Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO venlig url - Med eller uden bindestreg ?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Nielsen1974:

Vi er ved at oprette en ny shop, men vi er tvivl om vi skal vælge shoppens url med eller uden bindestreng for at få den bedste søgemaskine placering.

F.eks Hundefoder-shoppen eller hundefodershoppen. Vi ejer begge domæner, men hvad skal vi vælge som "hoved" domæne.

I kan score en lille fordel i versionen med bindestreg, da Google (som allerede nævnt af andre) læser en bindestreg som et mellemrum. Og dermed promoverer I ordet "hundefoder" en smule mere end uden bindestregen.

Hvad der er mest brugervenligt i så langt et domænenavn er nok en smagssag. Jeg kan bedst lide den med bindestreg.

Men I skal naturligvis have begge domæner, og det inaktive skal så 301 redirectes til det aktive. Så er I sikre på at få alle med - både besøgende og links. For eksempel er det ligegyldigt, om du skriver www.concept-i.dk eller www.concepti.dk i din browser - alle veje fører til Rom :-)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:27

Nielsen1974:
F.eks Hundefoder-shoppen eller hundefodershoppen. Vi ejer begge domæner, men hvad skal vi vælge som "hoved" domæne.

Der er virkeligt kommet mange gode guldkorn, den her gang. Big Smile

Det fik mig inspireret til at tænke på andre problemstillinger. Den med mellemrummet og en fordel SEO-mæssigt er selvfølgelig én ting, men hvis vi tænker på brugerne kan bindestregen gøre det mere læsevenligt i nogle tilfælde (hvilket også har været nævnt).

Jeg er som regel mest vild med domænenavne uden bindestreg, men jeg har faktisk lige opdaget at jeg har et, hvor jeg har købt den med bindestreg selvom den uden er ledig. Det er vist forskelligt hvad der giver mest mening. 

Eksempelvis synes jeg StreetCredit.dk ser smartere ud end Street-Credit.dk. Det er heller ikke ligefrem et navn jeg tænker er supergivtigt at ligge pænt i Google på, så der vil jeg afgjort gå efter æstetikken og at folk ikke besværes ved at skulle huske om der skal bindestreg eller ej. Hvis folk skal se navnet og huske det udenad tror jeg på den første.   

Den mest relevante problemstilling for dig, Majbrit, tror jeg også kan være hvilken der er sprogligt mest rigtigt. Det vil skære i øjnene på de sprogkyndige hvis der står "Hundefoder Shoppen", hvis det i virkeligheden er et sammensat ord. Der er rigtigt mange, der deler sammensatte ord op, og da jeg engang var mere sprogkyndig skar den i øjnene. Jeg er dog blevet dårligere til det, og det er ikke blevet mere enkelt ved at der er kommet mange amerikanske udtryk ind som en del af sproget. 

Jeg ville spørge en sprogkyndig hvad der er mest korrekt. Eksempelvis har jeg på et tidspunkt købt hjemmeside-ekspert.dk. Efter jeg har indset at det er en sprogfejl har jeg dog fortrudt, da det så ser useriøst ud. Så find ud af om det sprogligt er rigtigt med:

Hundefodershoppen eller Hundefoder shoppen.

Jeg ville vælge at lande på den, der er korrekt dansk. Du får muligvis lidt SEO-værdi ud af at tage den sidste, men hvis dine kunder oplever de lander på en hjemmeside med fejl-dansk i selve firma-navnet, kan du også miste tillid hos dem, der ser det. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:43

Thomas Rosenstand:
Men I skal naturligvis have begge domæner, og det inaktive skal så 301 redirectes til det aktive. Så er I sikre på at få alle med - både besøgende og links. For eksempel er det ligegyldigt, om du skriver www.concept-i.dk eller www.concepti.dk i din browser - alle veje fører til Rom :-)

I mit ultrakorte indlæg kom jeg ikke ind på lige det eksempel, men der ville jeg læse det første som udtalt ligesom "Concept Eye", mens den sidste kunne læses som "konceptii" ligesom Jubii - medmindre i'et var med stort (ConceptI.dk), og det er jo ikke altid til at styre den slags detaljer når andre linker. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 22:11

Hvordan fungere det egentlig i henseende med.

Fiktion start/

Jeg ejer billigbil.dk

Jeg køber bilbilligt.dk, billige-bil.dk, billigt-bil.dk osv osv - som jeg allesammen lader redirecte til billigbil.dk

/Fiktion slut

Vinder jeg noget eller er eneste fordel her at jeg "optager" ellers ledig plads som andre kunne hapse!?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:52

MortenKa:
Vinder jeg noget eller er eneste fordel her at jeg "optager" ellers ledig plads som andre kunne hapse!?

Du vinder intet andet end at du har domænerne - og at du får trafik fra dem, der måtte skrive forkert.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:59

De fleste indtaster vel egentlig ikke en URL længere? De søger vel bare i Google på hundefoder, eller hvad?

Jeg ville også vælge domænet med bindestreg som hoveddomæne, da jeg har hørt at Google læser en bindestreg som et mellemrum. Er det ikke rigtigt, så ret mig lige.

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 01:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil lige sige en ting    det korrekt at google ser bindestreg som et mellemrum,   men flok har svært ved og huske   -  og en lille ting mere

på mobile enheder skal man tykke på  flere taster for at lav en bindestreg, det er ikke alle der tænker over det når de vælger navn se her

man kan sige et  godt domænenavn er nemt huske og skrive  :-)  en url kan folk ikke husk alligevel   man et domænenavn er vigtigt   tag et eks. pol.dk

jeg vil lige tilføje jeg har selv et domænenavn med  bindestreg  (:-0}

Så kan du jo selv se havd du kan lig af url    :-)

http://hundefodershoppen.dk/Hundefoder       eller        

http://hundefoder-shoppen.dk/bestil-hundefoder-i-dag

med www

http://www.hundefodershoppen.dk/Hundefoder   eller    

http://www.hundefoder-shoppen.dk/bestil-hundefoder-i-dag

NB::::   Dette kræver optimer af dine url´er

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 09:13

Hej Allesammen

Mange tak for alle Jeres indlæg. Vi har taget vores beslutning og vælger url´en med bindestreng. Da vi også ejer www.hundefodershoppen.dk og laver en 301, så kan det nok ikke gå helt galt Big Smile

I skal alle sammen have tusind tak for at give Jer tid til at komme med Jeres input.

Med venlig hilsen

Majbrit

www.Hundefoder-Shoppen.dk (comming soon til at browser near you)

Fra Trekroner
Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 67
Fra  3D Skrevet kl. 09:43

MortenKa:

Hvordan fungere det egentlig i henseende med.

Fiktion start/

Jeg ejer billigbil.dk

Jeg køber bilbilligt.dk, billige-bil.dk, billigt-bil.dk osv osv - som jeg allesammen lader redirecte til billigbil.dk

/Fiktion slut

google er ikke vild med at man kan tilgå det samme domæne fra flere domæner - så dit eget site kommer

nok til at lide under dårligere ranking hvis man kan tilgå din side fra flere domæner - at lave en enkelt redirect er noget andet

som er et nødvendigt tool

3D maskintegninger til produktion

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)