Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp !! Truet af amerikansk advokat firma...

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Om ikke andet, hvis du har købt det i et andet EU land, så er det under alle omstændigheder, fra deres side såfremt de har et patent, givet frit til videre salg i resten af EU. Så der kan ikke være nogle problemer.

Det eneste der kunne være problematisk var hvis det var et brand (som jeg troede) og der var tale om ulovlig parallelimport.

Men nu tror jeg også jeg skal til at holde min mund, for i bund og grund er det egentlig temmeligt lidt jeg ved om emnet.

Mvh Peder

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:34
Det er meget kryptisk at besvare dit indlæg, når du holder kortene så tæt til kroppen. Jeg kan dog godt forstå, at du gør det af hensyn til en eventuel kommende sag.

Anyway - Hvad, nøjagtigt, går sagen ud på? Hvad skriver det amerikanske firma? Og hvordan mener de, at du bryder deres patent?

Vh

Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:00
Hej Peter !!

Jeg prøver såment ikke på at hode mine kort skjult..

Det som det hele drejer sig om er at jeg sælger noget blæk af et andet mærke end deres og det kan de ikke lide da de mener at de har patent på dye sublimation´s blæk i Eu og da jeg ikke er registeret i deres forhandlerliste så mener de at det er en overtrædelse af patentet da det blæk jeg sælger så måtte komme fra et andet firma end deres.

De skriver også i deres brev at de før har trukket nogle firmaer i retten og vundet disse retsager bla. mod BASF.

Men det kan måske værer en god ide at finde en advokat som hjælpe mig med dette, for hvis de virkelig har patent på blækket så er der jo ikke noget at gører.

Mvh.

Michael

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:22
Selvom jeg har ufattelig svært ved at forestille mig, at der findes et patentbuerau der er så håbløst inkompetent, at de vil registrere et patent generelt på Dye Sublimation blæk, så er det jo umuligt at bevise, at noget ikke eksisterer.

At jeg ikke kan finde patentet, du omtaler, beviser ikke, at det ikke er der. Ligesom det heller ikke beviser at Irak ikke har atomvåben, bare fordi amerikanerne ikke kan finde nogle.

Jeg har googlet lidt omkring, og har fundet noget, som muligvis sandsynliggør, at det er tåbelige tomme påstande, som det amerikanske firma kommer med:

http://www.patentstorm.us/patents/7081324-claims.html

I ovennævnte patent er der beskrevet en metode til at overføre dye sublimation blæk til et transferark, etc... Hvis dette patent altså er blevet godkendt, så er det vel i strid med, at et andet firma har et patent på selve blækket.

Dye Sublimation er jo i sig selv blot en naturligt fremkommende kemisk process, som benyttes til eksempelvis tekstiltryk - og er vel ikke en patenteret metode (for så findes der åbenbart flere idioter end jeg havde frygtet). Så jeg kan simpelthen ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at de har nogensomhelst form for sag.

Det, der er irriterende for dig, er at du ikke kan blive 100% sikker uden at betale nogen for at finde ud af det. Derfor påfører de dig omkostninger gennem et simpelt brev. Og de håber nok, at du bare opgiver din drøm i frygt for eventuelle (og usandsynlige, hvis du spørger mig) repressalier.

Vh

Peter - som mener at patenter er noget, som idioter og mistroiske personer med meget lavt selvværd og ingen tillid har skabt og håndterer. Tak for kaffe...!

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 18. May 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 00:52
Jeg ville ignorere brevet og vente til de rent faktisk trækker dig i retten - så kan du altid hyre en advokat til den tid.

Det er lidt det samme som når APG (AntiPiratGruppen) sender trusselsbreve ud - for i realiteten har de ingen bemyndigelse overhovedet!

Rid stormen af og se om ikke de forsvinder af sig selv.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:50
Dato: 31-05-2007 00:52:24 Forfatter: Assenholm Jeg ville ignorere brevet og vente til de rent faktisk trækker dig i retten - så kan du altid hyre en advokat til den tid.

Det er lidt det samme som når APG (AntiPiratGruppen) sender trusselsbreve ud - for i realiteten har de ingen bemyndigelse overhovedet!

Rid stormen af og se om ikke de forsvinder af sig selv.

Det er godt nok et farligt råd, jeg ville få noget kompetent juridisk bistand og lytte til den.

Dbh Martin
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 08:51

Det er da utroligt så mange gode råd I kommer med uden i det hele taget at have gennemgået patentet! Der kan være mange grunde til de mener Deres patent krænkes, så det er et must at gennemgå patentet før man kan udtale sig om der er hold i sagen.

Jeg vil også anbefale at du søger noget kompetent juridisk rådgivning, prøv i første omgang at forhøre dig hos patent og varemærkestyrelsen om de kan hjælpe dig  http://www.dkpto.dk/ 

Kan du ikke oplyse hvad det er for et europæisk patent nr. som de mener du overtræder?

Hilsen

Ravn

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)