Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Backlink-pyramide?

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Kvalitetslinks kan generelt beskrives som relevante links. Sælger du f.eks. ting til haven, så vil et super link være fra online magasinet Hus & Have, hvor du eller dine produkter f.eks. er nævnt i en artikel, og hvor der er link tilbage til din side.

Det kan også være fru hansen har en haveblog hvor hun skriver hun har købt nogle haveting i din forretning, igen et super link, selvom hendes linkprofil ikke er stærk overhovedet, så kommer linket dog trods alt fra en side relateret til din og det er noget der tæller.

Du kan selv oprette blogs relateret til dit emne, og så kan du jo lege med de billige links til de sider som jo så linker til dig ;)

Tak for definitionen :-)

I princippet kan jeg vel kontakte sider, hvis tema er min side relevant, og lave aftaler, så de linker men til gengæld får noget igen? Er det kutymen eller er der andre alternativer?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 426
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Kvalitetslinks kan generelt beskrives som relevante links. Sælger du f.eks. ting til haven, så vil et super link være fra online magasinet Hus & Have, hvor du eller dine produkter f.eks. er nævnt i en artikel, og hvor der er link tilbage til din side.

Det kan også være fru hansen har en haveblog hvor hun skriver hun har købt nogle haveting i din forretning, igen et super link, selvom hendes linkprofil ikke er stærk overhovedet, så kommer linket dog trods alt fra en side relateret til din og det er noget der tæller.

Du kan selv oprette blogs relateret til dit emne, og så kan du jo lege med de billige links til de sider som jo så linker til dig ;)

Hvad så hvis det er kommentarer i en blog på en af disse sider, og dit link er i dit navn. Stadig et kvalitetslink?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:
Hvad så hvis det er kommentarer i en blog på en af disse sider, og dit link er i dit navn. Stadig et kvalitetslink?

I langt de fleste tilfælde er kommentarlinks nofollow og giver dermed ikke noget linkjuicen til modtageren. Derudover kan Google se forskel på et link der er i teksten fremfor et link der er i kommentarerne.

Men hvis det er et dofollow kommentarlink fra en relateret nicheblog er det stadig et rigtigt fint link, selvom det selvfølgelig er langt bedre med et i teksten.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 426
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

I langt de fleste tilfælde er kommentarlinks nofollow og giver dermed ikke noget linkjuicen til modtageren. Derudover kan Google se forskel på et link der er i teksten fremfor et link der er i kommentarerne.

Men hvis det er et dofollow kommentarlink fra en relateret nicheblog er det stadig et rigtigt fint link, selvom det selvfølgelig er langt bedre med et i teksten.

okay tak :)

Lige et andet spørgsmål. Hvis jeg selv linker til en anden hjemmeside i en af mine tekster, og kan se med SEOquake at det er nofollow. Så giver det vel heller ikke linkjuice? og hvordan kan jeg ændre det? Jeg bruger selv wordpress

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:

Thomas Frost:

I langt de fleste tilfælde er kommentarlinks nofollow og giver dermed ikke noget linkjuicen til modtageren. Derudover kan Google se forskel på et link der er i teksten fremfor et link der er i kommentarerne.

Men hvis det er et dofollow kommentarlink fra en relateret nicheblog er det stadig et rigtigt fint link, selvom det selvfølgelig er langt bedre med et i teksten.

okay tak :)

Lige et andet spørgsmål. Hvis jeg selv linker til en anden hjemmeside i en af mine tekster, og kan se med SEOquake at det er nofollow. Så giver det vel heller ikke linkjuice? og hvordan kan jeg ændre det? Jeg bruger selv wordpress. 

Tingene er ikke så simple mere mht linkbuilding :) Et no-follow link giver ikke link juice, nej - men din link profil kan sagtens bruge den slags links!

Igennem hele denne tråd er der snakket om link profil, og mixet af links (som jeg går meget højt op i) - og herunder hører no-follow og mentions sådan set også. Dvs. dit website (eller brand, hvis det i forvejen er ret kendt) bliver omtalt og dermed får værdi til din samlede profil. Vi snakker ikke linkbuilding som i gamle dage... Vi snakker reputation ;)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Marcel Fuursted:
Tingene er ikke så simple mere mht linkbuilding :) Et no-follow link giver ikke link juice, nej - men din link profil kan sagtens bruge den slags links!

Nu ved jeg ikke om det er mig det citerede er henvendt til, men jeg svarede på hvad et kvalitetslink er.

Hvis nogen spørger om hvad en naturlig god linkprofil er, så skal jeg nok svare på det :)

Men jeg er meget enig med dig, et godt mix, intet overdrevet og naturlighed fremfor alt. Naturlighed er det nye sort indenfor manipulation Smile

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også dårligt citeret af mig :) Det var henvendt til Jacobs spørgsmål mht nofollow links ;)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 426
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Men jeg har eksempelvis et link på en af mine sider, til en anden side. Men dette viser sig vist at være et nofollow link. kan jeg ændre dette ?

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:

Men jeg har eksempelvis et link på en af mine sider, til en anden side. Men dette viser sig vist at være et nofollow link. kan jeg ændre dette ?

Er du sikker på at det er et nofollow? Send lige en pb

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)