Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

No cure no pay SEO

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må ærligt tilstå, at jeg har vanskeligt ved at se, at købte no cure no pay ydelser skulle være specielt risikofyldte.

Hvis vi lige forestiller os en kunde, som poster kr. 10.000 i et traditionelt SEO projekt.

Her kunne man jo også forestille sig, at alle de søgeord, der ville være de allerbedste søgeord for kunden, først hittede på side 2, 3, 4, 5 osv. hos Google – hvad har det så lige været værd?

Ved no cure no pay har man som kunde trods alt sikret sig, hvis ydelsen forfalder, at man har fået noget af værdi.

Thomas Frost:

Problemet er at man betaler for en ydelse nu og her som skal give resultat nu og her, og dermed er der en del der sælger efter no cure no pay, som laver noget forfærdeligt kortsigtet arbejde.

At der er nogen der laver et godt stykke arbejde ændrer ikke på risikomomenterne ved den type aftaler.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Torben Brighs:
Jeg må ærligt tilstå, at jeg har vanskeligt ved at se, at købte no cure no pay ydelser skulle være specielt risikofyldte.

Risikoen består, for kunden, i at det kan være meget svært at gennemskue eks. målsætningen i aftale.

Hvis alle folk, incl. SEO-leverandører, opfører sig pænt og ordentligt, så ville det være en optimal aftaleform, men sådan er verden desværre ikke.

Jeg har set eksempler på aftaler der blot lover at "din side kommer på side 1 på Google" - uden nærmere definerede søgeord - hvor meget værdi er der i det? Jeg har set kunder der betaler 6.000 om måneden fordi de ikke kunne gennemskue den aftale de havde lavet og nu præsentere leverandøren dem hver måned for dokumentation der viser at de har overholdt aftalen. "Nr. 1 på Google på en bestemt (dansk) søgeterm uden speciel konkurrence".

Torben Brighs:
Ved no cure no pay har man som kunde trods alt sikret sig, hvis ydelsen forfalder, at man har fået noget af værdi.

Desværre er det ikke altid så perfekt, jeg har som sagt set flere eksempler hvor "cure" var værdiløs, men det udløste alligevel en "pay" :-)

Stor hilsen
/Brian 

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er vi vist gået over i afdelingen for ”snyd og bedrag” Disse ”afdelinger” findes desværre i alle brancher – det er vist ikke et prædikat, som har specielt tilknytning til no cure no pay SEO, nok snarere tværtimod (det er blot et gæt fra min side).

Brian Reinhold Jensen:
Jeg har set eksempler på aftaler der blot lover at "din side kommer på side 1 på Google" - uden nærmere definerede søgeord - hvor meget værdi er der i det? Jeg har set kunder der betaler 6.000 om måneden fordi de ikke kunne gennemskue den aftale de havde lavet og nu præsentere leverandøren dem hver måned for dokumentation der viser at de har overholdt aftalen. "Nr. 1 på Google på en bestemt (dansk) søgeterm uden speciel konkurrence".

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Torben,

Jeg tror du misforstår mig, eller vil du ikke forstå :-)

Torben Brighs:
Så er vi vist gået over i afdelingen for ”snyd og bedrag”

Snyd og bedrag er ulovligt, så det er ikke det der er tale om. Det der sker er umoralsk, men det bliver det desværre ikke ulovligt af.

Det er de færreste kunder der kan gennemskue en aftale, hvor du bliver lovet at ligge på side et med en søgeterm uden speciel konkurrence, men som kunden tror er interessant. Et fiktivt, lettere overdrevet, eksempel kan være at du har en Campingplads i Æblerød og jeg laver en "no cure no pay" aftale på at du skal betale xxxx kr. for hver måned du ligger på side et med den eksakte søgeterm "Ledige pladser for campingvogne i Æblerød".

Tror du jeg kan gøre det? Ja

Er det ulovligt (snyd og bedrag) at lave den slags aftaler? Nej - det er bare en rigtig dårlig aftale for kunden, men det er ikke ulovligt.

Jeg håber min pointe er klar nu, ellers er jeg bange for at mine formidlingsevner ikke rækker :-)

/Brian 

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, jeg tro helt sikkert, jeg har forstået dit budskab.

Min pointe er blot, at risikoen for at blive snydt/indgå en meget dårlig forretning ikke er større ved no cure no pay SEO end i alle mulige andre sammenhænge.

Noget helt andet er, at hvis man har modtaget kr. 6.000 pr. måned i flere måneder.for at drive en hjemmeside til side 1 på søgeudtryk som ”fiskelagkage med rødbedesmag” og lignende, så har man nok bevæget sig over i straffeloven. Analogislutning kan drages fra annoncehajerne, som solgte næste værdiløse annoncer meget dyrt.

P.S. jeg er ikke dommer eller jurist, men har dog læst noget jura.

Brian Reinhold Jensen:
Jeg håber min pointe er klar nu, ellers er jeg bange for at mine formidlingsevner ikke rækker :-)

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)