Jeg har en webshop som er ca. 6 mdr gammel hvor jeg sælger computer tasker og andet computer udstyr over. Alt omsætning er kommet fra søgemaskineoptimering ind til videre (ca. 3-6 bestillinger om dagen) Jeg kunne godt tænke mig at booste min omsætning op og derfor overvejer jeg promotion i forskellige medier, men ved ikke hvilke jeg skal vælge. Jeg har ikke de vilde penge at gøre med, så hvilke medier har I andre haft gode erfaringer med? Aviser/blade/radiospots mv.? Eller hvordan skal man ellers komme igang? |
Promotion?
Og holde mig langt fra offline markedsføring, det bliver alt for dyrt for dig. |
|
Hvis du har et begrænset budget, skal du nok blive ved at bruge Adwords. Der kan du justere dit forbrug lidt op alt efter hvordan dine kampagner går. Offline kampagner er ret dyre og krævende at lave, specielt til internet baserede virksomheder. Det kræver et rimelig budget at blive hørt på markedet. Du kan dog lave nogle mindre gimmicks, som måske kan give lidt, alt efter målgruppe. |
|
Vi har haft banner annoncering for www.Billigtryksag.dk på www.fyens.dk en anden mulighed er i Gul & gratis erhverv. Begge er ret gode med hits. |
Hej Hvis jeg ville dig ville jeg også skrive lidt om firmaet/personen bag web-sitet. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om: Du er privatperson (eller en fusker, ikke at jeg tror det) Der er en del der holder sig tilbage fra at lave bestillinger på sider uden nogen form for info. Private fordi de er bange for at blive snydt, og virksomheder kan ikke se om de rent faktisk får en faktura elller hvordan. VH Claus |
Taler du af erfaring? - hvis en offline markedsføring sker målrettet mod den type kunder som butikken almindeligvis sælger til - og man samtidig har styr på opfølgning i forhold til nye kunder (nyhedsbreve, nye produkter m.m.) så kan der sagtens være økonomi i at eksponere forretningen offline. Samtidig skal man også have for øje at der ligger et potentiale i eksisterende kunder - og dermed vigtigt at være obs på at man har et system der fastholder interessen hos de som allerede har købt i butikken. MVH |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Jeg ville nok vente med egentlig promotion til shoppen havde fået en overhaling. Køb evt. Martin Thorborgs E-Pusher, tror de 1500 kr er bedre givet ud, end 10.000 til offline markedsføring. Brug også gerne lidt penge på at få lavet et logo der ser prof ud i stedet for at der står online.shop i venstre hjørne. Besøg evt. www.design-outpost.com og få nogle forslag til et logo relativt billigt. Derefter kan du evt overveje at lave en konkurrence og promovere den på de forskellige konkurrencesider på nettet. Opret evt. en tråd hvor du beder om inputs til din webshop, tror der ligger et stort potentiale i at få lavet relativt få ændringer på siden. Om offline promotion virker skal jeg ikke kunne udtale mig om, da jeg ikke har beskæftiget mig med den slags, og derfor kun har mine egne forestillinger om hvorvidt det virker eller ej. |