Selvom jeg har ufattelig svært ved at forestille mig, at der findes et patentbuerau der er så håbløst inkompetent, at de vil registrere et patent generelt på Dye Sublimation blæk, så er det jo umuligt at bevise, at noget ikke eksisterer.
At jeg ikke kan finde patentet, du omtaler, beviser ikke, at det ikke er der. Ligesom det heller ikke beviser at Irak ikke har atomvåben, bare fordi amerikanerne ikke kan finde nogle.
Jeg har googlet lidt omkring, og har fundet noget, som muligvis sandsynliggør, at det er tåbelige tomme påstande, som det amerikanske firma kommer med:
http://www.patentstorm.us/patents/7081324-claims.html
I ovennævnte patent er der beskrevet en metode til at overføre dye sublimation blæk til et transferark, etc... Hvis dette patent altså er blevet godkendt, så er det vel i strid med, at et andet firma har et patent på selve blækket.
Dye Sublimation er jo i sig selv blot en naturligt fremkommende kemisk process, som benyttes til eksempelvis tekstiltryk - og er vel ikke en
patenteret metode (for så findes der åbenbart flere idioter end jeg havde frygtet). Så jeg kan simpelthen ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at de har nogensomhelst form for sag.
Det, der er irriterende for dig, er at du ikke kan blive 100% sikker uden at betale nogen for at finde ud af det. Derfor påfører de dig
omkostninger gennem et simpelt brev. Og de håber nok, at du bare opgiver din drøm i frygt for eventuelle (og usandsynlige, hvis du spørger mig) repressalier.
Vh
Peter - som mener at patenter er noget, som idioter og mistroiske personer med meget lavt selvværd og ingen tillid har skabt og håndterer. Tak for
kaffe...!