Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skifter fra Joomla 1.5 -> 1.7 - Hvad med SEO?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Når jeg skifter hele mit design mv. og samtidig ændrer platform fra Joomla 1.5 til 1.7, hvad sker der så med min SEO? Forbliver min google position samme sted, eller hvordan ser det ud?

Facts? 

Erfaringer?

Best Regards

Christian

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer helt og aldeles an på om du ændrer dine url'er og indholdet på din side. Google er ligeglad med hvilken version af Joomla du bruger.

Det "farligste" er klart hvis du ændrer dine url'er, så de alle får nye adresser. jeg vil anbefale at du beholder de gamle, særlig hvis der er indgående links til dem. Har du fx ikke søgemaskinevenlige-url'er kan det dog være en idé at få det skiftet i forbindelse med opdateringen af dit site. Her skal du i så fald sørge for at få lavet 301 redirects fra alle de gamle sider til de nye url'er.

Hvordan du bedst laver disse redirects kommer lidt an på, hvor stort dit site er. Blandt andet komponentet sh404sef kan hjælpe dig med at finde ud af, hvilke 404fejl dine brugere får og derefter kommer med forslag til, hvad der bør redirectes. Jeg har skrevet en lille guide omkring det her: 

http://www.joomlatutorials.dk/blog/seo/sh404sef-joomla-sogemaskineoptimering (se nederst på siden)

Har du et større site - fx med en masse forumtråde eller noget i den stil, så vil jeg anbefale dig at søge professionel hjælp til overflytningen.

Slutteligt: Se da at få opdateret til 2.5, nu når du alligevel skal opdatere dit site! Jeg har skrevet en udførlig guide til netop dette her:

http://www.joomlatutorials.dk/blog/tips/opdatering-joomla-15-til-25

Held og lykke med det.

ps. beklager hvis mit indlæg er rodet.. jeg er lige på vej ud ad døren.

Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit svar, det er super brugbart! Jeg er dog lidt en nød til SEO og Joomla generelt, så måske jeg bare skulle kontakte en professionel fra starten :-)

Mange tak for hjælpen!

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Jeg har masser af gange skiftet URL uden 301 (teknistk set, fordi indholdet "fysisk" stadig ligger det samme sted).

Det samme sker hver gang, nemlig at den nye side ikke accepteres af Google pga. DC.

Og hver gang har jeg efterfølgende blot skrevet en venlig forklaring via Google Webmaster Tools til Google, og så er det blevet det løst.

Indrømmet, min dovne metode giver lige en uges tid, hvor jeg er væk fra Google, men det ville man måske også være med 301.

Hvis man reelt flytter sin hjemmeside, så tror jeg, at alt det med 301 er overvuderet, da Google har al mulig egen interesse i at hitte ud af det.

I 1995 behøvede søgemaskinerne hjælp fra hjemmeside-udbyderne, men i snart 2015 behøver søgemaskinerne hjælp fra brugerne, hvis de skal overleve.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 03:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt hjælpe dig med behold dine positioner på google og jeg kan også gøre så google ikke ser du skifter

SEND EN PM

JONAS H

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Robert Kronberg:

Jeg har masser af gange skiftet URL uden 301 (teknistk set, fordi indholdet "fysisk" stadig ligger det samme sted).

Det samme sker hver gang, nemlig at den nye side ikke accepteres af Google pga. DC.

Og hver gang har jeg efterfølgende blot skrevet en venlig forklaring via Google Webmaster Tools til Google, og så er det blevet det løst.

Indrømmet, min dovne metode giver lige en uges tid, hvor jeg er væk fra Google, men det ville man måske også være med 301.

Hvis man reelt flytter sin hjemmeside, så tror jeg, at alt det med 301 er overvuderet, da Google har al mulig egen interesse i at hitte ud af det.

I 1995 behøvede søgemaskinerne hjælp fra hjemmeside-udbyderne, men i snart 2015 behøver søgemaskinerne hjælp fra brugerne, hvis de skal overleve.

Hilsen, Robert

Det dér er en værre gang sludder, Robert!

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ramus,

Jeg siger ikke, at man ikke skal benytte 301, men jeg siger, at jeg personligt ikke har oplevet nævneværdige problemer ved ikke at bruge det, men at jeg har dog skullet skrive en besked via Google Webmaster Tools.

Her kan man også lave en adresse-ændring.

Det er ikke forbudt at skifte URL. DC er forbudt.

Dog skal man gerne sikre sig, at alle de gamle backlinks stadig virker, og det gør de også i mit tilfælde.

Hilsen, Robert

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Robert Kronberg:
Jeg siger ikke, at man ikke skal benytte 301, men jeg siger, at jeg personligt ikke har oplevet nævneværdige problemer ved ikke at bruge det, men at jeg har dog skullet skrive en besked via Google Webmaster Tools.

Og jeg er aldrig blevet ramt af en spritbillist, så at påstå at spritkørsel er farligt må jo så være forkert?

Robert - det er virkelig ikke dagens bedste råd, du kommer med der.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Robert Kronberg:
Jeg har masser af gange skiftet URL uden 301 (teknistk set, fordi indholdet "fysisk" stadig ligger det samme sted).

Det er det samme som at jeg har nogle billeder på min harddisk som min far skal bruge. Jeg siger til ham at de ligger på min harddisk.

Han ved hvor jeg bor i Aalborg, men hvis jeg tager den til med Bangkok uden at fortælle ham det, har han ikke en jordisk chance for hverken at finde harddisk eller fil - medmindre han personligt foretager sig en større eftersøgning.  

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Det er ikke et råd - det er en erfaring.

Jeg giver ikke råd i den slags ting, men fortæller blot om egne oplevelser. De kan være rigtige for mig, men ikke nødvendigvis den bedste løsning for andre.

Husk i øvrigt at læse alt, hvad jeg har skrevet i denne tråd.

Hilsen, Robert

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)