Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er man mon dygtig nok?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Allesammen,

Først lidt om mig, jeg er 26 år gammel og har en merkonom bag mig. Jeg startede for 1½ år siden i lære som kok, fordi jeg drømte om at have min egen restaurant og være min egen herre. Jeg må så desværre konstatere at jeg ikke kan holde til 3 - 5 14 timers vagter om ugen, det er simpelthen for hårdt fysisk.

Jeg har altid været god til tal og endda læst lidt på universitet. Jeg har før siddet i stilling som regnskabs assistent og konsulent. Jeg har helt styr på finans, debitor og kreditor men jeg har ikke arbejdet med løn håndtering. Så det første spørgsmål er vel, hvordan tilegner jeg mig hurtigst og billigst den viden. Jeg har før haft en lille regnskabs virksomhed sideløbende med jobbet som regnskabs assistent og overvejer om det er noget man kan leve af og om jeg er dygtig nok til at levere et resultat jeg kan stå inde for.

Jeg overvejer også om man skal forsøge at finde en deltidsstilling som bogholder, bare så jeg er sikker på der kommer lidt penge i kassen hver måned. Det giver anledning til at spørge om der findes noget form for start hjælp til iværksættere?

For at summere er det egentlige spørgsmål, hvad er mit næste skridt?

Jeg uddyber gerne hvis der er noget der skal det.

De bedste hilsner
Steffen Hvid 

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra Horsens
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen, hvis du har en lyst til og begå dig som bogholder, kunne du jo oprette dig som amino-freelancer, og på den måde se efter bogførings-opgaver eller lignende.
Men en anden måde og gøre det på, er at tage kontakt til nogle store revisionsvirksomheder(som et eksempel) og tilbyde dit arbejde gratis for dem, kald det en form for praktik.
Viser du i den periode, at du har sans for at bogføre og altid er behjælpelig i alle situationer, så er der jo pludselig en dør der åbner sig for én :) ..
-
Jeg er ret sikker på, at der er mange mindre virksomheder herinde, der 1. Ikke er super stærke i bogføringen, 2. Ikke ligger den nødvendige tid i det.

Så din anden mulighed er, at du til en LAV taks(set ud fra, at du antageligt, ikke har arbejdet med bogføringen i mange år) kan træde til som konsulent for disse virksomheder, eller lave et månedlig abonnement på dine ydelser, f.eks:
5 timers bogføring på månedlig basis : 1000,- + moms, tid brugt udover dette, takseres med 220,- i timen + moms. F.eks,
Og har du så 10 virksomheder, som du hver giver et minimum af 5 timers bogføring, er der 10.000 før momsen og skatten.
Men vigtigst af alt, vil du være den hjælpende faktor for disse virksomheder, og af alt, har jeg selv gode erfaringer med:
Hjælper du andre, vil de også hjælpe dig - og lad os opstille scenariet, at efter nogle år som denne form for konsulent, er én af de virksomheder du har bogført for, blevet større og leder nu efter en bogholder til en fuldtidsstilling, og bom. Du har et fast job, i en virksomhed du allerede kender, og du kan kreditere dig selv for, at have været med til og drive virksomheden i den rigtige retning :) ..

Og du må for alt i verdenen ikke altid tænke i , hvor du kan finde den billigste løsning på viden. For den del af det, kan du jo med rettidig snilde, stille som et spørgsmål under din eventuelle virksomheds-praktik.

De Mest oprigtige hilsner
Jeppe

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)