noget , jo billigere jo bedre og høj kvalitet arbejde
  • svar tid, hvor hurtigt får svar kan begynde på opgaven
  • hvor hurtigt opgaven kan laves
  • hvor mange opgaver de kan tage til den pris tit har den billige ikke tid til 100 vis måske
  • det omvendt billige nogle skal have mange opgaver før de giver billige pris
  • jeg synes tit det er forvirrende samarbejde med freelancer med priser

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)