Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad ser investorerne mest på?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 28. Nov 11
Indlæg ialt: 78
Fra  JustBid24 Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg vil høre hvad investorerne kigger mest efter i et projekt, og hvad der så er afgørende for om de går videre eller afviser forretningsplanen?

Søger investorer til mit projekt, og håber på lidt hjælp herfra :)

Har du måske selv prøvet at være i min situation? - blev du afvist eller fik kom du igennem?

Vil være sikker på at jeg har det hele med, og jeg har fået inpiration til hvad der skal være af indhold, men det ikke altid nok..

På forhånd tak.

mvh

Dali

Netauktion med massere mærkevarer - Prøv auktion online her!

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 21:05

Du kan måske få lidt indsigt i hvad man kigger efter ved at se Techstars.
Der kommer mentor sparring og investor lidt senere i de 6 episoder.

Det er jo forskelligt hvad investorer kigger på men generelt vil det være konceptet, holdet og forventet indtjening.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 23:50

Ideer er INTET værd det er udelukkende even til at levere - ergo Teamet, erfaringer, kunder, cashflow, omkostninger, hvor galt kan det gå, hvad har du selv investeret...

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:10

Mit indtryk er fra de gang jeg har kigget efter finansiering:

Ideen skal selvfølgelig være i orden men der er massere af ideer så den er som regl ikke problemet. Teamet er derimod ofte det der bliver lagt væk på. Det handler om motivation, tidligere resultater, mm.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 28. Nov 11
Fra  JustBid24 Skrevet kl. 00:20
Tak for jeres indlæg, det hjalp faktisk. Jeg tror ikke fik skrevet nok om teamet så. Men vi er unge og har lidt erfaring. Så er chancen mindre?

Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 08:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der skal umådeligt meget til før en investor tør springe på sådan et koncept, jf. de mange sager der har været med andre udbydere...

Mit bud er at du får slået fast hvad du tilbyder, så alle kender konceptet - det er dyrt og er et langtidsprojekt... desværre lever du af at "sælge" dyre ting, så det er meget svært at se et tidspunkt hvor du skal nå breakeven inden alle pengene er opbrugt, når du intet aktivt gør i forhold til synlighed = flere kunder.

Derudover så kan man jo hurtigt via Google/Amino se div. forum indlæg hvor folk gør opmærksomme på du har fået venner og bekendte til at give positiv omtale.. ikke noget galt i det, men sgu ikke fedt at blive opdaget og så efterfølgende påstå det er TrustPilots skyld. da de ikke har ringet til dig :-)

Derudover, for at du ikke skal løbe panden mod en mur af dårlig omtale, som jeg også har spurgt dig om tidligere: Hvad med dem som har betalt til dit site, får de deres penge igen eller mulighed for at byde indenfor overskuelig tid, nu her hvor alle auktioner har været lukket ned i lang tid? Og ikke mindst, hvad med de penge de HAR brugt på de nuværende auktioner der er annulleret...

Alt sammen noget der skal til for at få en potentiel investor til at tænke gode tanker om projektet.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Skrevet kl. 09:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når det kommer til posten før så vil jeg lige lave et indskud. Det er utroligt vigtigt at i er tillidsvækkende. Hvis ikke i er 110% ærlige så tænder investor helt af. Det betyder at projektet ikke må kunne beskyldes for at snyde folk og at i ikke skal have en forhistorie med noget som helst der bare virker forkert. Der er ingen investor der gider betale 100.000 kr kun for at blive fremstillet som en der går og snyder andre i pressen. Samtidig er det vigtigt at i ikke udstråler at i vil berige jer selv (og slet ikke for investors penge). Når i er unge og uerfarenhed så gælder det om at vise at man ikke er bange for at leve på lavt budget fordi det er virksomheden i brænder for. Derudover skal i være kompetent, ydmyge og hårdtarbejdende. (Det er noget man viser ved at have uhyggeligt godt styr på sit stof og vise det i praksis.) Vis gerne at i har et realistisk billede af hvad jeres virksomhed er værd og husk så også at som tommelfingerregel skal investor have pengene 10x igen på 3 til 5 år.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 09:36

De to foregående poster rammer meget præcist. 

Derudover er jeres site er et totalt copycat koncept, og jeg vil nok synes at i skal være meget dygtige til at vise hvorfor I kan få succes med dette.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Skrevet kl. 09:56

Jeg kiggede lige på jeres site. Øreaktioner ikke tillidsvækkende for en investor! Hvis i vil have en fremtid som seriøse iværksættere så drop øreaktionerne, Få betalt alle der ønsker det pengene tilbage (så i ikke lider på tilliden) og kom videre til noget mere seriøst. Hvis først i kommer i medierne på en øreaktion så er det meget svært at lave noget seriøst bagefter for så har i fået stemplet jer som svindlere og DK er et lille land så alle kender alle. En lakmustest på et hvert koncept er om kunderne gennemsnitligt står bedre når de har handlet med jer. Øreaktioner er plaget af fup og svindel og de lever af at sælge vare dyrt! (jeg tror faktisk ikke at det kan lade sig gøre at tjene penge på dem ellers.) Pas på jeres rygte det er det vigtigste i har som seriøse forretningsfolk! Med et dårligt rygte gør i det svært for jer selv at få job (hvis i en dag står og skal bruge det), investor og endda dygtige medarbejdere. Det er meget vigtige ting hvis i vil starte en seriøs biks en dag! Gør jer helt klart at hvis i vælger den her vej så risikere i at miste muligheden for at lave seriøse ting.

Jeg kan ikke vælge for jer men nu er i advaret!

Tilmeldt 28. Nov 11
Fra  JustBid24 Skrevet kl. 11:17

Vi er meget seriøse. Og vi er også anderldes. Kunden kan altid i stedet for at byde købe produktet.

Vi giver blot MULIGHEDEN for at lave et røverkøb. Mange synes det er en sjov måde at handle på.

Hos os er der ALTID en udvej hvis man ikke vinder produktet. Vi anbefaler vores kunder at have råd til produktet før de byder.

Det lige præcis pga. det dårlige rygte vi ville lave det om. Det et fedt koncept synes vi. Vi læner os mere op at e-handels site end et øreauktionssite.

Alt er på pause idet vi har nogle store implementationer igang. Vi kørte 1 måned som en slags test og det gik fint med indtjeningen.

Vi tilbagebetaler kunden pengene hvis vi ikke åbner, men det ikke planen :)!

I skal stadig tænke på at vi udvider til mange flere lande. DK bliver måske slettet, da det er et lille land.

Se på Dubli.com. Det er dem vi sigter efter, bare dansk ejet.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)