Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP!!! Hvordan blir jeg set?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 06:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er jeg igen på den!

Har lavet de hér opfindelser, men har ikke råd til patenter/undersøgelser m.v.
DERFOR har jeg nu lavet et "Loppe" projekt for at samle penge sammen til mine andre projekter. Da min økonomi ikke ligefrem skriger Tá mig - til banken  

Jeg har altid elsket at både gå på loppemarkeder og har selv afholdt loppemarkeder i form af at leje stader hos andre...derfor tænkte jeg denne gang "hvorfor ikke selv få mit eget sted og tjene på stadepladsudlejningen?, og dermed være fri for alt det arbejde med op og ned pakning m.m. samt "byrden" ved kun at tjene en skilling  Så denne gang har jeg selv en "vaffelbar" (noget skal jeg jo lave) Jeg fandt STEDET! (Midt i Kbh. lige i krydset ved Nørrebro station) en gammel hjørnegrund, som jeg nu har fået tilladelse af kommunen til at leje i fremtiden.

MEN!!!
Hvor lang tid må det tage for sådan et projekt at komme igang?
Har annoncéret i diverse on og offline medier i 2-3 uger men er stadig kun 1/4 booket op???
Har lavet en helvedes massebenarbejde... lavet hundredevis af flyers, skrevet til gud og hver mand osv, men hvad mere kan jeg finde på for at folk i og udenfor Kbh. skal vide jeg er der?
Det er ikke et problem med kunderne... dem er der masser af... men "Lopper", kræmmere, alm. mennesker der vil sælge fra kælder og loft? Hvor fanger jeg dem?

Indtil nu har jeg:

• Lavet en lille webside www.genbrugsflip.dk (hjemmelavet så skyd mig ikke for designet... jeg ER på begynderstadiet)

• Lavet flere hundrede flyers og sat op i butikker, delt ud til alle på min færd...

• Annoncéret i 12 af de mest gængse uge/lokalaviser med rubrikannonce. (husstandsomdelt til ialt 455.000)

• Fået Nørrebro / Nordvest avisen til at lave en lille artikel om mit tiltag

• Sat både privat og erhvervsannoncer i dba.dk og guloggratis.dk (3 i hver... klik for at se dem)

• Har annonceret på markedskalenderen online for kræmmere

• Har fået sponsoreret et smadder fint stort PVC banner (mod eksponering af webnavn i krydset) som hænger permanent på grunden midt i det travle Nørrebro kryds.

• Har sat endnu et stort A-skilt som også står permanent på grunden...

• Har lagt tip og "skjult" reklame ind på div. forums som kandu.dk selvet.dk hér og dba.dk

HVAD MERE KAN JEG GØRE????

Håber på nogle gode idéer...

Fra Grenaa
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 08:06
Hej Sue.dk

Jeg kan se, at en stadeplads koster kr. 250,-, så det er ikke prisen skulle jeg mene.

Hvis det var mig - så ville jeg nok tage rundt på andre loppemarkeder evt. Hjallerup Marked osv. Hvor der også er en del Sjællænder og give dem en flyers.

Derefter spørge dem der har tilmeldt sig en stadeplads, hvad de mener om forholdene og hvad du kan gøre for at det bliver bedre for dem.

Hvis du servicere dem bedst muligt - så bliver de gode ambasadøre for stedet.

Og det er dem der har netværket.

Derudover er der også mange loppemarkeder - så dit skal være anderledes, hvis man har mange at vælge imellem. Det er min erfaring.

Men når det så er sagt. Så håber jeg det må gå dig godt!

Med venlig hilsen

Mikkel K.

Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 08:21
Tusind tak for dit svar.

Jeg HAR faktisk været på diverse markeder bla. det store Emdrup Kræmmermarked i denne måned samt et stort ugentligt loppemarked i Holte hvor jeg i alt delte ca. 200 flyers ud og gav mig god tid til at sniksnakke med folk og lokke :)

Jeg prøver OGSÅ på at skille mig ud... da jeg selv har "loppet" i mange år på andres markeder ved jeg hvad jeg skal gøre for at skille mig ud. Derfor er der musik til det sjove, GRATIS morgenbrød til "Lopper" og deres medhjælper samt en caféstade (min) hvor kræmmere og andre ikke behøver gå langt væk fra deres stade, for at købe lidt godt til ganen i løbet af dagen. De får ovenikøbet rabat.... tsk tsk

Men jeg tager imod din idé med kyshånd... vedr. det at ajourføre mig med "Lopperne" om alt er okay og hvad jeg kan gøre bedre m.m. det var en god idé! Tak.

Tager gerne imod flere råd....

KH Sue

P.S.

Bør jeg mon finde et andet navn end genbrugsFLIP.dk?  Hvad med sueslopper.dk

Fra københavn
Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:02
Hej

Jeg syntes først og fremmest det er en fin hjemmeside

Navnet ville jeg måske ændre .... ordet flip er fint men sinalerer måske noget der ikke direkte forbindes med penge og "gode" og kvalitetsting og det kan være det skræmmer ældre og mere satte kræmmere væk.
Stedet er fint og en fin aftale med kommunen.
Jeg har selv kørt loppemarked på Østerbro et år og det gik i princippet fint med ca 40 pladser, men det er jo svært at tjene mange penge med så få stader. Jeg har iøvrigt haft antikforretninger i 20 år.
Jeg havde indlagt en plan over pladsen og folk kunne gå direkte ind og bestille ved at sende en mail.
Det er vigtigt at der er mange de første gange da folk så kommer igen ...så fuld drøn på starten så kører det "af sig selv"
Det ville være smart at lave aftale med 10 til 20 kræmmere om at komme en bestemt lørdag og så i øvrigt give den gas til denne lørdag...det kunne ske med lign tiltag som stor stade eller billig pris.
husk at lave annoncer i markedskalenderen, dba osv
glæder mig til at møde dig en dag dernede.
Håber det lykkes for dig at "bide" dig fast
Når det går godt er der så plads nok til mange stader på grunden...jeg syntes jeg husker den lille

Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 14:40
Hej Bjørn.

Ja det er en forholdsvis lille plads men helt okay som en start for mig.

Jeg ved godt at det ikke er noget jeg bliver rig på... som beskrevet... så er det også bare til at dække de små udgifter ifm. patensansøgninger, database søgninger, rådgivning osv. til mine andre projekter.

En anden ting jeg vil gøre meget ud af er netop IKKE at få de etablerede kræmmere derud på pladsen, da de kender for meget til værdi og prissætning på deres effekter at normale mennesker ikke kan gøre et fund. Jeg vil have helt almindelige familier, unge som gamle, ud og sælge deres brugte effekter... sådan nogen som eks. har haft en holmegaard vase i flere år, er blevet træt af den og sælger den videre for en 10''er.... DET er et fund.. ;-) Men de etablerede er også meget velkomne... jeg vil helst have begge typer faktisk.

Hjemmesiden har også et booking modul så der kan bestilles stade direkte.

Det er en rigtig god idé at få så mange derud som muligt på én gang... det har jeg imidlertid forsøgt...men det er svært. Når du nu har været i branchen kan du måske give mig nogle tip til hvordan jeg finder de kræmmere ? For så inviterer jeg dem gerne gratis med d. 2/6 bare for at få fyldt op!!!!

Glæder mig til at høre fra dig igen.

Venligst Sue

Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 16:12
Helt seriøst synes jeg du skulle søge hjælp.

Jeg skulle lige til at skrive, "jeg har ikke noget mod dig personligt, men....".... men så var det bare lige jeg kom i tanke om, at det er det jeg er begyndt at få. Du har gang i en million millard ting. Er afsindig god til at redegøre for dine projekter, og får det også til at virke som solide projekter... men min tålmodighed er sluppet op.

Der findes nu mindst 10 tråde hvor Aminoer hælder af både viden og rutine til dine projekter. Folk på stribe sætter sig ned og laver indlæg der tager op til 30 minutter at skrive. Så er det i mine øjne at tisse lidt på dem ved at oprette næste tråd om dit nyeste projekt.

Jeg indleder med at skrive du skal søge hjælp. Det er noget man siger om psykoes.. i know. Det er ikke for at være led. Jeg vender min kritik af din fremtoning så du kan bruge den til noget. Er coaching ikke sådan noget hvor man får hjælp til at blive på sporet?... Prøv det. I mine øjne er det spild af din ellers store mængde kreative energi, at du har spredt den på 30 iværksætterprojekter og 19 uddannelser og  11 kurser.... mayn kan du se regnestykket? Hvis alt den energi var samlet på ét og samme spor med kun ét projekt på ladvognen så var du allerede nået længere end mange aminoer...

Nu synes det trods alt til at virke som om dit kræmmerhalløj er ret langt i processen. I hvertfald længere end de af dine projekter som er på "hvor går jeg hen med min gode idé..."-stadiet. Så jeg ønsker dig held og lykke.

.. og så håber jeg at dette spark i r... kan hjælpe mere end det skader. Det er i hvertfald ikke min hensigt at skade eller gøre dig ked. Det er ment som et wake-up call....

Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 17:39
Kontorinvest...

Hvor er du et lille menneske!

Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 16:32
så du afviser at jeg er inde på noget?... for så står mit wake-up call overhørigt.

Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 18:42
Bjørn...

Nu har jeg gjort alt hvad jeg kunne... imorgen går det løs med det første marked..gademusikanten har sagt ja til at komme og spille og næsten alle stader er reserveret. Men... lige et spørgsmål. Da du selv havde marked... forudbetalte stadelejeren lejen inden markedet blev afholdt? Jeg har hidtil sagt at dem der har reserveret bare kan betale når de dukker op. Jeg har naturligvis bogført dem og går en "betalingsrunde" når alle er mødt... men jeg tænker bare på sidste gang hvor flere udeblev..... og så stod jeg med en masse tomme stader!

Venligst

Sue

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:51
Hej Sue,

Ja, det sker jo, at folk tilmelder sig noget, som ikke koster noget for dem i første omgang, men hvor de så derefter udebliver uden at de melder fra...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)