Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er det nu helt præcist det er med at betale skat

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os sige min virksomhed en måned har tjent 200.000. Af de 200.000 skal der jo betales for vare osv. derudover skal man betale skat moms ud af det beløb.

Når man har gjort det skal man så betale skat af det man har tjent og derefter betale husleje? eller betaler man først skat når alle ens udgifter er betalt, husleje, løn, forbrug, benzin osv. dvs. det er overskuddet af måneds indtjening man betaler skat af

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:02

Peterh - :
dvs. det er overskuddet af måneds indtjening man betaler skat af

Nej. Du betaler skat af årets overskud (simpelt sat op Indtægter minus udgifter)

/Henrik

Tilmeldt 16. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 20:14

Ja eller halvårligt når det er mindre virksomheder, det mig der roder rundt i det. Men dvs. man aldrig når at betale skat af f.eks. de penge man bruger til husleje osv. Men kun af overskuddet når alt er betalt?

og kan du i den her sammenhæng fortælle mig virksomhedskatteordningen fungere sådan at, virksomheden kun betaler 25 % af overskuddet, så længe pengene bliver i virksomheden, dvs den må godt bruges til aktiver til virksomheden uden at man udløser fuld beskatning som hvis man hævede dem til personligt brug?

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 20:16

eksempel:                                                                                                                    omsætning eksl moms

indtægter - omsætning                                    kr. 200.000    moms heraf  kr. 40.000              kr. 160.000

udgifter momspligtige

varekøb                        kr. 80.000           

andre udg                     kr. 20.000           -     kr. 100.000, moms heraf kr.  20.000                         80.000

Udgifter ej moms f.eks.

Husleje virksomhed            5.000

drift bil virksomhed             3.000

andet                                2.000                                                                                      -         10.000

resultat   momsbetaling                                                                      kr. 20.000

resultat skattepligtig indkomst                                                                                                    70.000      

Private udgifter til husleje husleje, bil, forbrug m.v. indgår ikke i skatteberegning, da ingen fradrag, kun erhvervsrelaterede udgifter.

Hvis jeg først skulle betale skat når ALLE udgifter er betalt - ville jeg aldrig mere i mit liv betale skat Big Smile 

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 20:17

Øh - den har vist ikke de margerner når man skriver, som når de kommer ind

håber det kan spottes alligevel

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:27

Henrik Koudahl:

Peterh - :
dvs. det er overskuddet af måneds indtjening man betaler skat af

Nej. Du betaler skat af årets overskud (simpelt sat op Indtægter minus udgifter)

/Henrik

Jeg er enig, men vil dog lige specificere (jeg ved du er enig, Henrik Big Smile).

Man betaler skat af årets skattemæssige overskud (omsætning minus fradragsberettigede omkostninger).

Detaljen ligger i, at ikke alle udgifter er fradragsberettigede, og at der kan inkluderes fradrag, som ikke direkte kan henføres til en udgift.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)