Hvad ville I skrive til debitor hvis det var jeres kunde ?
Jeg ville da starte med lige at kontakte skifteretten, evt. få navn på en sagsbehandler og så forwarde mailen fra din kunde. Der er jo (sikkert) ganske mange der ikke kender de juridiske termer og det kan vel ikke ganske udelukkes at din kunde forveksler den tidligere betalingsstandsningsordning med den nuværende ordning i konkursloven. I så fald kan mailen jo være god nok men bare forklares med lidt forkludret terminologi.
Kan skifteretten ikke hjælpe dig videre ville jeg sende den til advokat/inkasso og lade dem stå for inddrivelsen. Du kan sikkert finde en der kan gøre det til rimelige penge. Alternativt må du jo gøre op med dig selv hvor meget tid du gider spilde på sagen. Det er min overbevisning at de fleste kunder i virkeligheden gerne vil betale og når det ikke sker så er det fordi likviditeten ikke er til det. Du kan evt. foreslå en afdragsordning og i den forbindelse gøre opmærksom på at sagen uden videre sendes til advokat såfremt ordningen ikke overholdes.
Trist at skulle spilde tid på sådanne "administrative ting".
/Banditten (der undskylder for evt stavefejl der sniger sig ind sammen med vinen)