"som udgangspunkt vil jeg helt klart hellere have kontant betaling på pladen fremfor alt det der bankhalløj. For har nogen overført 200kr og melder afbud, skal jeg jo til at tilbageføre beløbet osv. Nej... det kan slet ikke svare sig.2
NEJ DA. Det er jo hele pointen med forudbetaling. At man forpligter sig. Hvis man udebliver er pengene tabt. Du kan jo ikke nå at sælge staden, når du erfarer at lejer er udeblevet.
Du må lave nogle betingelser, herunder i hvor god tid man skal afbestille, og hvor meget/hvor lidt/ intet man får retur.
Som andre så småt har været inde på, så tror jeg heller ikke at det ville være dumt, at give staderne gratis i starten, så befolkningen opdager markedet, ser at HER sker noget og får lyst til at komme igen.
Det kan dog give bagslag, hvis du har solgt de første 10 og derefter forærer de sidste 20 bort.
Du kan evt. også tilbyde de eksisterende kræmmere en ekstra stade gratis, så der bliver fyldt ud med varer. Det giver ingen penge i kassen, men gør måske markedet mere attraktivt.