Hvis man migrerer fra ScanNet webshop 1 til webshop 2 hvad er så bedst rent SEO-mæssigt og hvad skal man være opmærksom på?
1: Migrerer alle produkter fra WS1 til WS 2 med migreringsværktøj
2: Opretter alle produkterne manuelt i det nye system, hvilket vi foretrækker da vi alligevel skal ind og tilføje ekstra funktionaliteter på hvert hovedprodukt og variant (tøj).
Vi har rigtig gode placeringer på Google og vil meget gerne bevare ancienniteten bedst muligt, men har hørt rygter om at links skal ligges manuelt over i den nye webshop.
Sekundært spørgsmål: Hvem er de 3-5 bedste SEO-folk i DK som kan overvåge/hjælpetil med en sådan migrering.
PS: Er en stor webshop med tusinde af varianter og som sagt topplaceringer på Google.
Ja der er kun en måde at gøre det på, vis du vil skifte url på en side/url skal man bruge HTTP Error 301 Moved permanently, eller hvis kunde er lidt frisk kan vi da godt --> prøve 308 Permanent Redirect (experimental Internet-Draft)[10]
men det er på eget ansvar 308 Permanent Redirect :-)
så siger man til google at min side/url/domain er flyttet til en ny side/url/domain/ google ser så en HTTP response status code301 Moved Permanently
Jeg konkretisere lige mit hovedspørgsmål: Har det nogen negativ/postiv betydning at vi opretter alle produkter forfra i den nye webshop kontra at bruge et migreringsværktøj som kan flytte alle produkter automatisk fra gammel til ny webshop?
Vi har ikke noget ERP-system - alle produkter ligger i shoppen!
Tænkte bare at det måske ikke er hensigtsmæssigt rent "flytte links-mæssigt" at oprette alle varer på ny!! Dog vil vi helst dette af andre årsager......
ja det har betydning hvis du laver ny meta tags på dine produkter
kan du ikke lige forklare mig, skal i have nye url´er til dine produkter eller forbliver de ens.
grunde til jeg spørger du siger 301 redirect
jeg vil bare lige tilføje hvis dit migreringsværktøj virker som det skal er det jo ok og bruge, men hvis i har tid og lyst er det da altid bedst med godt håndværk.
så er man jo selv herre over hele processen selv, så jeg ville gøre det manuelt? hvis i har tid og lyst