Hej MainDal Har du nogen statistik på hvem dine kunder er?? Evt. alder, geografisk placering, erhver/privat? Det vil hjælpe dig med at målrette din markedsføring, og det tror jeg vil gavne dig utroligt meget. Hvis du reklamerer i relevante medier, så tror jeg godt du kan få gavn af ofline markedsføring. Jeg synes du har et lækkert og indbydende site, så jeg tror din primære udfordring er at udvide kendskabet til shoppen. Hvad med at sponsorere et par tasker til div. konkurrencer? Du kunne evt. kontakte en web shop der handler med produkter til samme målgruppe, og så "bytte" sponsorgaver til konkurrencer. Det er da en win/win situation. - og så af ren interesse. Hvilke shop system kører din shop på? Er den en OsCommerce shop fra templatemonster?? Én ting jeg ville gøre inden eventuel annoncering var at ændre de åbenlyse fejl på din side. Held og lykke med shoppen. Med venlig hilsen Morten andersen |
Hej...
Jeg oplever, at nogle mener at det er for dyrt eller ineffektivt at gå offline samt at det er langt mere effektivt at gå online. Det står lidt uklart for mig, hvad baggrunden for dette/disse postulat/er bunder i, idet der mangler argumentation, der forklarer hvorfor det forholder sig sådan.
Der mangler for mig at se også en forklaring på hvorfor det er interessant at få mange hits - det er vel salget, der genereres pba. af hits der er interessant - samt værdien af salget!
Jeg er lidt interesseret i, at høre, om der er nogen, der ønsker at uddybe det??
Jeg har nogle betragtninger, jeg håber du kan bruge.
Efter min mening er nettet fantastisk til at tiltrække de personer, der netop leder efter dine produkter (aktivt søgende), og du bør efter min mening være tilstede her som du rådgives til i flere tråde.
Nettet har det problem, at det ikke er et stærkt medie, når talen falder på at tiltrække passivt søgende, der ikke ved at de skal lede efter dig på nettet, eller ikke lige har tænkt på at anskaffe en computertaske, men som godt kunne bruge en til dine billige priser. Her har offline medier en fantastisk styrke, da de passivt søgende kan findes her.
Jeg har tidligere set analyser på nogle brancher (nu ved jeg ikke om det er gældende for din branche), der viste, at den potentielle købermasse online dækkede 10% - dvs. at der manglede de resterende 90% af kundemassen - det kan være en ret stor potentiel omsætning, du i dette tilfælde ikke får fingre i ved kun at være aktiv på nettet.
Det står lidt uklart for mig, hvem din målgruppe præsict er. Jeg har en forestilling om, at du har meget store målgrupper, ide alle såvel B-B samt B-C målgrupper i princippet kan handle hos dig.
Jeg vil tro, og hvis der er penge til det, at du ved at få lavet en Gallupkørsel kan se, hvilke medier du kan ramme din målgruppe bedst vha.
Jeg har en forestilling om, at en stor avis vil vise sig at være det bedste valg. Du kunne f.eks køre et supertilbud på en god taske for at danne dig et overblik over effekten.
Det skal tilføjes, at der findes en række specialmedier, der dækker folk med computerinteresser, jeg har dog en forventning om, at du skal ud i bredere kredse.